Serce Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem coraz bliżej. CPW ma kosztować ponad 230 mln złotych

Wybrano nareszcie wykonawcę Centralnego Projektu Wdrożeniowego, "serca" Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem. Realizację najważniejszej części KSZR wyceniono na 223 260 790,90 zł.

Czym jest Krajowy System Zarządzania Ruchem?

Krajowy System Zarządzania Ruchem to największa w historii Polski inwestycja w inteligentne systemy transportowe. Detektory, kamery i inne urządzenia mają w czasie rzeczywistym analizować sytuację na polskich drogach. Połączenie ich z niewykorzystywanymi obecnie autostradowymi tablicami ma pozwalać na wyświetlanie komunikatów o korkach i innych utrudnieniach w ruchu. W efekcie KSZRD ma rozładować korki.

Wybrano wykonawcę "serca" Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem

Najkorzystniejszą ofertę na Centralny Projekt Wdrożeniowy (CPW) – Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem na sieci TEN-T Etap 1, złożył polski oddział Alumbrados Viarios Sociedad Anonima. Realizację najważniejszej części KSZR wyceniono na 223 260 790,90 zł. Co było brane pod uwagę podczas wyboru wykonawcy? Przede wszystkim cenę (waga 50), a później termin realizacji zamówienia (waga 20), nieinwazyjne rozwiązania techniczne waga (15) oraz koszt utrzymania (waga 15)

Po podpisaniu umowy zadaniem wyłonionego wykonawcy będzie wdrożenie jak również testy oraz integracja systemów. Przez kolejne siedem lat wykonawca będzie utrzymywał system i rozwijał go w ramach projektu KSZRD E1 zapewniając również wsparcie zamawiającemu.

>>> Czy w Polsce budujemy drogi drożej niż w Europie? Pytamy rzecznika GDDKiA:

CPW, czyli... co?

CPW jest niezwykle ważny dla powodzenia realizacji całości Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem. Wynika to stąd, iż obejmie on wdrożenie kluczowych elementów sprzętowych, informatycznych oraz budowlanych systemu jak również wyposażenie dróg A2 i S7 i S8 na obszarze warszawskiego Oddziału GDDKiA w infrastrukturę przydrożną. CPW zatem będzie sterował całym systemem KSZR a więc i jego regionalnymi sekcjami, a także umożliwi dostęp do podglądu dróg w czasie rzeczywistym i będzie zarządzać usługami ITS - docelowo w skali całej sieci dróg krajowych

- możemy przeczytać na stronie GDDKiA. Co więcej, w ramach budowy nowego systemu przewidziane są do wdrożenia rozwiązania, które zapewnią bezpośrednie przekazywanie informacji i instrukcji dla kierowców do urządzeń pokładowych w pojazdach lub do powszechnie używanych telefonów komórkowych, smartfonów, tabletów.

Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Więcej o:
Komentarze (3)
Serce Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem coraz bliżej. Wybrano wykonawcę
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Takie mam pytanie

    0

    Pomysł dobry ale 20 lat temu...
    Dziś Google Maps analizuje trasę w czasie rzeczywistym dla każdego użytkownika osobno, wiec jakie informacje będą trafiać na urządzenia mobilne z tego „serca”?

  • 162tony

    0

    W Łodzi mamy taki system, kosztował 80 milionów i ... nic nie zmienił.
    Czerwone światło dla korka, zielone dla pustej ulicy, zamknięte tunele pokazuje jako otwarte, a na tablicach informacyjnych pokazuje nazwę ulicy i cyfrę obok. Sami urzędnicy nie wiedzą co ona oznacza.

  • avensis77

    Oceniono 2 razy 2

    No to teraz Polska zakorkuje sie na amen. Nawet inteligentna sygnalizacja uliczna wprowadza taki zamet ze stoi sie dwa razy dluzej niz po staremu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX