Porsche Taycan podczas nietypowego testu na włoskim torze Nardo

Prototypowe Porsche Taycan właśnie przechodzi ostatnie testy. Oficjalna premiera modelu zaplanowana jest na 4 września, a tymczasem w pełni elektryczne Porsche zostało poddane ciekawej próbie - przejechało prawie 3,5 tysiąca kilometrów w ciągu jednej doby.

W ciągu 24 godzin przedprodukcyjny egzemplarz Porsche Taycan przejechał dystans liczący dokładnie 3425 kilometrów. Sześciu kierowców przeprowadziło ten nietypowy test na włoskim torze wysokich prędkości – Nardo. Pokonana odległość mniej więcej odpowiada drodze, jaką trzeba pokonać, aby dojechać z Nardo na południu Włoch, do Trondheim w Norwegii.

Podczas próby panowały prawdziwy upał - na dworze było 42 stopnie Celsjusza, a temperatura nawierzchni wynosiła aż 54 stopnie. Prędkość samochodu wahała się pomiędzy 195 a 215 km/h. Mimo ekstremalnych warunków, test odbył się bez zakłóceń – prototyp musiał zatrzymywać się tylko na szybkie ładowania i zmiany kierowców. Zespół składał się z sześciu kierowców testowych Porsche.

Stefan Weckbach, wiceprezes ds. linii produktów Porsche Taycan, powiedział:

Taycan poradził sobie z tym ambitnym, wytrzymałościowym testem bez żadnego problemu. Wynik uzyskany na Nardo podkreśla zalety wyjątkowej techniki 800 V i wysoki poziom jej dojrzałości. Zanim Taycan zostanie wprowadzony na rynek pod koniec tego roku, na całym świecie w ramach testów "zaliczy" ponad 6 milionów przejechanych kilometrów

Elektryczne Porsche Taycan podczas testów na włoskim torze NardoElektryczne Porsche Taycan podczas testów na włoskim torze Nardo Porsche

Pierwsze elektryczne Porsche

Porsche Taycan to pierwszy w pełni elektryczny samochód produkcyjny o napięciu systemowym 800 woltów. Technika ta pomogła prototypowi 919 Hybrid trzy razy z rzędu wygrać 24-godzinny wyścig w Le Mans, a teraz trafia do produkcji seryjnej. Zapewnia niezmiennie wysokie osiągi, pozwala skrócić czas ładowania oraz zmniejszyć przestrzeń zajmowaną przez okablowanie i jego masę.

Elektryczny układ napędowy zaprojektowano w taki sposób, aby był w stanie wygenerować pełną moc nawet po kilkukrotnym przyspieszeniu w krótkich odstępach czasu. Pod koniec lipca na terenie lotniska przedseryjny egzemplarz przyspieszył od 0 do 200 km/h aż 26 razy. Średni czas przyspieszenia z odmierzanych prób wynosił poniżej 10 sekund. Różnica pomiędzy najkrótszym a najdłuższym wynikiem wynosiła 0,8 s.

Tor Nardo we Włoszech

Centrum Techniczne Nardo dysponuje ponad 20 torami i obiektami testowymi zlokalizowanymi na powierzchni 700 hektarów. Centrum powstało w 1975 r., po ukończeniu budowy słynnego toru, a dziś oferuje szerokie możliwości testowania pojazdów w każdej fazie ich rozwoju. Tor wysokich prędkości mierzący 12,6 km długości, jest jedynym takim obiektem na świecie.

Elektryczne Porsche Taycan podczas testów na włoskim torze NardoElektryczne Porsche Taycan podczas testów na włoskim torze Nardo Porsche

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.