Wylotówka z Warszawy. 13 km S7 w stronę morza będzie kosztowało prawie 2 mld zł. Nową drogą pojedziemy w 2025 r.

Prawie 2 miliardy złotych będzie kosztował 13-kilometrowy odcinek S7 na północ od Warszawy do Kiełpina. Skąd tak absurdalnie wysoka cena? Przez dwa tunele, które mają tam powstać. GDDKiA planuje oddać wylotówkę w 2025 r.

Wylotówka z Warszawy nad morze trasą S7 powinna być gotowa w 2025 r. GDDKiA podpisała właśnie umowę za 4 mln zł na przygotowanie koncepcji programowej, czyli wstępnego projektu technicznego budowy trasy S7 na odcinku Warszawa - Kiełpin. Wykonawcą jest firma Value Engineering, która ma rok na to zadanie. Łączny koszt inwestycji to prawie 2 miliardy złotych.

>>> Czy w Polsce budujemy drogi najdrożej w Europie? Zadaliśmy to trudne pytanie rzecznikowi GDDKiA:

Poznaliśmy szczegóły odcinka Warszawa - Kiełpin S7

Mówimy o fragmencie S7 na północ od Warszawy, wylotówkę ze stolicy w kierunku Gdańska, czyli dokładnie połączenie między Trasą Armii Krajowej a Kiełpinem.

Kierowcy dostaną do dyspozycji trzy pasy w każdym kierunku, a miejscami nawet cztery. Jak wyjaśnia szczegółowo GDKKiA, od Kiełpina droga będzie przebiegać po śladzie obecnie istniejącej ulicy Kolejowej (przez Dziekanów Leśny), potem znajdzie się na nasypie, dalej będzie biec obrzeżami Kampinoskiego Parku Narodowego. Na terenie warszawskich dzielnic Bielany i Wola znajdą się dwa tunele o długości około kilometra każdy, co może być powodem tak wysokiej ceny odcinka. Mówimy o prawie 2 miliardach złotych.

Poglądowa mapa opublikowana przez GDDKiA:

Planowany odcinek trasy S7 Kiełpin - WarszawaPlanowany odcinek trasy S7 Kiełpin - Warszawa źródło: GDDKiA

13 km za 2 miliardy złotych?

Największe kontrowersje budzi zakładany koszt inwestycji. Trzynaście kilometrów S7 ma bowiem kosztować aż 1 900 000 000 złotych. Ta cena zawiera koszty dokumentacji, wykupu gruntów i budowy. Jarosław Wąsowski z GDDKiA podczas podpisywania umowy przekazał, że będzie to odcinek wymagający dla projektantów i wykonawców.

Poza dwoma tunelami powstać ma:

  • pięć węzłów,
  • wiadukty,
  • przejścia podziemne,
  • kładki pieszo-rowerowe
  • oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy.

W IV kwartale przyszłego roku GDDKiA planuje ogłosić przetarg na budowę (w systemie "Projektuj i buduj"), w III kwartale 2021 roku z wybranym wykonawcą ma być podpisana umowa, a budowa odcinka ma trwać w latach 2022-2025.

Kierowcy już mogą jechać 200-kilometrowym odcinkiem S7 od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy z województwem mazowieckim. W realizacji (albo oczekiwaniu na pozwolenie na budowę) są cztery odcinki od Napierek do Płońska. Z kolei na trzy odcinki od Płońska do Czosnowa ogłoszono przetargi, jesienią tego roku ma nastąpić otwarcie kopert.

Droga ekspresowa S7 będzie najdłuższą w Polsce drogą szybkiego ruchu. Połączy Rabkę-Zdrój z Gdańskiem, a planowana długość to około 700 kilometrów.

Więcej o:
Komentarze (53)
Wylotówka z Warszawy. 13 km S7 będzie kosztowało prawie 2 mld zł. Nową drogą pojedziemy w 2025 r.
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • thegosc

    Oceniono 32 razy 22

    Pis buduje najdroższe autostrady w europie. Szwajcarzy by za tyle wykuli 100 km tunelu w skale. No ale trzeba kasuczci na kampanię, dziewczynki dla Kuchcińskiego, cocę dla terleckiego i chłopców dla Prezesa.

  • kamuimac

    Oceniono 24 razy 20

    Miś: Słuchaj! Ty będziesz robił dziadowskie oszczędności na sto - dwieście tysięcy, żeby nas byle łajza z kontroli wzięła za tyłek! Więc wbij sobie w ten twój oszczędny, kierowniczy, filmowy łeb: pieniądze należy zdobywać legalnie, a nie lewymi kombinacjami! Ten twój sznurek z helikoptera może sobie fruwać za ćwierć ceny z twoją żoną, a my, zapamiętaj sobie to, wynajmiemy helikopter na dziesięć godzin za pełną stawkę godzinową od instytucji. "Dziesięć godzin" - słownie.
    Hochwander: Ale to jest kilkaset tysięcy!
    Miś: Zapłacimy, zapłacimy! Film zrobi na zlecenie instytucja i zapłacimy. Rachunki mam z Cepelii na dwieście osiemdziesiąt tysięcy - zapłacimy. I nie sprzedamy misia żadnemu muzeum nawet Narodowemu za milion!
    Hochwander: To znaczy nie chcesz zarobić?
    Miś: Powiedz mi po co jest ten miś?
    Hochwander: Właśnie, po co?
    Miś: Otóż to! Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu i co się wtedy zrobi?
    Hochwander: Protokół zniszczenia...
    Miś: Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach.
    [Hochwander chwyta za butelkę koniaku]
    Miś: Nie, nie, nie, nie, nie, nie, nie! Nie stać cię! Ty musisz oszczędzać!
    Hochwander: Słuchaj Rysiek! Ty nie bądź taki demagog! Jak ty robisz kombinacje to jest wszystko dobrze, a jak ja coś zaproponuję... to mi robisz szkolenie...
    Miś: Ja kombinacje? Powiedz mi jedna, a dam ci wypić cała butelkę koniaku. No?
    Hochwander: Daj mi pięćdziesiątkę!
    Miś: No mów!
    Hochwander: A kto nakręcił aferę z fałszywym bratem? Przerwałem zdjęcia, ogłoszenie. Kosztowało mnie to ponad trzysta tysięcy.
    Miś: Ciebie?
    Hochwander: Pieniądz jest pieniądz! Kilkaset tysięcy, za niepewne kilkaset dolarów i to jak ciotka będzie miała gest. I to według Ciebie jest w porządku!
    Miś: Janek, nie mieszajmy myślowo dwóch różnych systemów walutowych. Nie bądźmy Pewex`ami. Dostajemy za tego misia, jako konsultanci 20% ogólnej sumy kosztów i już. Więc im on jest droższy, ten miś tym... no? Koniaczek?
    Hochwander: Podwójny...Stać mnie!
    Miś: Noooo...

  • piswatch

    Oceniono 13 razy 11

    Dołączą ją do już sparaliżowanej korkami S8 ? Naprawdę ?

  • andrzejbak

    Oceniono 25 razy 9

    Ta mapka dołączona do artykułu oszustwem -ta droga dochodzi do S-8 w centrum Warszawy a nie poza nią, to nie będzie obwodnica dla TIRów tylko ulica między blokami a tunele mają powstać pod nieczynnym lotniskiem (Po co -aby wydoić kasę). Obwodnica i wylotówka na Gdańsk powinna iść wzdłuż linii kolejowej do huty za WATem i być jednocześnie obwodnicą !!!

  • jakrab

    Oceniono 7 razy 7

    Zaprojektowana krzyżówka S7 z S8 będzie mega korkiem . Już dzisiaj w tym miejscu stoją korki na S8 . Po dołożeniu całego ruchu z S7 nie da się tędy przejechać bez stania w korku . Korki na S8 w minimalnym stopniu dzisiaj zależą od ruchu w kierunku Gdańska - raczej są spowodowane tranzytem w kierunku na Białystok , Legionowo czy po prostu na prawą stronę Wisły .Za kilka lat jak pojawi się wschodnia obwodnica Warszawy dojdzie jeszcze ruch tranzytowy na tym kierunku .Gwarancja mega korków .

  • susceptant

    Oceniono 7 razy 5

    I skąd taka sensacja? To, że odcinek drogi z tunelami i w terenie zurbanizowanym kosztuje ok. 100 mln zł/km nie powinno raczej dziwić. Do tego wykupy gruntów - pas drogowy podlegający wykupowi może sięgać 80-100 m i inne koszty (opracowania dokumentacji, nadzoru, prac archeologicznych).
    Sensacja leży zupełnie gdzie indziej. Otóż, ten odcinek nie ma jeszcze ostatecznej decyzji środowiskowej - a właśnie ta ustala ostateczny korytarz drogi. Decyzję wydał RDOŚ, złożono od niej kilkaset odwołań do GDOŚ. Nawet jeśli GDOŚ ją utrzyma w mocy, niemal na pewno decyzja zostanie zaskarżona do sądu administracyjnego. Mimo dużej niepewności co do ostatecznego przebiegu drogi, zdecydowano się na podpisanie wartej 4 mln zł umowy na koncepcję programową, tworzoną na podstawie decyzji środowiskowej, która nie jest ostateczna. Jeśli GDOŚ albo WSA - NSA uchyli decyzję, koncepcja będzie nadawała się do kosza.

  • Gość: ??

    Oceniono 4 razy 4

    Może ktoś wyjaśnić dlaczego ta mapa leży na boku, a nie jest w kierunku północ-południe jak wszystkie normalne mapy?

  • keram2225

    Oceniono 10 razy 4

    Jakie tunele??? Ta trasa jest planowana od lat 70-tych, jest korytarz, grunty należą do skarbu państwa. No to ja się pytam dlaczego z moich podatków buduje się tunele?? Żeby cwaniacy, którzy kupili grunty i wybudowali się w pobliżu planowanej trasy mieli dobrze?? Kupli grunty i mieszkania tanio, bo miała być trasa! Tak się nagradza cwaniactwo i bezczelność.
    Budować natychmiast i beż żadnych tuneli!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX