Audi odświeża swoje sportowe kombi - przyszła pora na nowe RS 4 Avant

Po debiucie naszpikowanego testosteronem Audi RS 6, marka z Ingolstadt uznała, że również mniejsze sportowe kombi wymaga liftingu. Na warsztat wzięto RS 4 Avant, które jest idealnym kompromisem pomiędzy praktycznością, sportowymi doznaniami z jazdy i (względnie) akceptowalną ceną.

TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC

Obecna generacja Audi RS 4 Avant pojawiła się na rynku we wrześniu 2017 r., dlatego facelifting po dwóch latach nie powinien nikogo dziwić. Zwłaszcza, że nie tak dawno Audi pochwaliło się nowym RS 6 Avant. Mniejsza "czwórka" nie mogła zatem odstawać od "napakowanego" większego brata i też dostała kilka nowości.

Przód nowego RS 4 Avant został dość mocno zmieniony. Lampy upodobniono do języka stylistycznego nowego A4, a przedni zderzak przypomina ten z RS6 Avant i i RS7 Sportback.Osłona chłodnicy jest szersza, bardziej płaska i pozbawiona ramki (co optycznie jeszcze ją powiększa). Zmieniono również kształt diodowych reflektorów z przyciemnianymi szkłami, co nadaje RS 4 bardziej agresywnego wyglądu.

Audi RS 4 Avant 2019Audi RS 4 Avant 2019 Audi

Sprawdzony motor

Pod maską pracuje podwójnie doładowana sześciocylindrowa widlasta szóstka 2.9 TFSI, która generuje 450 KM i 600 Nm. Co ciekawe, maksymalny moment obrotowy dostępny jest bardzo nisko i bardzo szeroko - w przedziale 1900-5000 obr./min. To bądź co bądź rodzinne kombi (kto powiedział, że z rodziną też nie można jeździć szybko?) rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, ale dzięki pakietowi dynamicznemu RS można to ograniczenie podnieść do 280 km/h.
Napęd jest przekazywany za pośrednictwem sportowej, ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic. Trafia na drogę za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła quattro. Mechaniczny centralny mechanizm różnicowy na tył kieruje 60 procent momentu obrotowego. Kiedy na jednej z osi dochodzi do niepożądanego poślizgu, większość mocy kierowana jest automatycznie na drugą oś – maksymalnie 70 procent mocy na oś przednią i nawet 85 procent na oś tylną.

Audi RS 4 Avant 2019Audi RS 4 Avant 2019 Audi

Sportowe wnętrze

Wnętrze Audi RS 4 Avant utrzymane jest w czerni. Nie zabrakło jednak nastrojowego oświetlenia Ambiente (30 kolorów do wyboru). Ekran systemu MMI touch o przekątnej 10,1 cala jest centralnym elementem obsługi nowego systemu operacyjnego. Z kolei wirtualne zegary (Audi virtual cockpit) dostarczają informacji na temat ciśnienia w oponach, momentu obrotowego, mocy, temperatury oleju w silniku, czasów okrążeń, pomiarów przyspieszenia i przeciążeń. Opcjonalny wyświetlacz head-up display pokazuje również niektóre informacje specyficzne dla modeli typu RS, jak np. podpowiedź o konieczności zmiany biegu.

Audi RS 4 Avant 2019Audi RS 4 Avant 2019 Audi

Sportowo, ale praktycznie

Audi RS4 Avant to nie tylko prawdziwy sportowiec, ale i auto rodzinne i praktyczne. Świadczy o tym choćby bagażnik, któy pomieści 495 litrów bagaży, a po złożeniu oparć tylnej kanapy - 1495 l. Standardowo pokrywa bagażnika i wewnętrzna roleta uruchamiane są elektrycznie. Opcjonalnie dostępna jest możliwość otwierania i zamykania bagażnika przez bezdotykowe czujniki. Na żądanie w nowym RS 4 Avant możemy także zamówić fabryczny... hak holowniczy, wysuwany elektrycznie po przyciśnięciu odpowiedniego przycisku.

>>> Czemu samochody drożeją? Odpowiedź jest prosta:

Nowe Audi RS 4 Avant debiutuje w dniach 4-6 października, podczas finału sezonu DTM na torze Hockenheimring w Niemczech. Zamówienia w Europie będzie można składać już jeszcze w październiku, a pierwsze egzemplarze trafią salonów w grudniu 2019 r. Ceny w Niemczech rozpoczynają się od 81 400 euro, czyli około 357 tys. zł

Audi RS 4 Avant 2019Audi RS 4 Avant 2019 Audi

Więcej o: