Kompaktowe SUV-y o sportowym charakterze - Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback

Audi rozwija się pod kątem SUV-ów o sportowym charakterze i osiągach. Do gamy dołączają właśnie dwie kolejne propozycje. Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback to kompaktowe SUV-y, które wyróżnia nie tylko pięciocylindrowy motor, ale i bardzo dobre osiągi.

Audi RS Q3 i Audi RS Q3 Sportback to SUV-y narysowane w bardzo nowoczesny i odważny sposób. W oczy rzuca się czarna osłona chłodnicy Singleframe, dolne splittery w kształcie bumerangów, czy wreszcie (w przypadku RS Q3 Sportback) dynamicznie opadająca linia dachu, tworzą zgraną, dynamiczną całość.

RS Q3 Sportback ma wysokość 1557 mm. Jest zatem o 45 mm niższe niż RS Q3. Jego charakterystyczną cechą jest opadający ku tyłowi dach, tak jak w samochodach o nadwoziu coupe. Oba SUV’y standardowo wyposażone są w diodowe przednie reflektory Matrix.

TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC

Efektywny napęd

Pod maskę RS Q3 i RS Q3 Sportback trafiła ciekawa jednostka napędowa. Pięć cylindrów, 2,5 litra objętości skokowej i okrągłe 400 KM mocy. Do tego 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego Maksymalny moment obrotowy (w zakresie od 1950 do 5850 obr./min) i napęd na cztery koła quattro. Brzmi jak przepis na sukces? Na pewno jak przepis na świetne osiągi. Nowe SUV-y spod znaku czterech pierścieni przyspieszają do setki w 4,5 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, opcjonalnie limit podnieść można do 280 km/h.

Audi RS Q3 SportbackAudi RS Q3 Sportback Audi

Jednostka 2.5 TFSI ma niecałe 50 cm długości i jest o 26 kg lżejsza niż w poprzednim modelu. Skrzynia korbowa wykonana jest z aluminium, co pozwoliło zaoszczędzić 18 kg masy. Tuleje cylindrów powleczone są plazmą. Główne łożyska wału korbowego mają o sześć milimetrów mniejszą średnicę. Sam wał korbowy jest wydrążony w środku, stąd jest o 1 kg lżejszy. Aluminiowe tłoki mają zintegrowane kanały do chłodzenia olejem.

Sportowe zawieszenie

Standardowe zawieszenie RS Q3 w porównaniu z Audi Q3 i Q3 Sportback jest niższe o 10 milimetrów. Progresywny układ kierowniczy, zestrojony specjalnie dla samochodów typu RS, zapewnia autu dobre trzymanie się drogi, nawet w ostrych zakrętach.

Opcjonalnie zarówno RS Q3, jak i RS Q3 Sportback, dostępne są z zawieszeniem RS sport plus z adaptacyjną kontrolą tłumienia. W tej opcji elektrycznie uruchamiany zawór reguluje przepływ oleju do tłoków amortyzatorów. Zawieszenie w czasie kilku milisekund zapewnia optymalną siłę tłumienia dla każdego z amortyzatorów z osobna.

Audi RS Q3Audi RS Q3 Audi

Bogate wyposażenie

Nowe Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback zaprojektowane zostały jako pełnoprawne modele pięciomiejscowe. Standardowo tylna kanapa może być przesuwana w zakresie 15 cm w RS Q3 i 13 cm w RS Q3 Sportback. Jej dzielone na trzy części oparcie regulować można w siedmiu stopniach. Bagażnik ma 530 litrów pojemności, a ze złożonymi oparciami tylnej kanapy 1525 litrów (Sportback: 1400 litrów).

Dla nowego Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback dostępnych jest osiem kolorów lakieru, w tym dostępne tylko dla modeli RS lakiery zielony Kyalami i szary Nardo. W pakiecie Audi exclusive znaleźć można dodatkowo kolory indywidualne. Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback w salonach pojawią się pod koniec 2019 roku.

Audi RS Q3 SportbackAudi RS Q3 Sportback Audi

Więcej o:
Komentarze (2)
Kompaktowe SUV-y o sportowym charakterze - Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: dax

    0

    Suv to auto rodzinne i praktyczne, sam mam korando bo doceniam wygodę takich aut, ale usportowienie takich aut mija się z celem

  • Gość: Maarek

    0

    Uważam że to już ekstremu, drogie i paliwozerne. Za to 45 TFSI czyli 230 konna benzyna może niektórym wydać się za słaba.

    Idealnie w tą Luke wpasowalby sie 240 konny Diesel który jest w Tiguanie i Kodiaku. Nazwaliby SQ3 i byłoby ok.

    A tak fani diesli nie mają nic oprócz słabej 150-tki i niby 190 konnej wersji która czeka na homologację WLTP i niby jest a kupować nie mozna

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX