Jak szybko można się rozpędzić do 400 km na godz. a potem wyhamować do zera? Koenigsegg z nowym rekordem świata

Koenigsegg Regera potrzebował do tego zaledwie 31,49 sekundy. To nowy rekord świata. Kogo Szwedzi pokonali? Samych siebie, bo konkurenci z Bugatti już dawno zostali z tyłu w tym szalonym pojedynku.

TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC

Koenigsegg Regera pobił rekord świata w konkurencji zarezerwowanej tylko dla najszybszych supersamochodów. Musiał rozpędzić się do 400 km na godz., a potem jak najszybciej się zatrzymać. Zrobił to w imponujące 31,49 sekundy. Wskazówka prędkościomierza dotarła do 400 km na godz. w 22,87 s, a hamulce potrzebowały 8,62 s, żeby zatrzymać rozpędzone superauto.

Za kierownicą siedział kierowca fabryczny szwedzkiej marki, Sonny Persson, a próbę wykonano na wojskowym lotnisku At Rada w Szwecji. Warunki sprzyjały kierowcy i Regerze - było 16 stopni Celsjusza, a lotnisko ukryte jest pomiędzy wysokimi lasami, co ograniczyło wpływ wiatru. Model Regera to sam szczyt swojego segmentu. Bardzo lekkie, wyczynowe auto napędza podwójnie doładowane V8, wspierane przez 3 silniki elektryczne, a łączna moc układu to ok. 1500 KM. W naszej galerii znajdziecie zdjęcia nowego rekordzisty.

Bicie rekordu świata 0-400-0 możecie obejrzeć na filmie, który Koenigsegg opublikował na swoim oficjalnym koncie YouTube.

 

Poprzedni rekord świata również należał do szwedzkiego producenta.

Walkę w konkurencji 0-400-0 rozpoczęło jednak Bugatti, kiedy ogłosiło, że Juan Pablo Montoya (były kierowca F1) za kierownicą Bugatti Chirona potrzebował 41,96 s. Wtedy Szwedzi odpowiedzieli przejazdem Agery RS, detronizując wielkiego rywala. W 2017 r. na lotnisku w Nevadzie dokonali tej sztuki w 36,44 s.

Teraz Koenigsegg Regera tylko potwierdził tę dominację, jeszcze bardziej śrubując wynik. Czekamy na odpowiedź Bugatti.

>>> Takie prędkości osiągać powinno się tylko na torach. Niektórzy jednak o tym zapominają... Zobacz nagranie z zatrzymania polskiego kierowcy:

Więcej o:
Komentarze (11)
Jak szybko można się rozpędzić do 400 km/h a potem wyhamować do zera? Koenigsegg z nowym rekordem świata
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • alberto_srapovoli

    Oceniono 8 razy 6

    Wyhamowac mozna szybko. Nawet bardzo szybko. Zalezy od grubosci muru.

  • info0

    Oceniono 1 raz 1

    Bugatti to zostało dawno w tyle w tym wyścigu i nawet nie jest w topie najszybszych samochodów na świecie.
    Koenigsegg Regera to pobił ten rekord, ale to nie jest nawet najszybszy Koenigsegg obecnie produkowany.
    Czekam na wynik Koenigsegg Jesko (najnowszy model) czy też Hennessey Venom F5 (takie auto made in USA).

  • shtalman

    Oceniono 5 razy 1

    Około 3000 wolaków rocznie testuje bardzo szybkie hamowanie, z grobowym rezultatem

  • blablick

    0

    Phi, PRAWIE jak Husaria;)

  • kolega.zenka

    0

    Nie wiem dlaczego na tym wideo nie ma ujęcia z boku z pewnej odległości, aby mieć świadomość tej prędkości. to tak jakby pokazać tylko twarz biegacza na 100m w czasie biegu.

  • Gość: kuzorra

    0

    Skopiowali nasza Hussarie...

  • Gość: kuzorra

    0

    Sciagneli z naszej Hussarii....

  • niewierzekk

    Oceniono 5 razy -1

    Zapytajcie Ziobry jak szybko osiągnął zero

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX