Nowe Audi RS6. Rodzinne kombi z 600-konnym V8 pod maską

Nowe Audi RS6 w końcu ujrzało światło dzienne. Robi piorunujące wrażenie. Niemieckie kombi ma pod maską 600-konne, benzynowe V8. Ale to nie koniec. Powstanie mocniejsza wersja Audi RS6.

Nowe Audi RS6 długo kazało na siebie czekać. Ale ten, kto odliczał dni do jego premiery, nie powinien być rozczarowany. RS6 wygląda jeszcze bardziej drapieżnie niż jego poprzednik, a pod maską ma benzynowy (to wcale nie takie oczywiste) silnik o pojemności 4 litrów, z ośmioma cylindrami ułożonymi w kształt litery V i mocy 600 KM. To prawda, że poprzednia generacja rozwijała 605 KM, ale dopiero w wersji Performance. Bazowa odmiana była napędzana 560-konnym motorem. Nowe Audi RS6 ma jeszcze kilka innych powodów do "szpanu".

Nowe Audi RS6 z mikrohybrydą

Nowe Audi RS6Nowe Audi RS6 Fot. Audi

Maksymalny moment obrotowy to okrągłe, monstrualne 800 Nm. Co ważne, dostępny jest w szerokim zakresie obrotów (od 2100 do 4500 obr./min.). To rodzinne kombi przyspiesza do setki w 3,6 s. Rozpędza się maksymalnie do 250 km/h. Tak, to wina elektronicznego kagańca. Ale można go poluzować. Opcjonalny pakiet dynamiczny zwiększa prędkość maksymalną do 280 km/h, a pakiet dynamiczny z plusem - do 305 km/h.

W nowym Audi RS6 zastosowano system znany już z modeli S6 i S7. Mowa o systemie MHEV potocznie zwanym układem mikrohybrydowym. Pozwala on wyłączyć silnik przy prędkości od 55 do 160 km/h i odzyskiwać energię powstałą przy hamowaniu. Ta trafia do baterii litowo-jonowej i zasila wszystkie odbiorniki podczas jazdy z wyłączonym silnikiem. Audi twierdzi, że MHEV pozwala zredukować zużycie paliwa o 0,8 l/100 km. Mniejsze spalanie gwarantowane jest też przez system odłączania cylindrów.

Nowe Audi RS6 ze skrzynią Tiptronic

Nowe Audi RS6Nowe Audi RS6 Fot. Audi

W nowym Audi RS6 zastosowano tę samą skrzynię biegów co w poprzedniku. Mowa o 8-biegowym automacie Tiptronic. Inżynierowie zmodyfikowali jednak jego pracę, by dostosować ją do nowych norm emisji spalin. Napęd przekazywany jest - rzecz jasna - na cztery koła. Standardem w nowym Audi RS6 jest pneumatyczne zawieszenie z funkcją automatycznej regulacji twardości i wysokości. W opcji znajdują się też sportowe zawieszenie RS plus, system czterech kół skrętnych, 22-calowe felgi (standardowa wielkość to 21 cali) i ceramiczne tarcze hamulcowe.

Nowe Audi RS6 trafi do salonów w pierwszym kwartale przyszłego roku. Ceny są na razie nieznane.

Więcej o:
Komentarze (45)
Nowe Audi RS6. Na szczęście bez diesla. Nowe Audi RS6 ma pod maską 600-konne V8
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Adi nie Audi

    Oceniono 35 razy 31

    Ja bym se pojeździł ale gardzę Audi... a nie, nie gardzę tylko jestem za biedny, sorry, pomyłka.

  • Gość: azer

    Oceniono 14 razy 6

    Wg mnie przekombinowane.

  • fakej

    Oceniono 4 razy 4

    Te konfiguratory marek premium są strasznie irytujące, ile trzeba się naklikać żeby zaznaczyć wszystko i przedrzeć przez dżunglę zależności to jest ból pały. Czemu nie ma takiej opcji: "chcę mieć k... wszystko. Najlepsze. I tyle w temacie"

  • adalberto3

    Oceniono 3 razy 3

    Coś dla przeciętnego "Durczoka". Na początku lat 90-tych niemieccy politycy mówili o przyszłości
    3-litrowego samochodu (3 l paliwa/ 100 km). Dyktat koncernów przeważył.

  • Gość: kawe

    Oceniono 8 razy 2

    a czemu nie milion koni? co się będziemy ograniczać - w głupocie i szpanie

  • Gość: Pawełek

    Oceniono 4 razy 2

    A co według Was byłoby lepsze?? Alpina 5 kombi?
    Bardzo fajne auto...

  • Gość: robaczek

    Oceniono 6 razy 2

    pikne

  • Gość: gospodaszz

    Oceniono 1 raz 1

    Nie ładne co ładne ale to co komu się podoba. Ja tylko nie kumam jednego. Wydać kilkaset tysięcy złotych za kombiaka z 600 rumakami pod maską i ultra sportowymi osiągami po to aby stać codziennie w korkach "do" i "z" roboty? To głupie. Poza tym i tak każdy "Mietek" co to kupi będzie narzekał, że dużo pali

  • Gość: boyscout

    Oceniono 3 razy 1

    w USA pisza ze cena jest od $109K

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX