Inspektorzy skontrolowali ponad 70 dostawczaków. Efekt? Aż 69 było przeładowanych

Inspektorzy śląskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli 70 dostawczaków o dopuszczalnej masie całkowitej trzech i pół tony. Efekt? Aż 69 samochodów było przeciążonych.

Wzmożone kontrole na śląskich drogach inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego (ITD) prowadzili przez dwa dni. Akcja miała na celu poprawę bezpieczeństwa na śląskich drogach i zwalczanie przejawów nieuczciwej konkurencji ze strony właścicieli pojazdów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) do trzech i pół tony.

Do kontroli zatrzymano nieco ponad 70 samochodów o DMC do trzech i pół tony. Wszystkie auta zostały skierowane na przenośne wagi. Aż 69 z tych pojazdów przewoziło więcej towaru, niż wynosiła ich dopuszczalna ładowność. Kierowcy przeciążonych busów zostali ukarani mandatami w kwotach od 50 do 1000 złotych. Mogli odjechać z miejsca kontroli ITD po przeładowaniu nadmiaru towaru na inne pojazdy.

W sześciu przypadkach kontrole ITD zakończyły się również zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych z powodu stwierdzonych niezgodności wpisów ze stanem faktycznym, a także ujawnionych usterek stanu technicznego.

Dlaczego przeciążone pojazdy są groźne dla innych użytkowników dróg?

Przeciążone pojazdy nie tylko niszczą drogi, lecz także są dużym zagrożeniem w ruchu drogowym. Kierujący może mieć problemy z panowaniem nad pojazdem, samochód może zachowywać się niestabilnie w trakcie jazdy, a jego droga hamowania znacznie się wydłuża.

Źródło: Główny Inspektorat Transportu Drogowego

Dlaczego w Polsce na drogach ginie tyle osób? W znacznej mierze to wina nas samych:

Inspektorzy skontrolowali 70 dostawczaków. Tylko jeden nie był przeładowanyInspektorzy skontrolowali 70 dostawczaków. Tylko jeden nie był przeładowany fot. GITD

Więcej o:
Komentarze (15)
Inspektorzy skontrolowali nieco ponad 70 dostawczaków. Efekt? Aż 69 było przeładowanych
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • wichura

    Oceniono 9 razy 9

    Renault Master, wiadomo... ITD może je łapać w ciemno.

  • Gość: tadeo

    Oceniono 8 razy 8

    69 przeładowanych a ten jeden po towar jechał.

  • Gość: kat

    Oceniono 8 razy 6

    Windy czy bliźniaki mają w DR ładowność 400-600kg to i wystarczy pełen bak dwóch, trzech ludzi i odrobina ładunku. Nie chciałybym być kierowcą takiego pojazdu, zawsze na łasce ITD. Rekord widziałem w Iveco 50c18 220kg ładowności. Cyrk.

  • Gość: Kierowca trojejbusa

    Oceniono 15 razy 5

    Dla Polaków największą karą jest dostać po kieszeni. Mandaty powinny być 10 razy wyższe!

  • gj61

    Oceniono 3 razy 3

    A jakie kary dostali "janusze bysnesu"? Taki przeładowany dostawczak powinien być zatrzymany, rozładowany, poddany szczegółowej kontroli technicznej trwającej powiedzmy dwa dni i za każdą godzinę przeglądu i parkowania na specjalnym parkingu taki "janusz bysnesu" powinien beknąć dwie stówki. Może to dotarłoby do ich pustych łbów.
    Nie wińcie kierowców, oni nie są zawodowymi kierowcami, jeżdżą na B bo muszą zarobić na rodzinę. ONI NIE MAJĄ papierów, szkoleń na przewóz towarów, to skąd mają wiedzieć że, coś jest "nie halo"? Jak w UE nakażą montaż tachografów w komercyjnym transporcie, to eldorado polskich kreatywnych inaczej bysnesmenów się skończy. Oby nie wpadli na pomysł wożenia pikapami...

  • der-rauber

    Oceniono 5 razy 3

    A potem te przeładowane graty parkują na chodnikach przez co te wyglądają jak fale Dunaju, ale przecież pan z dostawczaka musi gdzieś zaparkować.
    Oczywiście Straż Miejska ma to gdzieś, a drogówka przysyła patrol w Sprinterze którym ....ładują się na chodnik.

  • aequos

    Oceniono 2 razy 2

    aż dziw, że ITD wzięła się do pracy ale 3,5 t wielu szkód nie zrobi...lepiej skontrolujcie wywrotki typu wanna itp.... one kompletnie demolują drogi lokalne w Polsce

  • Gość: Mr. O'Leary

    Oceniono 1 raz 1

    Wystarczy przyjrzec sie, jak linie lotnicze grubo kasuja za kazdy kilogram nadbagazu. Ktos, kto raz doplacil, wiecej juz tego bledu nie popelni.

  • Gość: TOM

    Oceniono 1 raz 1

    PRZECIEŻ TO STANDARD,POWINNI CODZIENNIE KONTROLOWAĆ TE BUSY ,JAK I STARE BUDOWLANE VW T4 ,BO ONE WSZYSTKIE SĄ ZŁOMEM JUŻ.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX