W 2019 r. w Europie spada sprzedaż samochodów. Tracą wszystkie najważniejsze marki

Europejski rynek nowych samochodów notuje lekkie spowolnienie. W porównaniu z poprzednim rokiem w pierwszym półroczu 2019 r. zarejestrowano o 3,1 proc. mniej aut. Co ciekawe, na minusie solidarnie znalazła się cała pierwsza dziesiątka.

W pierwszym półroczu tego roku na terenie Unii Europejskiej i EFTA (Islandia, Liechtenstein, Norwegia oraz Szwajcaria) zarejestrowano 8,4 miliona nowych samochodów - tak wynika z danych opublikowanych przez ACEA, europejskie stowarzyszenie branży motoryzacyjnej. Oznacza to, że europejska branża złapała lekką zadyszkę, bo w porównaniu z analogicznym roku 2018 liczba rejestracji skurczyła się o 3,1 proc.

Wyraźnym liderem europejskiego rynku pozostaje Volkswagen, który jako jedyny zbliżył się do granicy miliona zarejestrowanych samochodów. Kolejne miejsca podium zajęło Renault oraz Peugeot, z wynikami powyżej pół miliona. Z pierwszej trójki najmniej klientów stracił Peugeot - 3 proc. Barierę 500 000 aut w pół roku przekroczył jeszcze Ford, ale to ta marka zanotowała największy spadek sprzedaży, który wyniósł -7,8 proc.

W pierwszej dziesiątce znajdziemy tylko jednego producenta z Azji. To japońska Toyota na 10. miejscu.

Najlepsza dziesiątka pierwszych 6 miesięcy 2019 roku:

  1. Volkswagen: 936 348 sztuk (-6,5 proc.)
  2. Renault: 590 022 (-6,5 proc.)
  3. Peugeot: 527 561 (-3 proc.)
  4. Ford: 513 338 (-7,8 proc.)
  5. Opel/Vauxhall: 474 805 (-4,1 proc.)
  6. Mercedes-Benz: 448 502 (-1,8 proc.)
  7. BMW: 428 544 (-0,3 proc.)
  8. Audi: 406 977 (-6 proc.)
  9. Skoda: 398 256 (-0,9 proc.)
  10. Toyota: 387 360 (-0,4 proc.)

Źródło: IBRM SAMAR

Więcej o:
Komentarze (2)
W 2019 r. w Europie spada sprzedaż samochodów. Tracą wszystkie najważniejsze marki
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Krzys

    Oceniono 1 raz 1

    A od przyszlego roku wszystkie auta srednio 15-25% w gore... he he dopiero bedzie ruch w salonach :)

  • Gość: Z@ius

    Oceniono 1 raz 1

    i tak to jest, że po roku mało kto pamięta, że w 2018 dealerzy rejestrowali masę samochodów na siebie, w związku z wejściem w życie regulacji WLTP. Dziś nie trzeba gasić pożaru, więc rejestracje też są na normalniejszym poziomie

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX