Kupujemy używane: Saab 9-3. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

. Używany Saab 9-3 - opinie, niezawodność, awaryjność, którą wersję wybrać?. Na rynku wtórnym wciąż ogromnym zainteresowaniem cieszy się klasa średnia. Jednym z ciekawszych wyborów pozostaje używany Saab 9-3. Która wersja 9-3 jest najbardziej godna polecenia, a które Saaby lepiej omijać szerokim łukiem? Sprawdzamy.

Używany Saab 9-3 - opinie, niezawodność, awaryjność, którą wersję wybrać?

Saab 9-3 cieszy się stosunkowo niewielkim zainteresowaniem na rynku wtórnym. Szwedzki przedstawiciel klasy średniej został opracowany na bazie płyty podłogowej koncernu GM znanej z Opla Vectry C.

Saab 9-3 dostępny jest jako sedan i kombi (pojemność bagażnika odpowiednio 425 i 419 litrów) produkowany był w szwedzkich zakładach od 2002 do 2011 roku. Czy Saab 9-3 rdzewieje? Jak przystało na szwedzki produkt, 9-3 otrzymał doskonałe zabezpieczenie antykorozyjne, rdzewieją tylko egzemplarze z wypadkową przeszłością.

>>> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC <<<

Statecznie narysowana karoseria Saaba 9-3 współgra z ergonomicznym wnętrzem. Wszystkie instrumenty pokładowe rozlokowano intuicyjnie. Co ważniejsze, jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych zasługuje na uznanie – nawet po latach wnętrze potrafi prezentować się idealnie. Na liście dodatków znajdziemy dwustrefową klimatyzację, skórzaną tapicerkę, „pełną elektrykę”, podgrzewane fotele, szyberdach, wydajne nagłośnienie, nawigację i komputer pokładowy. Przednie siedziska są wzorem ergonomii. Każdy kierowca znajdzie w nich dogodną pozycję do odbycia długiej podróży. Na kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby.

>>> Jak wybrać odpowiednie płyny eksploatacyjne do samochodu? Spytaliśmy eksperta o garść praktycznych porad:

Zobacz wideo

Saab 9-3 - silniki. Które silniki się psują? Najlepszy silnik Saab 9-3

Początkowo w gamie silników diesla Saaba 9-3 znajdował się pochodzący z Opla silnik 2.2TiD o mocy 125 KM i 280 Nm (opracowany przez Isuzu), który w zestawieniu z opracowanymi przez Fiata jednostkami 1.9 TiD (JTDM) nie jest wart uwagi. Mechanicy zgodnie polecają znane także z Alfy Romeo silniki 1.9 TiD (JTDM) generujące 120, 130 i 150 KM. Dostępna była także odmiana wyposażona w dwie turbosprężarki o mocy 180 KM.

Ciekawie prezentuje się paleta silników benzynowych 9-3. Tutaj wszystkie konstrukcje czterocylindrowe opracowali szwedzcy inżynierowie. Dostępne silniki benzynowe Saaba 9-3 wyposażono w doładowanie – regeneracja to wydatek około 1500 złotych. Wybierać możemy pomiędzy czterocylindrowymi 1.8t, 2.0t o mocy odpowiednio 122-175, 163-230 KM oraz jednostką 2.8 V6 Turbo 230-280 KM. Dzięki zastosowaniu wielopunktowego wtrysku paliwa, niektórzy użytkownicy decydują się na montaż sekwencyjnej instalacji gazowej, ograniczając koszty jazdy. Typową bolączką szwedzkich silników są poddające się cewki zapłonowe i niegroźne wycieki oleju – łatwe i stosunkowo tanie w usunięciu. Ciekawą opcją dostępną w wielu mocniejszych wersjach silnikowych jest dołączany napęd tylnej osi.

Saab 9-3 drugiej generacji miał zatrzeć złe wrażenie po poprzedniku i wyciągnąć firmę z poważnych kłopotów finansowych. Saab ostatecznie upadł, ale użytkownicy wciąż mają niezły dostęp do oryginalnych części, zamienników, a także serwisu. Poszczególne elementy są dość drogie, a sama awaryjność modelu potrafi zaskoczyć. Niektórzy przejeżdżają 300 tysięcy kilometrów bez awarii, a inni już przy 150 tysiącach zostawiają majątek u mechanika. Zdarzają się uszkodzenia diod alternatora, kapryśnej elektroniki, a także elementów zawieszenia, wraz z pękającymi sprężynami.

Ile kosztuje używany Saab 9-3? Saab 9-3, ceny

Saabów 9-3 na rynku nie znajdziemy już zbyt wielu, a w ogłoszeniach dominują wersje benzynowe. Za dobrze utrzymane egzemplarze trzeba zapłacić 13-17 tysięcy złotych, mocniejsze silniki to wydatek na poziomie 20-23 tysięcy zł.

Saab 9-3Saab 9-3 fot. Saab

Więcej o:
Copyright © Agora SA