Kia XCeed - crossover, którego nie było w planach, a zostanie bestsellerem?

Kia zaraz wejdzie w ciekawy rozdział motoryzacyjnej historii. Gamą jednego modelu obstawi aż cztery segmenty. Wszystko dlatego, że już niedługo do gamy Ceeda dołączy crossover - XCeed.

Kia XCeed to trochę nieplanowane "dziecko" koreańskiego producenta. Crossovera bazującego na kompaktowym Ceedzie miało nie być, a sam pomysł pojawił się dopiero na finiszu prac nad ProCeedem. XCeed pojawi się na rynku i to już lada moment - jeszcze w sierpniu rusza produkcja w zakładach Kia Motors na Słowacji, a tuż po wakacjach auta pojawią się w salonach. Tym samym gama Ceeda będzie jedną z najszerszych na rynku - w ofercie będzie kompakt, przestronne kombi, nowoczesny shooting brake oraz miejski crossover o dynamicznej stylistyce.

Gregory Guillaume, wiceprezes ds. designu w Kia Motors Europe, który nadzorował powstanie nowej rodziny Ceed, powiedział:

Od początku zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że będziemy chcieli godnie zastąpić trzydrzwiowego hatchbacka o nazwie pro_cee'd. To było ogromne wyzwanie. Dopiero gdy pracowaliśmy nad nowym ProCeedem dotarło do nas, że w rodzinie nowego Ceeda jest miejsce na czwarty model. Tak powstała Kia XCeed. Jej wyjątkowość polega na tym, że początkowo nie mieliśmy w planach crossovera

Kia XCeed teaserKia XCeed teaser Kia

Alternatywa dla SUV-ów

Choć XCeed jest członkiem "ceedowej" rodziny, jedynym wspólnym elementem nadwozia z pięciodrzwiowym hatchbackiem są... przednie drzwi.

Laurent Boulay, dyrektor generalny ds. designu nadwozi w Kia Motors Europe, powiedział:

Dzięki nowej rodzinie Ceed udało nam się stworzyć cztery różne samochody, z których każdy spełnia określone potrzeby i wygląda inaczej. Kia XCeed najbardziej wyróżnia się na tle rodzeństwa z uwagi na podwyższone nadwozie i wyższą pozycję za kierownicą

Kia XCeed teaserKia XCeed teaser Kia

Kia XCeed z mocno przesunięta do tyłu kabiną i pochyloną pokrywą bagażnika, przypomina sylwetki samochodów typu coupé. Także dlatego, że XCeed ma stosunkowo długą pokrywę silnika. Przy identycznym rozstawie osi, jak w pozostałych modelach z rodziny Ceed, wynoszącym 2650 mm, Kia XCeed ma dłuższy przedni i tylny zwis niż w pięciodrzwiowym hatchbacku o 25 mm z przodu (do 905 mm) i 60 mm z tyłu (do 840 mm). Mocno pochylona pokrywa bagażnika i o 60 mm wyżej niż w hatchbacku znajdująca się jego krawędź wpływają na poprawę estetyki wyglądu crossovera.

Zwiększone prześwit i wysokość nadwozia sprawiają, że XCeed prezentuje się solidnie i masywnie. Prześwit XCeeda wynosi 172 mm przy kołach 16-calowych i 184 mm przy 18-calowych, czyli o 42 mm więcej w porównaniu z prześwitem pięciodrzwiowego hatchbacka. Nakładki na nadkolach i progach oraz srebrne relingi dachowe nadają autu bardziej wyrazistego i typowego dla klasycznych SUV-ów wyglądu, który podkreśla również metalizowana płyta w tylnym zderzaku.

Kia XCeed teaserKia XCeed teaser Kia

Laurent Boulay dodaje:

XCeed jest podwyższony, ale nie jest SUV-em. Oferuje wysoką pozycję za kierownicą, ale z wyglądu bardziej przypomina coupé. To auto dla osób, które – szczególnie w mieście – nie potrzebują wielkiego, klasycznego SUV-a

Znajome wnętrze

Wnętrze XCeeda przypomina kabiny pozostałych modeli z rodziny Ceed, z konsolą środkową delikatnie zwróconą w stronę kierowcy. Różnica polega na pozycji za kierownicą – jednocześnie niższej niż w klasycznych SUV-ach i wyższej niż w hatchbacku. Dzięki temu Kia XCeed oferuje bardziej sportową pozycję za kierownicą niż w typowych SUV-ach, która zapewnia lepszą widoczność do przodu.

Myślę, że kierowcy będą zadowoleni z prowadzenia nowej Kia XCeed. XCeed oferuje kierowcom sportową pozycję do jazdy w połączeniu z podwyższonym umiejscowieniem fotela

– powiedział Ralph Kluge, dyrektor generalny ds. designu wnętrz w Kia Motors Europe, który zaprojektował kabinę Ceeda nowej generacji.

Kia XCeed, wnętrzeKia XCeed, wnętrze Kia

Młodzieńczy charakter

Ważną rolę w wydobyciu tego, co najlepsze w stylistyce Kia XCeed odgrywają kolory. Podobnie jak pozostałe modele z rodziny Ceed, crossover jest dostępny w 12 kolorach nadwozia. Nowy, żywy kolor – Quantum Yellow – jest zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu.

Na potrzeby XCeeda zarezerwowano także pakiet elementów wykończenia wnętrza – z czarną tapicerką siedzeń, z którą kontrastują żółte szwy na fotelach i drzwiach oraz z detalami lakierowanymi na wysoki połysk w kolorze czarnym i żółtym.

Kia XCeed teaserKia XCeed teaser Kia

Więcej o:
Komentarze (10)
Kia XCeed - crossover, którego nie było w planach, a zostanie bestsellerem?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 10 razy 6

    Powoli, powoli, drobnymi kroczkami zbliżamy się do myśli technicznej sprzed kilkunastu lat, gdzie w zwykłych autach typu C3 czy Polo montowano plastiki, żeby można było dojechać gruntową drogą do posesji na dopiero budowanym osiedlu domków i nie poobijać sobie kamykami lakieru... Ale to były czasy, gdy nic nie udawało terenówki, bo terenówki były terenówkami.

  • Gość: ADam

    0

    Jak koreański corssover to tivoli, znacznie tańszy w zakupie i utrzymaniu. Stylistycznie też ma bardzo poprawna sylwetkę

  • Gość: Lp

    Oceniono 2 razy 0

    I znowu ten je.......ny telewizor pośrodku deski!

  • Gość: sormin

    Oceniono 4 razy -2

    Mam c-hr i prędko żadne crossover stylistycznie mu nie zagrozi, a temu do bestselleru jeszcze długa droga

  • Gość: jab

    Oceniono 11 razy -7

    Z crossoverów to bym na c-hr hybrid postawił, przynajmniej mam w pakiecie japońską niezawodność i małe spalanie :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX