Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Porsche Taycan podczas nietypowego testu na włoskim torze Nardo
W ciągu 24 godzin przedprodukcyjny egzemplarz Porsche Taycan przejechał dystans liczący dokładnie 3425 kilometrów. Sześciu kierowców przeprowadziło ten nietypowy test na włoskim torze wysokich prędkości – Nardo. Pokonana odległość mniej więcej odpowiada drodze, jaką trzeba pokonać, aby dojechać z Nardo na południu Włoch, do Trondheim w Norwegii.
Podczas próby panowały prawdziwy upał - na dworze było 42 stopnie Celsjusza, a temperatura nawierzchni wynosiła aż 54 stopnie. Prędkość samochodu wahała się pomiędzy 195 a 215 km/h. Mimo ekstremalnych warunków, test odbył się bez zakłóceń – prototyp musiał zatrzymywać się tylko na szybkie ładowania i zmiany kierowców. Zespół składał się z sześciu kierowców testowych Porsche.
Stefan Weckbach, wiceprezes ds. linii produktów Porsche Taycan, powiedział:
Taycan poradził sobie z tym ambitnym, wytrzymałościowym testem bez żadnego problemu. Wynik uzyskany na Nardo podkreśla zalety wyjątkowej techniki 800 V i wysoki poziom jej dojrzałości. Zanim Taycan zostanie wprowadzony na rynek pod koniec tego roku, na całym świecie w ramach testów "zaliczy" ponad 6 milionów przejechanych kilometrów
Elektryczne Porsche Taycan podczas testów na włoskim torze Nardo Porsche
Pierwsze elektryczne Porsche
Porsche Taycan to pierwszy w pełni elektryczny samochód produkcyjny o napięciu systemowym 800 woltów. Technika ta pomogła prototypowi 919 Hybrid trzy razy z rzędu wygrać 24-godzinny wyścig w Le Mans, a teraz trafia do produkcji seryjnej. Zapewnia niezmiennie wysokie osiągi, pozwala skrócić czas ładowania oraz zmniejszyć przestrzeń zajmowaną przez okablowanie i jego masę.
Elektryczny układ napędowy zaprojektowano w taki sposób, aby był w stanie wygenerować pełną moc nawet po kilkukrotnym przyspieszeniu w krótkich odstępach czasu. Pod koniec lipca na terenie lotniska przedseryjny egzemplarz przyspieszył od 0 do 200 km/h aż 26 razy. Średni czas przyspieszenia z odmierzanych prób wynosił poniżej 10 sekund. Różnica pomiędzy najkrótszym a najdłuższym wynikiem wynosiła 0,8 s.
Tor Nardo we Włoszech
Centrum Techniczne Nardo dysponuje ponad 20 torami i obiektami testowymi zlokalizowanymi na powierzchni 700 hektarów. Centrum powstało w 1975 r., po ukończeniu budowy słynnego toru, a dziś oferuje szerokie możliwości testowania pojazdów w każdej fazie ich rozwoju. Tor wysokich prędkości mierzący 12,6 km długości, jest jedynym takim obiektem na świecie.
Elektryczne Porsche Taycan podczas testów na włoskim torze Nardo Porsche
-
Dziś kolejna akcja SMOG. Do tej pory policja zatrzymała w nich tysiące dowodów rejestracyjnych
-
Już jest nowy Mercedes GLA. Duże zmiany małego SUV-a ze Stuttgartu
-
Na stacji LPG sprzedawali gaz grzewczy zamiast napędowego
-
Renault ZOE - nowy samochód miejski, który zrewolucjonizuje świat
-
Jakiego SUV-a wybrać w abonamencie? Porównujemy Volvo XC60 i Nissana Qashqai
- Opinie Moto.pl: Peugeot 308 Allure 1.2 PureTech 130. Wciąż na posterunku
- Euro NCAP rozbija Teslę Model X, Porsche Taycana i Skodę Octavię. Wszyscy na pięć gwiazdek? [FILMY]
- Mandatu za brak zimówek nie dostaniesz, ale co z ubezpieczeniem? Mogą się pojawić problemy z odszkodowaniem
- Skoda i bezpieczeństwo, czyli jakie systemy wspierające kierowcę znajdziemy w autach tej marki?
- Kupujemy używane: Skoda Yeti - opinie, awarie, najlepsze wersje. Czy warto zainteresować się SUV-em z Czech?
Forum
- Na ile wyceniacie bezpieczeństwo pieszych? (25)
- Nie wiem jak skomentować taką głupotę... (28)
- Luksus - trochę pomieszane.... (28)
- Nissan (11)
- Quba u was chyba smogu nie ma? (28)
- Terespol czyli wrota do ruskiego Kosmosu (18)
- Daimler zmienia polityke rozwoju (31)
- Policyjna mafia w Żorach (5)
- Komunizm (136)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (121)
Gość: Damian
0
Jeszcze nie miałem okazji bliżej się przyjrzeć temu modelowi. W salonie Porsche w Sopocie jak Macana S oglądałem to jeszcze tego modelu nie było jakiś czas temu. Ten i inne elektryki teraz na targach we Frankfurcie były prezentowane.