Volkswagen T-Roc Cabriolet - czas na crossovera bez dachu

Volkswagen T-Roc Cabriolet to odważny i ciekawy ruch ze strony niemieckiej marki. Crossovery czy SUV-y cabrio to wręcz nisza w niszy. Trudno nawet wymienić takie auta bez chwili zastanowienia. Range Rover Evoque i Nissan Murano, ale czy coś jeszcze? Teraz do listy dopisujemy T-Roca.

Volkswagen T-Roc Cabriolet to nie tylko pozbawienie dachu małego crossovera. Modyfikacje T-Roca poszły o krok dalej - wersja Cabriolet ma o 37 mm większy rozstaw osi, a auto urosło wzdłuż o 34 mm. Nadwozie zostało też oczywiście usztywnione. Bagażnik pomieści teraz 284 l bagażu, co jest wynikiem gorszym od zwykłego T-Roca o 161 l (445 l).

Miękki dach składa się i rozkłada w 9 sekund, a całą operację będzie można przeprowadzić podczas jazdy, o ile nie przekroczymy 30,5 km/h.

>>> VW T-Roc Cabriolet to nie jedyna głośna premiera, jaką Wolfsburg szykuje na jesień. We wrześniu zobaczymy także ID.3, elektryka, który ma bardzo ambitne plany:

Na premierę Volkswagen T-Roc Cabriolet będzie dostępny z dwoma benzynowymi silnikami do wyboru. Rolę bazowego pełnić będzie 1.0 TSI o mocy 115 KM z ręczną skrzynią. Półkę wyżej w cenniku znajdziemy większe 1.5 TSI o mocy 150 KM. Cen jeszcze nie znamy. Zwykły T-Roc z tymi silnikami wyjściowo kosztuje w Polsce 84 190 zł oraz 104 790 zł. Do wersji z miękkim, składanym dachem z pewnością trzeba będzie sporo dopłacić.

Z czasem oferta zapewne wzbogaci się o jednostkę 2.0 TSI 190 KM, ale w pierwszych informacja o T-Rocu Cabriolet nie zostało to potwierdzone.

Volkswagen T-Roc CabrioletVolkswagen T-Roc Cabriolet fot. VW

Więcej szczegółów o nowym crossoverze Volkswagena poznamy podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, gdzie zaplanowano oficjalną premierę modelu. Na razie wiemy jeszcze, że T-Roc Cabriolet ma być oferowany w dwóch wersjach: bazowej Style oraz usportowionej R-Line. Zdjęcia obydwu znajdziecie w naszej galerii.

Do VW T-Roca Cabriolet z pewnością jeszcze wrócimy bliżej rynkowej premiery.

Volkswagen T-Roc CabrioletVolkswagen T-Roc Cabriolet fot. VW

Czy Twoim zdaniem na polskim rynku jest miejsce na crossovery i SUV-y w wersjach kabriolet?
Więcej o:
Komentarze (19)
Volkswagen T-Roc Cabriolet - czas na crossovera bez dachu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: h2o

    Oceniono 13 razy 5

    klasyczny "fun car", czyli każdy ma jakieś zastrzeżenia, a i tak będzie się sprzedawał...

  • avensis77

    0

    Sorry, klimat mamy nie ten.

  • aerofan

    0

    A zabezpieczenie na głowy w razie dachowania???

  • hubba-hubba

    Oceniono 6 razy 0

    Strasznie smutny w środku, a takie auto powinno być na wesoło zrobione. I nie żaden SUV, tylko crossover, i to prawdziwy, bo skrzyżowany z trzech ras co najmniej - jak kundel mojej cioci.

  • Gość: as

    Oceniono 4 razy 0

    T-Roc ma paskudne wnętrze. Nie dość, że brzydkie to jeszcze fatalnej jakości materiały.

  • ref-lex

    Oceniono 2 razy -2

    Wiec czemu piszecie ze WV pokazal nowgo SUVa? Gazeta z rekordowa iloscia bledow.

  • hansolo88

    Oceniono 4 razy -2

    Pasztet, wyprodukowany przez paszteta, i dla paszteta.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX