Nowy Mercedes GLE Coupe. Zgrabniejszy i większy od poprzednika

Nowy Mercedes GLE Coupe wygląda lepiej niż poprzednik. Ale trudno, by było inaczej. Na początku w Europie będzie dostępny wyłącznie w wersjach wysokoprężnych.

Tak zwane SUV-y coupe powstały, by wypełnić rynkową niszę. Szybko okazało się, że nisza wcale nie jest niszą, bo zapotrzebowanie na tego typu auta w różnych segmentach jest spore. SAV-y nigdy nie grzeszyły urodą i praktycznością, a jednak wciąż nie brakuje na nie chętnych. Na GLE Coupe pierwszej generacji też nie brakowało, dlatego powstała druga.

Nowy Mercedes GLE Coupe - zgrabniejszy i większy

Przód nowego GLE Coupe pozornie jest kopią zwykłego GLE, ale nawet tutaj zaszły zmiany - grill i zderzak są inne, a szyba jest pochylona pod innym kątem. Na szczególną uwagę zasługuje jednak tylna część nadwozia. Projektantom w końcu udało się uzyskać "efekt lekkości", czego nie można było powiedzieć w przypadku odchodzącej generacji GLE Coupe. Mówiąc wprost: nowy SAV Mercedesa wygląda znacznie lepiej od poprzednika.

GLE Coupe mierzy 4939 mm długości i 2010 mm szerokości. To odpowiednio o 39 i 7 mm więcej niż u poprzednika. Rozstaw osi wzrósł o 200 mm, co ma gwarantować pasażerom siedzącym z tyłu więcej przestrzeni.

We wnętrzu znalazło się sporo sportowych akcentów, ale to zasługa (widocznego na zdjęciach) pakietu AMG. Ogólnie kokpit nie różni się niczym od tego znanego z nowego GLE. Wersja coupe w standardzie jest jednak lepiej wyposażona (nawet bazowa wersja ma deskę rozdzielczą obszytą skórą).

Nowy Mercedes GLE CoupeNowy Mercedes GLE Coupe Fot. Mercedes

Mercedes GLE Coupe - silniki

Początkowo na europejskich rynkach GLE Coupe będzie dostępne w dwóch wersjach. Obie wysokoprężne i obie z napędem na cztery koła 4MATIC. Mowa o 350d i 400d. Pod tym oznaczeniem kryje się sześciocylindrowy silnik o mocy - odpowiednio - 272 KM (600 Nm) i 330 KM (700 Nm). Standardem w obu wersjach będzie 9-stopniowy automat. 

Zwolennicy silników benzynowych będą musieli chwilę poczekać na wersję AMG GLE 53 z 3-litrowym, 6-cylindrowym silnikiem o mocy 435 KM (520 Nm). Ta odmiana GLE Coupe osiąga pierwszą setkę w 5,3 s.

Pierwsze egzemplarze usportowionego SUV-a Mercedesa trafią do Europy wiosną przyszłego roku. Ceny na razie nie są znane.

Więcej o:
Komentarze (12)
Nowy Mercedes GLE Coupe.
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Mam nadzieję, że pomogłem

    Oceniono 13 razy 9

    Już tłumaczę: spaliny nowoczesnego diesel są czystsze od powietrza które pobiera silnik takiego auta. Jak to możliwe ? Bardzo prosto: na początki powietrze trafia do filtra, na którym zostają pyłki (sami wiecie jakie to niebezpieczne), kurz, skrawki gumy z opon, drobinki papieru ze śmietników, kawałki liści i cała resza brudu. Następnie tak oczyszczone powietrze trafia do sprężarki, gdzie atomy zostają uporządkowane (żeby się dobrze dopasowały). Kolejnym ważnym etapem jest intercooler: dzięki nagłemu ochłodzeniu powietrze się obkurcza, jak przy krioterapii - nie muszę nikomu tłumaczyć że to zdrowe i dobre, a w takim silniku macie to za darmo. Wtenczas to zdrowe powietrze idzie do cylidra, gdzie dostaje trochę ropki, żeby się zapaliło, ale to jest naprawdę niedużo, nawet tego nie widać. Wybuch który następuje oczyszcza powietrze z nieprzyjemnych zapachów, szkodliwych związków (jakies opary itp) oraz uwaga: BAKETRII i WIRUSÓW. Zabija je temperatura i ciśnienie. Tak, to idealny sposób na zdrowe powietrze. W kolektorzy wylotowym jest już bardzo czyste, ale jakby tego było mało trafia na trubinę, która powoduje ponowne zakręcenie i równomierne wymieszanie atomów. Wtedy nowoczesny katalizator lub filtr wyłapuje resztę nieczystości kótre mogły zostać w powietrzu.
    Także możecie spokojnie przyjąć, że nowoczesny diesel oczyszcza powietrze. Jest idealnie czyste. Nic tylko oddychać.

  • Gość: 123

    Oceniono 6 razy 2

    A jeszcze nie tak dawno Wy i wszystkie redakcje motoryzacyjne pi(s)aliście jakie to diesle są be i jak to niedługo wyginą. Tak jest z wieloma zagadnieniami.
    ŻYCZĘ WAM WIĘCEJ REFLEKSJI NAD SWOJĄ PRACĄ I KRYTYCZNEJ SAMOOCENY TEGO O CZYM SIĘ PISZE. Nie trzeba podążać jak gęś bezrefleksyjnie głównym nurtem.

  • Gość: JagSL

    Oceniono 4 razy -2

    Diesle beda zakazane w calej Europie, trwaja prace w Komisji Europejskiej. Te, ktore sa na drogach beda usuwane poprzez normy, cene oleju napedowego plus wejdzie podatek ekologiczny od diesla, zlomowanie diesle tez b bardzo drogie rzedu kilku tys Euro. Jedynie dostawczaki i ciezarowy beda miala prawo miec silnik diesla.

  • Gość: e=33

    Oceniono 5 razy -3

    do Paryza nie wjedzie, nastepne miasta sie szykuja do calkowitego zakazy diesli osobowych. plus w planach nowe oplaty za zlomowanie diesli rzedu kilkudziesieciu - tak, kilkudziesieciu tys zl za zlomowanie diesla.

  • Gość: Aga

    Oceniono 8 razy -4

    Mercedes nie robi hybryd albo jakies b prymitywne stad z uporem te diesle ale diesel to muzeum i smrod, rak pluc, bialaczki, choroby krazenia etc. Chinskie mercedesy schodza na psy i do muzeum.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX