Ogłaszono przetarg na budowę kolejnego odcinka S7 na trasie Warszawa-Lesznowola

Po odstąpienia od umowy poprzedniego wykonawcy, GDDKiA szuka nowego wykonawcy kolejnego odcinka trasy S7. Chodzi o pierwszy z trzech fragmentów południowego wylotu z Warszawy w kierunku Grójca.

GDDKiA szuka wykonawcy odcinka trasy S7 od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola. Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie trasy, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi. Termin składania ofert został wyznaczony na 3 września 2019 r.

Trzy odcinki trasy S7 będą mieć łączną długośc niespełna 30 kilometrów. Prace mają potrwać 29 miesięcy od daty zawarcia umowy, które planowane jest na luty 2020 r. Planowana trasa ma być podzielona na trzy odcinki:

Odcinek A - w. Lotnisko (bez węzła) do w. Lesznowola (z węzłem)

  • Długość: ok. 6,64 km
  • Parametry techniczne: dwie jezdnie po 3 pasy ruchu
  • Węzły drogowe: Zamienie, Lesznowola
  • Obiekty inżynierskie: 8 wiaduktów, kładka pieszo-rowerowa

Budowa trasy S7, GDDKiABudowa trasy S7, GDDKiA GDDKiA

Odcinek B - w. Lesznowola (bez węzła) do w. Tarczyn Północ (z węzłem)

  • Długość: ok. 14,8 km
  • Wykonawca Robót: IDS-BUD
  • Wartość kontraktu: 388,7 mln zł brutto
  • Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
  • Węzły drogowe: Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ
  • Obiekty inżynierskie: 13 wiaduktów, 3 mosty, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
  • Remont istniejącej DK7: ok. 17 km

Odcinek C - w. Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca

  • Długość: ok. 7,9 km
  • Wykonawca Robót: Mota-Engil Central Europe
  • Wartość kontraktu: 203,4 mln zł brutto
  • Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
  • Węzły drogowe: Tarczyn Południe
  • Obiekty inżynierskie: 10 wiaduktów, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową.

Po wybudowaniu drogi S7 na trasie z Warszawy do Grójca, kierowcy zyskają nowy wyjazd ze stolicy w kierunku Krakowa. W efekcie kierowcy podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego, a w przyszłości również do Krakowa, dojadą bezkolizyjną drogą ekspresową.

Więcej o: