S61. Bardzo dobre informacje dla kierowców. Ruszy budowa kluczowego odcinka Via Baltica

Niedługo ruszy budowa odcinka drogi ekspresowej S61 od Stawisk do Szczuczyna. Wojewoda Podlaski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), co z kolei umożliwi na początku września przekazanie placu budowy wykonawcy i rozpoczęcie robót na tym 18-kilometrowym fragmencie międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica.

To kolejna część drogi ekspresowej S61 wchodząca w tym roku w fazę robót budowlanych. 28 sierpnia br. rozpoczęła się budowa odcinka od węzła Śniadowo do węzła Łomża Południe (17 km), a od października 2018 r. trwają intensywne prace przy budowie II jezdni obwodnicy Szczuczyna (6,5 km).

Jeszcze w tym roku Wojewoda Podlaski planuje podpisać decyzje ZRID na dwa kolejne odcinki S61: od węzła Kolno do Stawisk (16,43 km) i od węzła Łomża Południe do węzła Łomża Zachód (7,18 km). Oznacza to, że pod koniec tego roku w budowie będzie ponad 47 km drogi ekspresowej S61 w województwie podlaskim.  

S61S61 fot. GDDKiA

18-kilometrowy odcinek S61 Stawiski - Szczuczyn będzie miał dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu plus pas awaryjny w każdym kierunku. Połączy obwodnice dwóch miast - Stawisk i Szczuczyna, przy czym w ramach zadania tego powstanie też część - 1,6 km - 2 nitki obwodnicy Stawisk.   

Nawierzchnia jezdni zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 115 kN/oś (11,5 tony na oś). Wartość kontraktu budowlanego wynosi 342,13 mln zł. Na odcinku zlokalizowano jeden węzeł Grabowo oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych - Zabiele Wschód (w kierunku na Suwałki) i Zabiele Zachód (w kierunku na Łomżę). Udostępnienie kierowcom tego odcinka drogi S61 planowane jest na koniec 2020 r.

>>> Czy w Polsce budujemy drogi drożej niż w Europie? Rzecznik GDDKiA odpowiada:

Realizacja drogi ekspresowej S61 jest inwestycją istotną nie tylko dla sieci dróg w Polsce, ale ma też znaczenie europejskie - łącząc się z drogę ekspresową S8 Wrocław - WarszawaBiałystok, tworzy międzynarodowy korytarz transportowy Via Baltica. Docelowo przejmie on ruch tranzytowy pomiędzy krajami bałtyckimi i Europą Zachodnią.

Źródło: GDDKiA

Więcej o:
Komentarze (18)
S61. Bardzo dobre informacje dla kierowców. Ruszy budowa kluczowego odcinka Via Baltica
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • tarish

    Oceniono 12 razy 10

    A co z budową/przebudową DK79//S79 .. czyli obwodnicą Chorzowa, Bytomia i Piekar Śląskich? Będącą jednocześnie wylotem z Katowic w kierunku Tarnowskich Gór? Jak rozumiem samo centrum Górnośląskiej aglomeracji może być rozjeżdżane i może stać w korkach?

  • Gość: dżem

    Oceniono 5 razy 5

    Co za babol. Kolno nie leży na trasie drogi S61.
    W miejscu wskazanym na mapie jest Kisielnica, w której jest skrzyżowanie z drogą do Kolna. Ktoś z pamięci rysował tę mapkę, a pamięć ma taką sobie, skoro myli drogowskaz i tablicę z nazwą miejscowości.

  • Gość: Aleksa

    Oceniono 4 razy 2

    To Łomża, będzie większym centrum niż Białystok

  • californian-legit

    Oceniono 3 razy 1

    "18-kilometrowy odcinek S61 Stawiski - Szczuczyn będzie miał dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu plus pas awaryjny w każdym kierunku.
    [...]
    Udostępnienie tego odcinka drogi S61 planowane jest na koniec 2020 r."

    Kolejny nonsens dziennikarzy drogowych Gazeta.pI. Skad takie wiadomosci? Tego nie da sie zbudowac w rok. Za rok moze byc oddana jedynie druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna. Odcinek Stawiski - Szczuczyn moze byc oddany do ruchu najwczesniej w polowie 2021 roku.

    Ile razy mozna prosic zeby zurnalisci z Bozej laski zagladali tam gdzie sa wiarygodne informacje, np.
    ssc.siskom.waw.pI/

  • rasta-mw

    Oceniono 22 razy -4

    Miło, ta droga na pewno ucieszy naszych sąsiadów, łatwiej im będzie wycyckać polskie porty ;) Staniemy się krajem tranzytowym bez większego znaczenia w europejskiej gospodarce.

  • londonerr

    Oceniono 15 razy -7

    Ooooo! Pisowskie kmioty z wolski B mogą otwierać samogona!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX