Już jutro otwarcie nowego fragmentu trasy S7 ze Skomielnej Białej do Rabki Zdroju

28 września kierowcy po raz pierwszy pojadą nowym odcinkiem trasy S7. Świeżo wybudowana droga ekspresowa prowadzi ze Skomielnej Białej do Rabki Zdroju. To pierwszy z trzech odcinków budowanej trasy S7 na południe od Krakowa, który zostanie oddany do użytku.

W sobotę, 28 września, pierwsi kierowcy pojadą drogą ekspresową S7 od Skomielnej Białej do Rabki Zdroju i dalej dwujezdniową drogą główną przyspieszoną do Chabówki. To wyjątkowo malownicza trasa z widokami na Tatry.

Z ponad 6-kilometrowego odcinka od Skomielnej Białej do Chabówki ponad jedna trzecia (ok. 2,3 km) poprowadzona została na wiaduktach. Powstało ich siedemnaście, w tym najdłuższy i najwyższy, liczący kilometr długości i 50 m wysokości. Z węzła Skomielna poprowadzono zjazdy na Wadowice i Nowy Sącz, do drogi krajowej nr 28 oraz do starego przebiegu DK7. Z węzła Zabornia, zjechać można na DK47 w kierunku Nowego Targu i Zakopanego oraz na DK7 do Chyżnego i granicy państwa ze Słowacją. Na Zbójeckiej Górze powstało miejsce obsługi podróżnych MOP.

TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC

Trudne warunki geologiczne

Budowa trasy S7 na odcinku Lubień - Rabka Zdrój prowadzona jest w trudnych warunkach geologicznych. Góry zbudowane są fliszu karpackiego, czyli niejednorodnych skał przemieszanych ze sobą. Na obszarze przebiegu drogi występują dodatkowo uskoki tektoniczne i duża zmienność nachylenia warstw geologicznych w stosunku do nachylenia stoków oraz zjawiska osuwiskowe.

Trasa S7, Skomielna Biała - Rabka ZdrójTrasa S7, Skomielna Biała - Rabka Zdrój GDDKiA

Geologia dała o sobie znać podczas budowy jednej z estakad położonej nad Zakopianką i drogami lokalnymi w Skomielnej Białej. Skomplikowane warunki geologiczne wymagały wprowadzenia innych rozwiązań technologicznych dla estakady o długości 281 m wznoszącej się nad powierzchnią terenu do wysokości 32 m. Tworzą ją dwa równoległe obiekty, z jezdniami o dwóch pasach ruchu.

Kiedy trasa S7 będzie w całości ukończona?

Liczący ok. 16,7 km fragment trasy S7 (w tym 15,83 km o parametrach drogi ekspresowej) podzielony został na trzy odcinki realizacyjne: Lubień - Naprawa, Naprawa - Skomielna Biała oraz Skomielna Biała - Rabka Zdrój. Droga ekspresowa zakończona będzie węzłem Zabornia w Rabce Zdroju, do którego dobudowany został dwujezdniowy fragment DK47 do Chabówki. Na całym tym odcinku powstanie w sumie 38 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady) oraz dwukomorowy tunel o długości 2,06 km.

Od soboty 28 września kierowcy będą mieć do dyspozycji ostatni odcinek, od Skomielnej Białej do Chabówki. Jeszcze w tym roku udostępniony zostanie 7,6-kilometrowy odcinek Lubień - Naprawa z tymczasowym włączeniem do starej DK7, którą kierowcy będą omijać budowę tunelu.

Ostatnim odcinkiem, Naprawa - Skomielna Biała o długości ok. 3 km, kierowcy pojadą w 2021 r. po zakończeniu budowy dwukomorowego tunelu o długości każdej nitki ok. 2,06 km.

Trasa S7, Skomielna Biała - Rabka ZdrójTrasa S7, Skomielna Biała - Rabka Zdrój GDDKiA

Źródło: GDDKiA

Więcej o:
Komentarze (19)
Już jutro otwarcie nowego fragmentu trasy S7 ze Skomielnej Białej do Rabki Zdroju
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • fajla11

    Oceniono 30 razy 10

    no na każdym, otwarciu ,Facet w kiecce i z miotłom , --potym kasuje --cóż partia KLER ,rządzi

  • sprawazlewa

    Oceniono 21 razy 9

    Wszystko to dzięki geniuszowi Kryształowego Prezesa! Dziękujemy Bogu i Partii, że dali nam takiego geniusza! Dzięki niemu, możemy co tydzień coś otwierać. A w nowej kadencji zadania drogowe podzielimy na odcinki 0,5 kilometrowe. Ile będzie okazji i radości do spotkań w miłym gronie!!!

  • krzysztof_ptk

    Oceniono 9 razy 5

    Proszę się nie patrzyć w stronę gór tylko przed siebie. I wcześniej nie pić.

  • Gość: JaBolek

    Oceniono 5 razy 1

    No to na Sylwka szybciej dojedzie ekipa Disco polo Jacka i Placka

  • anna_pot

    Oceniono 11 razy 1

    duże miasta Polski nie są połączone siecią dróg - to powinien być priorytet. Dojazd do zakopanego czy innych kurortów nie jest aż tak kluczowy.

  • Gość: gg

    Oceniono 2 razy 0

    Najbardziej cieszą się właściciele barów, hoteli czy stacji na starej trasie. A najmniej koncerny typu MCdonalds bo znów będą musiały budować swoje przybytki i kosić Polaków z ich wypłat.
    Bo państwo wspaniałomyślnie zakazuje budowy przy takich drogach rodzinnych firm, za to promuje koncerny zagraniczne oraz państwowe molochy. Ale cóż. Padnie kilka Polskich restauracji to pracownicy i właściciele będą robić dla zagranicznych firm i transferować kasę na innych krajów budując im dobrobyt.

  • steefann

    Oceniono 1 raz -1

    Życie zweryfikowało sukces. Korki w stronę Krakowa jeszcze większe niż przed otwarciem tego odcinka. Zyskali ci, którzy wracali starą zakopianką. Jest sporo relacji w... nych kierowców.

  • parapsychopatolog

    Oceniono 5 razy -1

    Te czerwone odcinki "w realizacji" na północ od Krakowa to chyba błąd na mapie. Ktoś widział na tych terenach jakieś prace przy narysowanych drogach?

  • roy_cohn

    Oceniono 4 razy -2

    „Mamy mapę”

    Wow - no to sukces Czerskie - brawo ... osiągniecie

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX