Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Opel Karl i Opel Adam powoli się z nami żegnają. Ich miejsce zajmie nowa Corsa
Opel będzie się wycofywał z segmentu A. Mimo że producent odświeża swoją gamę modelową, to ani Karl, ani Adam nie doczekały się ostatnio swoich następców. I wszystko wskazuje na to, że się ich nie doczekają. Opel Karl z polskiej oferty zniknął już jakiś czas temu, ale w niektórych europejskich krajach, np. w Niemczech, wciąż jest oferowany. Adama możemy jeszcze kupić, ale cennik otwiera wyceniona na 52 400 zł wersja Jam Unlimited. Sympatyczny maluch jest więc raczej ciekawostką dla nielicznych.
Nie wiemy jeszcze, czy PSA zdecyduje się na stworzenie w przyszłości małego Opla w oparciu o Peugeota 108 i Citroena C1. Ostatnio w Europie zbierają się czarne chmury nad autami segmentu A. Ze względu na coraz ostrzejsze normy emisji i konieczność wyposażenia wszystkich samochodów w systemy bezpieczeństwa ich cena rośnie. A to właśnie niska cena była ich największym atutem. Więcej pisaliśmy o tym w tym miejscu:
Ofertę Opla będzie więc otwierała nowy Opel Corsa, który po zmianach w gamie stanie się najtańszym modelem producenta. Cennik otwiera bazowa wersja Corsa. Za wariant z 75-konnym silnikiem 1.2 zapłacimy 49 990 zł. Na listę wyposażenia standardowego trafiły m.in. elektryczne szyby i lusterka, tempomat, układ utrzymywania pasa ruchu i rozpoznawania znaków drogowych, system ostrzegający przed kolizją oraz radio ze złączem Bluetooth. W bazowej wersji zabrakło jednak klimatyzacji –musimy za nią dopłacić 4 tys. zł.
Lepiej wyposażona i dostępna z większością silników Corsa Edition kosztuje 54 750 zł. Auto dostępne jest także w czysto elektrycznej odmianie Corsa-e, którą wyceniono na 124 490 zł, co oznacza, że załapie się na rządowy program dopłat do samochodów elektrycznych dla klientów indywidualnych.
-
Pierwszy dzień obowiązkowej jazdy na suwak. Przez cały dzień obserwowaliśmy błędy kierowców. Mamy pięć ważnych wniosków
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Samochód podpowie kierowcy kiedy zmieni się światło. To dopiero projekt, ale ma szanse się sprawdzić
-
Już jest Nowy Nissan Juke. Ten samochód zawojował rynek
- "Bezwypadkowy", "pierwszy właściciel", czyli jak nie dać się nabrać sprzedawcy
- Renault Clio 1.3 TCe - opinie, test, spalanie. Odmłodzony przebój z najmocniejszym silnikiem
- W taką pogodę na drogach często pojawia się czarny lód. Jak uniknąć niebezpieczeństwa?
- Opony do samochodów elektrycznych - gdzie jest granica pomiędzy tworzeniem opony o małym oporze toczenia, a właściwościami jezdnymi?
- Power of Choice, czyli jak nie dać się zwariować w czasach elektromobilności
Forum
- Komunizm (31)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (59)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- Z czego wynika tak wysoka cena katalizatora? (8)
- trzepanie kasy za brak OC (22)
- OT - pytanie o władzę Prezesa NIK (20)
- OT - płacz to chyba jest teraz? (19)
- Ponad 200 osób ginie w Polsce rocznie na pasach (49)
- OT - dziś orzeczenie SN w sprawie "wyroku" TSUE (22)
Gość: Gostek
0
Karl byl udany ale zbyt drogi wzgl. Corsy.