Otwarto obwodnicę Skawiny. Z Krakowa do Oświęcimia pojedziemy szybciej

Właśnie otwarto obwodnicę Skawiny. Znacznie usprawni to samochodową podróż kierowcom na trasie pomiędzy Krakowem i Oświęcimiem.

Prace nad obwodnicą Skawiny rozpoczęły się w połowie 2016 roku. Zaledwie kilak dni temu otwarto ostatnią, 2-kilometrową część trasy. Wcześniejsze jej fragmenty zostały wybudowane przez gminę Skawina i podlegały Marszałkowi Zarząd Dróg Wojewódzkich. Sam projekt i budowa były przygotowane i realizowane przez Urząd Marszałkowski. Obwodnica została otwarta jako droga wojewódzka, jednak dzięki porozumieniu zostanie przekazana pod zarząd GDDKiA. Dotychczasowa droga krajowa nr 44 przebiegająca przez miasto, przejdzie pod zarząd Marszałka Województwa.

DK 44, obwodnica Skawiny, mostDK 44, obwodnica Skawiny, most GDDKiA

Dzięki realizacji obwodnicy w standardzie o nośności 11,5 tony na oś, jest ona przystosowana do przenoszenia ruchu ciężkiego zgodnie europejskimi standardami. Pozwoli to skutecznie wyprowadzić ruch tranzytowy z miasta. Skróci się także czas przejazdu oraz zwiększy komfort podróży. Poprawi się bezpieczeństwo ruchu drogowego, a w szczególności bezpieczeństwo pieszych mieszkańców Skawiny. Z kolei przedsiębiorcy zyskają większą dostępność do terenów inwestycyjnych.

W ramach inwestycji został wybudowany most nad linią kolejową, rondo na skrzyżowaniu z DK 44, a także droga o długości 2,2 km, przy której powstały chodniki, pobocza i ścieżka rowerowa. Rozpoczęte w 2016 r. zadanie było realizowane przez konsorcjum firm "Most" i "Polbud Pomorze". Koszt robót budowlanych to ponad 41 mln zł. Inwestycja była kontynuacją pierwszego etapu budowy, zakończonego w 2014 roku.

Źródło: GDDKiA

DK 44, obwodnica Skawiny, mostDK 44, obwodnica Skawiny, most GDDKiA

Więcej o:
Copyright © Agora SA