Duster na szczycie i to z dwukrotnie lepszym wynikiem niż druga Corolla. Rejestracje nowych aut bez zakupów firm

Kto zatrzyma Dustera - pyta Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR przy okazji opublikowanych właśnie statystyk sprzedaży w sierpniu 2019 r. Wśród klientów indywidualnych nie ma mocnych na Dacię Duster.

W tym roku Dacia Duster notuje w Polsce świetne wyniki. Zwłaszcza wśród klientów indywidualnych, a więc w statystykach, w których wyłączamy dominujące na polskim rynku zakupy firm. Podane dzisiaj przez IBRM SAMAR liczby dotyczą tylko klientów indywidualnych. A ci wyraźnie upodobali sobie budżetowego SUV-a z Rumunii. W zeszłym miesiącu zarejestrowano nad Wisłą aż 1 062 Dusterów. Druga w zestawieniu Corolla może się pochwalić 488 rejestracjami. Nawet jeśli część z Dusterów wyjechała z Polski (reeksport), to wynik Dacii jest i tak imponujący.

Warto też wrócić uwagę na trzecie miejsce i Suzuki Vitarę. Japońska marka cieszy się w Polsce bardzo dużą sympatią klientów indywidualnych, co tylko potwierdza SX4 S-Cross na 10. miejscu. Ze sprzedaży swoich SUV-ów zadowoleni są też z pewnością Koreańczycy, którzy w pierwszej dziesiątce mają spokrewnione ze sobą modele Sportage oraz Tucson.

Reszta aut z czołówki to starzy znajomi - Fabia, Octavia, Sandero, Yaris czy Tipo. To samochody, które zawsze meldują się na samym szczycie polskich zestawień sprzedaży.

Sprzedaż samochodów w Polsce, sierpień 2019 r. (klienci indywidualni):

  1. Dacia Duster: 1062 egzemplarze
  2. Toyota Corolla: 488
  3. Suzuki Vitara: 428
  4. Skoda Fabia: 295
  5. Skoda Octavia: 263
  6. Dacia Sandero: 261
  7. Toyota Yaris: 258
  8. Fiat Tipo: 256
  9. Kia Sportage: 255
  10. Hyundai Tucson: 250
  11. Suzuki SX4 S-Cross: 250
  12. Mitsubishi ASX: 228
  13. Suzuki Baleno: 219
  14. Renault Captur: 201
  15. Toyota Auris: 198

A jak to wygląda w całym 2019 r.? Statystyki od stycznia do końca sierpnia. Także pod uwagę bierzemy tylko klientów indywidualnych:

  1. Dacia Duster: 7066 egzemplarzy
  2. Toyota Yaris: 4382
  3. Skoda Fabia: 3805
  4. Toyota Corolla: 3543
  5. Fiat Tipo: 3202
  6. Toyota Auris: 2841
  7. Hyundai Tucson: 2582
  8. Skoda Octavia: 2558
  9. Dacia Sandero: 2473
  10. Kia Sportage: 2406
  11. Skoda Rapid: 2029
  12. Opel Corsa: 2001
  13. Suzuki Vitara: 1846
  14. Opel Astra: 1813
  15. Hyundai i20: 1694

>>> Jak wybrać bezpieczne płyny eksploatacyjne? Odpowiada rzecznik ITS:

Więcej o:
Komentarze (45)
Duster na szczycie i to z dwukrotnie lepszym wynikiem niż druga Corolla. Rejestracje nowych aut bez zakupów firm
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • wiezet

    Oceniono 29 razy 21

    zaraz sie zacznie festival tekstów typu że za darmo by nie chciał gdyby dawali, że dacia to dla wieśniaków i plebsu i takie tym podobne. Zazwyczaj te teksty piszą sfrustrowani właściciele BMW w tedeiku, którzy wydali masę kasy za złom do którego trzeba dopłacać.

  • Gość: Kierowca osobowki

    Oceniono 24 razy 18

    Zamówiłem Dacie Duster w max wersji z 4x4 benzyna 150 HP. O gusta się nie spiera więc jak komuś się nie podoba to ok...najważniejsze że mi tak. Nie mam nic do posiadaczy passatów bmw czy to używane czy nowe. Jak kogoś stać wydać 100tys na nowe auto to fajnie i gratuluję ..mnie stać na 70tys i w tych pieniądzach wybrałem Dacie... Jeździłem 11 lat Oplem z importu z różnymi przebojami ale to co dziś oferuje rynek używek to sprawa bardzo dyskusyjna wszystkie 180tys przebiegu i po starym Niemcu. Sorrki ale teraz będzie nowe i będzie to Dacia:). Pozdrawiam

  • Gość: Jan

    Oceniono 8 razy 8

    Za 40 tys nie oczekiwałem nie wiadomo czego kupiłem bez oglądania i jazdy testowej .zrobiłem przelew pojechałem jak samochód już był przygotowany do rejestracji obejrzałem czy wszystko w porządku .zarejestrowałem złożyli tablice wsiadłem i wyjechałem z salonu .prosty samochód nic nie trzeba tłumaczyć gdzie co jest i po co to jest .jestem pozytywnie zaskoczony.

  • Gość: Zadowolona

    Oceniono 8 razy 6

    Kupiłam Dacię bo nie stać mnie na naprawę starych aut, które w komisie już mają cofnięte liczniki. Wydałam 72 tyś i jestem mega zadowolona. Silnik 1.3z turbiną pokazuje na drodze innym, że z Dacia niemożna się śmiać, a miny innych kierowców są fantastyczne. Każdy jeździ tym co chce i na co go stać. Ja wybrałam i nie żałuję, polecam wszystkim.

  • Gość: Endrju

    Oceniono 14 razy 6

    To nie tak, że jest to pojazd dla plebsu, wieśniaków, czy ubozszej rzeszy Polaków ale jest to zdecydowanie auto niskobudżetowe. Cena nie wzięła się z niczego a więc mamy tu do czynienia z gorsza jakością plastików, radiem, które praktycznie nie posiada basu, słabszym przyspieszeniem, itp.

  • Gość: Leon

    Oceniono 14 razy 6

    Fabia srabia. Ani to ładne, ani praktyczne, ani niezawodne. A polski klient nie zauważył, że JUŻ nie tańsze niż reszta segmentu B.

  • Gość: Krzych

    Oceniono 16 razy 4

    Nigdy mi się to to nie podobało. Taki wóz dla milicji, celników w byłych krajach demokracji ludowej.

  • Gość: jsiek

    Oceniono 2 razy 2

    Dacia jest hitem ze względu na cenę i atrakcyjną sylwetkę - taki SUV na kieszeń przeciętnego Polaka. Ta marka jest wyróżnikiem Rumunii pomimo że właściciel jest we Francji , Polska nie ma żadnej własnej marki ,kraj 2 razy niby bogatszy od Rumunów nie ma nic czym mógłby się pochwalić.

  • Gość: waret

    Oceniono 4 razy 2

    Cena jest jedynym motorem napędzającym sprzedaż. I nie ma co się temu dziwić. Sam kupiłem xlv, bo skusiła mnie cena i jeszcze zniżka z kartą dużej rodziny. Za taką cenę naprawdę dostałem świetne auto, jeździ się nim bardzo przyjemnie i nie spala dużo.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX