Nowy Hyundai i10 debiutuje jeszcze przed targami we Frankfurcie

Trzecia generacja Hyundaia i10 miała zadebiutować podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Auto zostało pokazane światu wcześniej. Wiemy jak wygląda najnowszy miejski samochód koreańskiego producenta.

Hyundai i10 to przedstawiciel segmentu aut miejskich. Jego nowa odsłona to już trzecie generacja modelu. Karoserię "wygładzono" tworząc auto delikatniejsze w odbiorze. i10 zostało "wyprasowane" z ostrych przetłoczeń, które pojawiają się w innych modelach marki. Wizualnie Hyundai i10 przypomina nieco Forda Ka+. Pocieszna sylwetka z niedużymi reflektorami i "doklejonymi" w zderzaku LED-owymi światłami do jazdy dziennej prezentuje się znacznie łagodniej od prezentowanych wcześniej przez markę szkiców.

Zobacz jakimi samochodami jeżdżą polskie gwiazdy:

Nowy Hyundai i10 będzie dostępny w 10 kolorach nadwozia. Opcjonalnie będzie można także zamówić kontrastowy dach - w kolorze czarnym lub czerwonym. Wnętrze jest dość proste i sprawia wrażenie intuicyjnego - widać w nim wiele nawiązań do innych modeli z Korei. Za wielofunkcyjną kierownicą znalazły się czytelne zegary, a na środek deski rozdzielczej trafił 8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego. Auto będzie współpracowało z aplikacją, za pomocą której kierowca będzie mógł sprawdzić status pojazdu - np. pracę silnika, ustawienia klimatyzacji oraz blokowanie drzwi.

Nowy Hyundai i10Nowy Hyundai i10 Hyundai

Na liście systemów bezpieczeństwa znajdzie się m.in. asystent świateł drogowych, asystent utrzymywania pasa ruchu, układ monitorujący zmęczenie kierowcy, system wspomagający unikanie kolizji oraz rozpoznawanie znaków drogowych. Co ciekawe - koreański mieszczuch będzie występował w wersje cztero- lub pięcioosobowej.

Tylko wolnossące silniki

Na początku do oferty trafią dwa silniki benzynowe. Obie propozycje pozbawiono popularnego w tym segmencie turbodoładowania. Gama zaoferuje wolnossące silniki - trzycylindrowy o objętości skokowej 1 litra i mocy 67 KM, oraz czterocylindrowy 1.2 o mocy 83 KM. Bazowo silniki będą zestawione z manualną skrzynią o pięciu przełożeniach, ale opcjonalnie będzie można wyposażyć samochód w przekładnie automatyczną o takiej samej liczbie przełożeń.

Nowy Hyundai i10Nowy Hyundai i10 Hyundai

Więcej o:
Komentarze (3)
Nowy Hyundai i10 debiutuje jeszcze przed targami we Frankfurcie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: olo

    Oceniono 2 razy 2

    Podobny do aktualnego i10. I bardzo dobrze, po co na siłę kombinować przy samochodzie, który jest bardzo dobry i ładny?
    Byle przy okazji "odświeżenia" modelu nie "odświeżyli" ceny, bo niestety, co generacja to drożej, a ostatnio nawet dużo drożej.

  • Gość: Bartek

    0

    Hyundai potrafi w odważny design, to auto nie wygląda od nich.

  • Gość: maciass

    Oceniono 1 raz -1

    Auto niczym specjalnym się nie wyróżnia, jak miałbym kupować auto w tym segmencie to raczej aygo, te małe jednostki toyoty trwalsze

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX