Suzuki zmienia ofertę w Polsce. Tych modeli niedługo już nie kupisz

Marka Suzuki postanowiła zmodernizować ofertę na polskim rynku. Ze sprzedaży wycofa dwa miejskie modele - Baleno i Celerio. To jednak nie wszystko, bo w gamie pojawią się tzw. "miękkie hybrydy".

Do Polski właśnie dotarła ostatnia partia Suzuki Baleno i Celerio. Dwa japońskie mieszczuchy kończą swoją karierę na naszym rynku, ustępując miejsca innym modelom. Jak ustalił Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, decyzja o wycofaniu ze sprzedaży tych dwóch pozycji podyktowana była koniecznością przesunięcia zasobów na potrzeby bardziej opłacalnych modeli, szczególnie tych z segmentu SUV/crossover.

Nie tylko Suzuki szykuje motoryzacyjną rewolucję. U naszych zachodnich sąsiadów w nadchodzących miesiącach też będzie się działo:

Wycofanie z oferty Baleno i Celerio to nie jedyne zmiany, jakie marka Suzuki wprowadzi w najbliższych miesiącach. Już niedługo w sprzedaży pojawią się najpopularniejsze modele marki, Vitara i S-Cross, w wersjach Mild-Hybrid 48V czyli tzw. "miękkie hybrydy".

Według statystyk IBRM SAMAR od początku 2019 roku w Polsce zarejestrowano ponad 9 tysięcy samochodów marki Suzuki. Oznacza to wzrost rok do roku na poziomie aż 40 proc. Sprzedaż japońskich samochodów ma się nad Wisłą więcej niż dobrze, zatem wycofanie najmniej rentownych modeli z gamy i przekierowanie "mocy przerobowych" na auta cieszące się większym popytem, powinno przynieść marce same zyski.

Suzuki CelerioSuzuki Celerio fot. Suzuki

Więcej o:
Komentarze (28)
Suzuki zmienia ofertę w Polsce. Tych modeli już nie kupisz
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • okobar79

    Oceniono 11 razy 9

    decyzja o wycofaniu Baleno jest... bezsensowna. To jedyny w miarę "pojemny" samochód w ofercie Suzuki. Reszta to albo małe mieszczuchy, albo suvy/crossovery
    nie będzie żadnego mogącego konkurować chociażby z autami z segmentu C (prawie C :P)

  • Gość: Tomasz

    Oceniono 7 razy 5

    Wycofuja ekonomiczne Baleno. Silnik czterocylindrowy bez turbo, wnetrze, obszerne, bagaznik pojemny. Samochod o dlugosci 4metrow ktory miejsci sie bez klopotow na miejscach parkingowych. Pozostawia malego Swifta i wieksze Vitary itp.

  • Gość: kev

    Oceniono 5 razy 5

    Jeszcze trochę i w Polsce nie będzie można kupić normalnego, małego samochodu. Ford Ka, Suzuki Celerio, Suzuki Baleno, Peugeot 107, Opel Adam, Opel Karl. Czy na prawdę jesteśmy skazani na SUVy? Nie każdego stać na auto za 60-70 tysięcy.

  • Gość: Tadek

    Oceniono 3 razy 3

    I zostana do kupienia tylko albo malutkie albo duze samochody. I te silniczki 3 cylindrowe!

  • bodzianowicz

    Oceniono 5 razy 3

    i Baleno ma NORMALNY 4-cylindrowy silnik
    Jeden z ostatnich modeli z 4-cylidrowcem - jest jeszcze Toyota Yaris 1,5.
    Reszta maluchow to dmuchane turbiną 3-cylindry od kosiarek z żywotnością plastikowych zabawek dla dzieci.

  • Gość: obs

    Oceniono 2 razy 2

    Suzuki w Niemczech daje bezpłatną 6-letnią na wszystkie modele!

  • Gość: tomek

    Oceniono 1 raz 1

    Dla mnie i tak to auta bez wyrazu, toyoty mają w sobie coś no i ta ich niezawodność. Z japońskich aut to tylko te jak dla mnie. Solidne konstrukcje i na przestrzeni lat widać, że nie oszczędzają na materiałach

  • Gość: Tadek

    Oceniono 1 raz 1

    A jaki udział we wzroście sprzedaży miały wycofywane modele ? Planowałem zakup Baleno. Nie, nie kupię innego Suzuki. Kupię auto innej marki.

  • Gość: *t

    Oceniono 1 raz 1

    mam Baleno z silnikiem 1,2/ 90 KM, te auto oszczędza pieniądze, trasa 900 km, 90 % po autostradzie, prędkośc przelotowa 120-130 km/h- na pokładzie 3 osoby + bagaże, zużycie paliwa 4,7 litra na 100 km

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX