Nowy Nissan Juke - po 9 latach wciąż z własnym stylem

Mało który samochód wzbudzał takie kontrowersje jak Nissan Juke. Mały crossover miał oddanych fanów, ale też całe grono zagorzałych hejterów. Teraz po 9 latach doczekał się nowej generacji. Znacznie bardziej dojrzałej.

Technicznie nowego Nissana Juke'a oparto na platformie CMF-B, którą alians Renault-Nissan wykorzystał niedawno w nowych miejskich Renault, Clio oraz Capturze. Nowy Nissan Juke mierzy 4210 mm długości, 1595 mm wysokości i 1800 mm szerokości. Choć crossover trochę urósł, to udało mu się zrzucić 23 zbędne kilogramy.

Nowy Nissan Juke zaoferuje znacznie więcej miejsca w środku. Bagażnik jest większy o 20 proc. i pomieści aż 422 l, co zdecydowanie jest wynikiem imponującym. Dla porównania, chwalone za przepastne bagażniki trojaczki VW, Arona, T-Roc i Kamiq, mieszczą ok. 400 l bagażu. Co więcej, ilość miejsca z tyłu wzrosła o 5,8 cm na poziomie kolan oraz o 1,1 cm nad głowami.

Nissan Juke 2020Nissan Juke 2020 fot. Nissan

Znacznie dojrzalsze i nowocześniejsze jest wnętrze, które nawiązuje do nowej Micry. Producent obiecuje także, że kabina została znacznie lepiej wykończona, a na liście opcji znajdziemy nowe wyposażenie z głośnikami Bose na czele. W cenniku pojawi się zupełnie nowa wersja wyposażenia N-Design.

Na pokładzie nie zabraknie najnowszej wersji systemu multimedialnego (obsługuje Apple CarPlay oraz Android Auto), dużego 8-calowego ekranu i całej armii zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Nowy Nissan Juke może się pochwalić m.in.: systemem hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, rozpoznawaniem znaków drogowych, ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym czy monitorowaniem pasa ruchu. Warto też wspomnieć o systemie ProPILOT, czyli elektroniczny asystencie kierowania, przyspieszania i hamowania.

Nissan Juke 2020Nissan Juke 2020 fot. Nissan

Co pod maską? Nowy Nissan Juke jest napędzany 1-litrowym, 3-cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym DIG-T o mocy 117 KM, który zapewnia lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa i wyższą kulturę pracy w porównaniu z jednostką o tej samej mocy stosowaną w modelu pierwszej generacji. Nowy Juke będzie dostępny z 6-biegową przekładnią manualną lub 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (DCT) z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek oraz selektorem trybu jazdy (Eco, Standard, Sport).

Nissan Juke od dnia premiery wzbudzał kontrowersje swoją stylistyką. Nowa generacja jest bardziej muskularna, ale crossover zachował swój wyjątkowy styl. W naszej galerii znajdziecie sporo zdjęć nowego Juke'a, a poniżej zamieszczamy także wideo z nowym Nissanem w roli głównej.

>>> Zobacz nowego Nissana Juke na pierwszym filmie opublikowanym przez producenta:

Zobacz wideo

Nissan Juke 2020Nissan Juke 2020 fot. Nissan

Nowy Nissan Juke lada chwila wejdzie do produkcji w brytyjskich zakładach marki. Pierwsi klienci w Europie otrzymają swoje samochody pod koniec listopada. Polskie ceny poznamy bliżej rynkowej premiery. Cennik aktualnej generacji otwiera 64 800 zł za wersję wyposażenia Visia Plus i silnik 1.6 112 KM.

Czy podoba Ci się nowy Nissan Juke?
Więcej o:
Copyright © Agora SA