Budżetowy SUV z Rumunii króluje wśród polskich klientów indywidualnych. Daleko za Dusterem Toyota i Skoda

IBRM SAMAR opublikował dane dotyczące sprzedaży samochodów w pierwszym półroczu tego roku. Wśród klientów indywidualnych nie ma mocnych na Dacię Duster. SUV z Rumunii znalazł się na pierwszy miejscu z dużą przewagą i rekordowym wzrostem sprzedaży.

Co oznacza termin "klient indywidualny"? To tzw. "przeciętny Kowalski", kupujący auto dla siebie, oraz spółki cywilne i osoby prowadzące jednoosobową działalność. Nie liczymy tutaj zakupów firm. Przez pierwsze 6 miesięcy tego roku w Polsce klienci indywidualni zarejestrowali 87 619 nowych samochodów, czyli o 4,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

Dacia Duster na pierwszym miejscu

Kto znalazł się na pierwszym miejscu? Z ogromną przewagą nad resztą stawki - Dacia Duster. SUV jako jedyny zbliżył się do granicy 5000 aut w pół roku. Wrażenie robi też tempo, w którym Duster śrubuje swoje statystyki. Rok do roku wzrost sprzedaży to aż 91,1 proc. W przypadku tej marki trzeba pamiętać, że część aut praktycznie od razu po rejestracji wyjeżdża na zachód. Nie zmienia to faktu, że wynik Dacii i tak jest imponujący, a popularność nowego Dustera widać na polskich ulicach.

Na drugim i trzecim miejscu znajdziemy dwa miejskie samochody, które jeszcze do niedawna zacięcie rywalizowały o miano numeru 1. Toyota Yaris wyprzedziła Skodę Fabię. Warto zwrócić uwagę, że obydwa modele tracą klientów, a Fiat Tipo za ich plecami wręcz przeciwnie - kompakt cieszy się 45,8 proc. wzrostem.

Już niedługo na podium może się znaleźć także Toyota Corolla. Do Polski wjechała już nowa generacja, która pod jedną nazwą obejmuje teraz wszystkie trzy wersje nadwoziowe, hatchbacka, sedana oraz kombi. Dzięki temu Corolla jest na 75,9-procentowym plusie. Schodząca powoli ze sceny Toyota Auris (tak do niedawno nazywano Corollę hatch i kombi) wciąż jest wysoko - 6. miejsce i 11,6 proc. na plusie.

Toyota Corolla sedan 2019Toyota Corolla sedan 2019 fot. Filip Trusz

Pierwsze półrocze 2019 r. Top 15 polskiego rynku (klienci indywidualni):

  1. Dacia Duster: 4994 rejestracje (+91,1 proc.)
  2. Toyota Yaris: 3774 (-0,9 proc.)
  3. Skoda Fabia: 3135 (-10,5 proc.)
  4. Fiat Tipo: 2669 (+45,8 proc.)
  5. Toyota Corolla: 2475 (+75,9 proc.)
  6. Toyota Auris: 2298 (+11,6 proc.)
  7. Hyundai Tucson: 2057 (+12,8 proc.)
  8. Skoda Octavia: 2052 (-6,9 proc.)
  9. Dacia Sandero: 1876 (+29,6 proc.)
  10. Skoda Rapid: 1855 (+14,1 proc.)
  11. Kia Sportage: 1750 (+18,3 proc.)
  12. Opel Corsa: 1701 (+1,9 proc.)
  13. Opel Astra: 1550 (-43 proc.)
  14. Toyota C-HR: 1454 (+1,8 proc.)
  15. Toyota Aygo: 1334 (-13,7 proc.)

Pełne zestawienie znajdziecie na stronie Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR w tym miejscu (źródło).

Więcej o:
Komentarze (32)
Dacia Duster podbija Polski rynek. Rekordowy wzrost sprzedaży i wielka przewaga nad rywalami
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • js08836

    Oceniono 13 razy 7

    Wszystkim malkontentom wskaże jeden zasadniczy element, który powoduje ,że Dacia bije wszystkich na głowę. Cena, a co za tym idzie ne przejmowanie się zbyto jaką ryską czy wgnieceniem. Gdzieś tam zahaczy, ktoś zahaczy czy zarysuje. Czy aż tak właściciel się przejmie i będzie rozdzierał szaty ? Naprawa lakierowanie, to grosze w porównaniu do aut drogich, których właściciele uważają się za lepszych. Już widzę, jak rozpacza właściciel BMW, Mercedesa, Audi, Infiniti, gdy ktoś mu zarysuje mu karoserię na parkingu. Będzie na krawędzi zawału, gdy zobaczy jakieś wgniecenie ,czy urwane lusterko. Naprawa będzie droga oj będzie. Dlatego nie krytykujcie bo nie każdego stać na auto za 250 tys. bo przecież nie będzie nim woził cementu czy kartofle. Dacia, dobre auto i nie jednego by zadziwiło szczególnie wjeździe pod strome wzniesienie. Nie jedno wypasione nie dałoby radę.

  • Gość: zawodowiec

    Oceniono 2 razy 2

    nie wszystkim podoba sie czerwony kolor, nie wszyscy mieszkaja w palacach i nie wszyscy jezdza mercedesami.Ci co tak krytykuja to ciekawy jestem jakimi to oni "FURAMI"ilo letnimi nie kazdego stac na te wypasy a czym b.wypas to i full wydatek.Kazdy kupuje na co go stac i co go interesuje,nie sztuka kupic cudo , ale trzeba go utrzymac,nie WYSTARCZY MIEC DOBRY SAMOCHOD,TRZEBA MIEC DOBRZE POUKLADANE WGLOWIE !!!!

  • boczny_obserwator

    Oceniono 2 razy 2

    Definicja klienta indywidualnego jest zmyłkowa. Zaliczono do niej oprócz zakupów prywatnych także zakupy "na firmę" prowadzących DG. Ta druga kategoria powinna jednak znaleźć się w zakupach firmowych. Zakupy prywatne nowych samochodów to margines marginesów, bo trzeba wtedy płacić z pieniędzy opodatkowanych PITem i zapłacić pełny VAT i nic nie można wrzucić w koszty (koszty etatowców są stalę i wynoszą ok 1300zł/rok.). Raz na kilka lat etatowcy powinni być zwolnieni z VAT. Takie zwolnienie maja urzędnicy UE, powinno być powszechne dla wszystkich etatowców w UE.

  • Gość: wesoły

    Oceniono 6 razy 2

    Dacia ma bardzo dobry stosunek ceny do spokojnej eksploatacji dla właściciela, dodatkowo ceny aut z w/w tabelki nie przekraczają ceny 80 tysięcy złotych w zakupie (mam na myśli wersje podstawowe). To pokazuje realną zamożność społeczeństwa i nie ma co się dziwić że sprzedają się głównie najtańsze auta.

  • Gość: beny

    Oceniono 1 raz 1

    Yaris na drugim miejscu czyli klasycznie na prowadzeniu, jakoś ich więcej widuję na polskich drogach, więc mnie trochę dziwi że nie jest na pierwszej pozycji...

  • Gość: Damek

    Oceniono 1 raz 1

    Estetyka nie powala. Zdecydowanie lepszy jest rav4. No i w końcu lider bezawaryjności

  • Gość: marek

    0

    Jakoś bym się nie pokusił o zakup, wolę dobre sprawdzone pajero, wymieniam olej i filtry tylko z delphi i jeździ juz x lat w moich rękach

  • Gość: Gatts

    0

    Szkoda , że nie wydali jeszcze większego modelu.Takiego konkurenta dla Volvo XC 90 i właśnie sam na taki model czekam od Dacii.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX