Popyt na samochody premium maleje. Polacy nie chcą już aut luksusowych?

Z roku na rok kupujemy coraz więcej nowych samochodów. W ostatnim czasie widać jednak malejące zainteresowanie autami z wyższej półki. Audi spadło w rankingach o ponad 17 proc., a BMW odcina kupony z przeszło 38-procentowym wzrostem.

Liczba rejestracji samochodów w pierwszym półroczu 2019 r. póki co jest większa niż rok wcześniej, jednak z miesiąca na miesiąc tendencja spada. Jak ustalił Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w czerwcu br. Polacy zarejestrowali 5 741 samochodów klasy premium, czyli o 6,39 proc. mniej niż w maju i 8,31 proc. mniej niż w czerwcu 2018 r.

A jak sprawa wygląda w ujęciu półrocznym? W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019 roku, na polskim rynku 37 721 aut klasy premium znalazło nowych właścicieli. To o 2 559 szt. (+7,28 proc.) więcej, niż w analogicznym okresie w roku poprzednim. Takie wyniki to jednak zasługa początku roku – w samym marcu, klienci kupili 8 225 samochodów klasy premium, a później nastąpiła konsekwentna tendencja spadkowa. W maju prestiżowych wozów Polacy kupili 6 133, a w czerwcu - już tylko 5 741.  

Czołówka klasy premium 

Na czele stawki najpopularniejszych aut klasy premium w Polsce, znajduje się marka BMW. W ciągu pierwszego półrocza w Polsce zarejestrowano 9 753 wozy z Bawarii, czyli o aż 38,42 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Najpopularniejszym modelem na polskim rynku jest seria 3 (1 783 szt.), a na drugim miejsku plasuje się seria 5 (1 493 szt.). 

Drugą najchętniej wybieraną marką premium w Polsce jest Mercedes. Marka spod znaku gwiazdy w minionym półroczu sprzedała 9 148 samochodów (+9,10 proc.). Największą popularnością cieszą się modele GLC Coupe (1 306 szt.) i Mercedes Klasy A (1 220 szt.) 

Nowy Mercedes GLC CoupeNowy Mercedes GLC Coupe DaimlerAG - Global Communications Mercedes-Benz Cars Global photos by Andreas Lindlahr on behalf of Daimler AG

Podium zamyka Audi z rekordowym w swojej historii spadkiem. Marka sprzedała w minionym półroczu 6 487 samochodów, co oznacza spadek w wysokości 17,87 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza 2018 r. Mimo znacznie mniejszego zainteresowania marką z Ingolstadt, Polacy nadal najchętniej wybierają modele Q5 (1 113 szt.) i A6 (954 szt.). 

Na czwartym miejscu najchętniej wybieranych marek premium w Polsce, znalazło się Volvo. Szwedzi sprzedali w Polsce 5 939 samochodów, czyli o 2,13 proc. mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.  

Najpopularniejszy samochód premium 

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019 roku, najczęściej kupowanym samochodem marki premium, było Volvo XC60 z wynikiem 2 407 sprzedanych egzemplarzy. Szwedzki SUV wyprzedził BMW serii 3 (1 783 szt.), serii 5 (1 493 szt.) i X3 (1 469 szt.). 

Źródło: SAMAR

BMW serii 3 G20 2018BMW serii 3 G20 2018 fot. BMW

Więcej o:
Komentarze (35)
Popyt na samochody premium maleje. Polacy nie chcą już aut luksusowych?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: szej

    Oceniono 10 razy 10

    Audi spadło, bo jest problem z silnikami. Gama skurczyła się, bo nie mają homologacji - do A8 przez ponad rok można było zamówić tylko jeden silnik (3.0 TDI). Zresztą po dieselgate ten silnik jeździ jak wykastrowany z momentu obrotowego poniżej 2 tys obr/min. Dobrze to już było.

  • Gość: gip

    Oceniono 9 razy 9

    jak trzeba placic 3000 zl za wymiane oleju, ktorej koszt to 80 zl - olej synt hurt i robocizna to trzeba albo sie nie liczyc z kasa albo byc idiota.

  • ewb1

    Oceniono 7 razy 7

    W styczniu-czerwcu sprzedaż wzrosła o 7,28% r/r, w samym czerwcu sprzedaż wzrosła o 8,31% r/r. Czy Autorka może wytłumaczyć kto jej kazał nadać w błąd czytelnika wprowadzający tytuł : "Popyt na samochody premium maleje. Polacy nie chcą już aut luksusowych?"

  • Gość: Ex

    Oceniono 13 razy 5

    Firmy przestają kupować luksusowe marki bo nie chcą płacić podatków powyżej cap 160 k pln. Zmianę wrowadzili komuniści z piss-u którzy sami rozbijają się bemkami;)

  • Gość: Tomek

    Oceniono 7 razy 5

    Jedno dnia piszecie ze w PL sprzedaje się coraz więcej drogich aut, drugiego, że popyt maleje. Zdecydujcie się, albo napiszcie pożądny artykuł nt segmentów / grup i zależności - gdzie rośnie, gdzie maleje.

  • Gość: gość

    Oceniono 12 razy 4

    Volvo to nie klasa premium, silniki tylko 4 cylindrowe. Nie mają żadnych szans z AUDI BMW i Mercedesem. Od kiedy właścicielem jest chiński Geely Automobile jakość poszła mocno w dół.
    Volvo chciało by być premium ale nim nigdy nie będzie.

  • Gość: barus

    Oceniono 3 razy 3

    Taa, nie chcą. Uwielbiam te tytuły. Chociaż dla mnie luksusowe auto to strata pieniędzy. Równie dobrze w przemieszczaniu się sprawdza się moj avensis III z 2013, prowadzi się dobrze i utrzymanie dużo nie kosztuje. W aucie premium to by mnie na naprawę nie było stać :)

  • Gość: Adam

    Oceniono 2 razy 2

    Od kiedy Matołuszek wprowadził limit 150 tyś zł w leasingu mamy takie właśnie skutki...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX