Oto pierwszy polski samochód elektryczny dla logistyki. Na rynek trafi w tym roku

Duży zasięg, ogromna ładowność i bardzo niski koszt przejechania 100 km - tak producent reklamuje Elimena E-VN1. To pierwszy polski samochód elektryczny przeznaczony dla logistyki. Na rynek trafi jeszcze w tym roku.

Elimen E-VN1 swoją premierę miał już jakiś czas temu - 5 czerwca 2018 roku podczas II Międzynarodowego Forum Energetyka i Środowisko. Jest przeznaczony głównie dla firm zajmujących się logistyką i transportem.

To tego typu pierwszy samochód elektryczny z Polski

Elimen E-VN1 to pierwszy polski samochód dla logistyki. Został zaprojektowany w znacznej mierze z użyciem kompozytów, dzięki czemu producentowi udało się uzyskać bardzo niską wagę pojazdu.

Dzięki temu udało się uzyskać przyzwoity zasięg 300 km osiągany przy bardzo niskim zużyciu energii elektrycznej. Zaskakująco duża jest za to ładowność - aż 800 kg. Warto wspomnieć też, że autko jest w stanie rozpędzić się do 60 km/h, co w przestrzeni miejskiej jest wartością wystarczającą. 

Na dodatek Elimen E-VN1 oferowany jest w trzech wersjach nadwoziowych - w pełni zabudowanej, pick-up i zupełnie otwartej - przeznaczonej do indywidualnej zabudowy. Dzięki temu każdy z klientów będzie mógł dostosować auto do własnych potrzeb.

Elimen E-VN - trzy rodzaje nadwoziaElimen E-VN - trzy rodzaje nadwozia fot. Elimen / screen ze strony elimen.pl/biznes/

Elimen E-VN1 to pojazd dla firm i samorządów

Pojazd nie jest oczywiście kierowany do klientów indywidualnych, ale biznesowych. Zainteresowane mają być nim m.in. firmy zajmujące się transportem. Świetnie sprawdzić ma się na ulicach jako samochód kurierski lub w magazynie, jako autko przeznaczone do transportu towarów na krótkich dystansach.

Potencjalnymi klientami mogą być też samorządy. Jak przypomina producent, ustawa o elektromobilności nakłada na jednostki samorządu terytorialnego i administrację rządową obowiązek sukcesywnej wymiany części foty na pojazdy całkowicie elektryczne. Już w przyszłym roku udział pojazdów elektrycznych ma wynieść 10 proc, a 2025 roku będzie to aż 50 proc.

Elimen E-VNElimen E-VN fot. materiały Elimen

Łatwość konfiguracji wersji zabudowy nadwozia w zależności od biznesowych potrzeb odbiorcy, bardzo duży - do 300 km - zasięg na jednym ładowaniu oraz niezwykle niski koszt przejechania 100 km sprawia, że E-VN jest idealnym wyborem zarówno dla miejskich spółek komunalnych, jak i firm kurierskich czy branży gastronomicznej

- chwali się na swojej stronie warszawska spółka Elimen City S.A. - producent samochodu.

Rynkowy debiut jeszcze w tym roku

Teraz Elimen City poinformowało, że prace nad nowym pojazdem dobiegły końca, a na rynek Elimen E-VN1 trafi jeszcze w tym roku. Obecnie konstruktorzy firmy pracują nad całkowicie niezależną od zewnętrznych źródeł zasilania wersją auta z panelami fotowoltaicznymi na dachu. Producent na razie nie zdradza, kiedy ta odmiana pojazdu zostanie ukończona.

Więcej o:
Copyright © Agora SA