Polacy kupują więcej samochodów premium

W lipcu 2019 r. Polacy kupili więcej samochodów marek premium, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego i więcej niż w ostatnich miesiącach. Od marca notowaliśmy bowiem systematyczne spadki sprzedaży, a lipiec przyniósł spory wzrost.

Jak ustalił Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w lipcu na polskim rynku pojawiły się 6 523 nowe samochody marek premium. To o 13,58 proc. więcej niż w czerwcu, i o 12,89 proc. więcej niż w lipcu 2018 r. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2019 roku, w Polsce zarejestrowano 44 246 samochodów premium. To o 8,08 proc. więcej niż rok wcześniej.

Nie tylko rynek prestiżowych aut ma się dobrze. Lipiec odwrócił obserwowaną od kilku tygodni spadkową tendencję sprzedaży. Rynek nowych samochodów osobowych w lipcu był większy w porównaniu z poprzednim miesiącem o 8,91 proc., a w zestawieniu z lipcem minionego roku urósł o 6 proc.

Jak nowe zasady leasingu mogą wpłynąć na polski rynek?

BMW liderem

Najczęściej wybieraną marką premium na polskim rynku jest BMW. W tym roku zarejestrowano 11 606 samochodów z Monachium - to o 41,67 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Na drugim miejscu najpopularniejszych aut "wysokopółkowych", znajduje się Mercedes z liczbą 10 757 sprzedanych aut (wzrost 10,50 proc.). Ciekawostką jest fakt, że statystyki te nie obejmują osobowych wersji vanów, czyli modeli Citan, Vito, Marco Polo oraz Sprinter, ale wliczają Klasę V. Najpopularniejszym modelem jest jednak Klasa A (1 500 szt.) i GLC Coupe (1 436 szt.).

Trzecia lokata należy do Audi - w Polsce od stycznia do lipca zarejestrowano 7 630 nowych aut spod znaku czterech pierścieni. To spory spadek w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim - sprzedaż aut spadła o 17,62 proc. W 2019 roku najczęściej wybieranymi modelami Audi są Q5 (1 227 szt.) i A6 (1 071 szt.).

Na czwartym miejscu rankingu samochodów premium, znalazło się Volvo. Od początku roku na polskie drogi wyjechało 6 869 aut tej marki. Największą popularnością cieszy się model XC60 - Polacy kupili aż 2 710 takich aut.

Liczba rejestracji samochodów klasy premium w Polsce od kilku miesięcy systematycznie malała. W marcu kupiliśmy 8 255 luksusowych samochodów, a potem nastąpiła "równia pochyła" . W kwietniu wydziały komunikacji zapisały w bazach 6 880 aut, w maju - 6 133, a w czerwcu już tylko 5 741 samochodów. Lipiec to pierwszy miesiąc odwracający tę tendencję.

Źródło: SAMAR

Więcej o:
Komentarze (7)
Polacy kupują więcej samochodów premium
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • marych

    Oceniono 1 raz 1

    ile z tych limuzyn zakupił rząd i SSP dla swoich towarzyszy?

  • Gość: on

    0

    Rejestracja nie równa się sprzedaż - WLTP1

  • Gość: as

    0

    Skoro ToiToi Camry i Mazda 6 kosztują pod 190 tyś zł a za kompakta krzyczą 160 tysi to nie dziwi mnie to, ze Polacy wybierają marki premium.

  • Gość: lucek

    Oceniono 4 razy 0

    No szczególnie niemieckie.. Już dawno nie widzę różnicy między markami. Jeżdżę od roku tivoli i jest ok, biorąc pod uwagę cenę i to że auto ma mi wiernie służyć w podróży z punktu a do b. To mi wystarczy

  • Gość: Leon

    Oceniono 1 raz -1

    Kałdi to nie premium. To kolejny, nieco lepiej wykonany „atak klonów” grupy VAG - te same konstrukcje i rozwiązania, co w tandetnej Skodzie, Seacie czy VW, w nieco lepszej jakości, za o wiele wyższe pieniądze.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX