Unia Europejska ma dość hałasu. Samochody, nawet te sportowe, będą musiały być cichsze

Unia Europejska wprowadzi niedługo znacznie bardziej rygorystyczne normy hałasu dla samochodów. Ciszej na europejskich drogach ma się zrobić dopiero w przyszłym roku, ale producenci już zaczęli stosować w swoich autach nowe wydechy. Nawet w tych stricte sportowych.

Nowe normy emisji hałasu dla samochodów na terenie Unii Europejskiej zostaną wprowadzone w przyszłym roku. Samochody, które wejdą do produkcji od 1 lipca 2020 roku, będą musiały być znacznie cichsze. Co ważne, od lipca 2022 r. nowe, znacznie ostrzejsze normy będą dotyczyć wszystkich nowych aut sprzedawanych na terenie UE. Włącznie z tymi, które były homologowane przed 2020 rokiem. Choć do wprowadzenia nowych norm pozostało trochę czasu, to są już producenci, którzy zdecydowali się nie montować najbardziej agresywnych wydechów. Jak donoszą nasi koledzy z Auto Świata, jedne z pierwszych aut, które będą spełniać nowe normy, są Mercedesy-AMG, A 45 i CLA 45.

O ile cichsze będą musiały być nowe samochody? UE chce ograniczyć hałas z wydechu o dwa decybele. Na papierze wydaje się to niewiele, ale na ulicy z pewnością zauważymy różnicę. W zależności od mocy samochody będą mogły maksymalnie emitować do 70-73 decybeli.

To jednak dopiero początek walki z nadmiernym hałasem. Od 2024 r. UE wyciszy sportowe wydechy o kolejne dwa decybele i ograniczy maksymalny hałas do 68-71 decybeli.

Trochę głośniejsze będą mogły być samochody typowo sportowe - ich wydechy zostaną ograniczone w 2020 r. do 74 (- 1 db), a w 2024 r. do 72 decybeli. Które modele zaliczane są do samochodów stricte sportowych? Muszą spełnić kilka warunków. Przykładowo, maksymalna liczba siedzeń to cztery, kierowca siedzi w nich maksymalnie 45 cm nad ziemią, a na 1000 kg masy auta przypada ponad 272 KM mocy.

Źródło: Auto Świat

"Aaaa, ale czad! Jadę ze Stigiem!" Jeszcze nie widzieliśmy naczelnego Moto.pl w takich emocjach. Zobacz filmik z krótkiej przejażdżki ze Stigiem:

Czy Twoim zdaniem samochody powinny być cichsze?
Więcej o:
Komentarze (60)
Unia Europejska ma dość hałasu. Samochody, nawet te sportowe, będą musiały być cichsze
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: marco

    Oceniono 64 razy 58

    Może jeszcze porządek z debilami na motocyklach, którzy celowo zdejmują tłumiki aby reszta z kołataniem serca podziwiała przejazd idioty

  • Gość: ugh

    Oceniono 22 razy 22

    Może zajęto by się hałasem w ogóle, a nie tylko tym samochodowym? To, co się dzieje w przestrzeni publicznej w sferze dźwięków, przyprawia o ból głowy. Nikt nie szanuje ciszy. Hałas męczy dosłownie wszędzie.

  • Gość: kierownik

    Oceniono 38 razy 22

    Nigdy nie zrozumiem, czemu dla tych moto-debili głośne = lepsze. W porządku, jeśli faktycznie skutkiem ubocznym mocy jest hałas i nie da się tego technicznie przezwyciężyć. Ale hałas niepotrzebny, zbędny? To ma być fajne, nowoczesne?

    Jesteście kretynami, jeśli tak uważacie, od razu widać że małpy, a nie miłośnicy nowoczesnych technologii.

  • kamila3345

    Oceniono 18 razy 18

    Motocykle powinny mieć te same normy hałasu a jak się komuś nie podoba to niech se kupi mały samochód

  • stone_age

    Oceniono 18 razy 16

    Nie ma to jak wydech wielkości wiadra w golfie III, słyszalny na całym osiedlu z soboty na niedzielę o 3 rano

  • hellk

    Oceniono 14 razy 14

    Rowniez chcialbym spytac o motocykle.

  • uzdek98

    Oceniono 14 razy 14

    to najlepszy dowód, ze pochodzimy od małpy... szympansy bija kijami o kamienie żeby zwrócic uwage samic...

  • Gość: c c

    Oceniono 15 razy 13

    a co zrobi Polska Policja z motorami bez bebechów hasających po naszych drogach ?
    nareszcie cos zrobi czy sam muszę się tym zająć ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX