BMW, Audi, Mercedes czy Volvo? Rywalizacja w klasie premium coraz ciekawsza

Piotr Kozłowski
BMW walczy z Mercedesem, a Audi z Volvo. Jednocześnie cały rynek samochodów marek premium zalicza kolejne spadki.

W czerwcu zarejestrowano w Polsce 5741 samochodów klasy premium. To o 6,39 proc. mniej w porównaniu z majem tego roku i o 8,31 proc. mniej w zestawieniu z czerwcem roku ubiegłego. Jednak dzięki imponującym wynikom z marca udało się osiągnąć wzrost w ujęciu 6-miesięcznym - w porównaniu z pierwszym półroczem 2018, w tym roku zarejestrowano nad Wisłą o 7,28 proc. więcej samochodów klasy premium. Nie jest to jednak gwarantem dobrych wyników całorocznych, bo od rekordowego marca, miesiąc w miesiąc polski rynek aut premium maleje, co obrazuje analiza przygotowana przez IBRM Samar.

Najpopularniejsze marki premium w Polsce 2019

Najpopularniejszą marką premium w 2019 roku w Polsce jest BMW. Przez pierwsze pół roku zarejestrowano 9753 aut Bawarczyków. Względem pierwszego półrocza 2018 BMW urosło w Polsce o imponujące 38,42 proc. Największy w tym udział serii 3, która znalazła 1783 nabywców. Znajdującą się na im miejscu "piątkę" wybrało 1493 klientów.

BMW odczuwa na swoich plecach oddech Mercedesa, na którego zakup w pierwszym półroczu 2019 roku zdecydowało się 9148 Polaków (o 9,1 proc. więcej niż rok temu). Do tego wyniku nie przyłożyły się osobowe wersje Citana, Vito, Marco Polo i Sprintera - nie brano ich pod uwagę w statystykach. Najczęściej kupowanym w Polsce Mercedesem jest GLC Coupe, na którego zdecydowało się 1306 osób. Nieco mniej, bo 1220 klientów, kupiło A-Klasę.

W walce o pierwsze miejsce wśród marek premium w Polsce w tym momencie liczą się tylko BMW i Mercedes. Trzecie Audi zaliczyło spore spadki (-17,87 proc.) i może się pochwalić wynikiem 6487 rejestracji. Najpopularniejszym Audi w Polsce niezmiennie pozostaje Q5 (1113 rejestracji), a numerem dwa - A6 (954 rejestracji).

O krok od podium jest Volvo, które jednak - jeśli obecne trendy się utrzymają - ma szansę zastąpić Audi na trzecim stopniu podium. Na nowe Volvo w pierwszym półroczu 2019 roku zdecydowało się 5939 osób. Co prawda jest to wynik o 2,13 proc. słabszy niż przed rokiem, to jednak dynamika spadków jest znacznie mniejsza niż w marce z Ingolstadt. Najczęściej kupowanym Volvo wciąż pozostaje XC60 (2407), które wyprzedza drugie XC90 (839). Jednocześnie XC60 wciąż jest liderem najczęściej kupowanych w Polsce aut klasy premium. Za nim znajduje się BMW serii 3, a podium zamyka seria 5, nieznacznie wyprzedzająca czwarte BMW X3.

Więcej o:
Komentarze (59)
BMW, Audi, Mercedes czy Volvo? Rywalizacja w klasie premium coraz ciekawsza
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: szej

    Oceniono 27 razy 13

    To czy Volvo jest premium nie ma najmniejszego znaczenia. Ważne jest, że np. w amerykańskim teście zderzeniowym small overlap łagodnie ślizga się bokiem po przeszkodzie i jedzie dalej swoim torem. Audi, BMW i Mercedes odbijają się za to do tyłu jak gumowa piłka fundując pasażerom koszmarne przeciążenia.

  • Gość: Qwerty

    Oceniono 12 razy 6

    czytam te komentarze i komentujący nie mają na czym polega marka premium, jak wygląda rynek etc I wyzywają od pismaków. Żałosne.

  • Gość: Wyjaśniam

    Oceniono 11 razy 3

    To są "najczęściej rejestrowane" czy "Najczęściej kupowanym w Polsce" ? To dość istotne, bo kupiłem w styczniu nowego Mercedesa, ale w Czechach. Siostra kupowała w zeszłym roku 2 Audi, ale w Niemczech. Polscy dealerzy słabo się starają.

  • krzysztof_ptk

    Oceniono 8 razy 2

    na którego zakup w BMW półroczu 2019 roku zdecydowało się 9148 Polaków. Czyli policja, rząd, służby specjalne, wojsko....No i paru 19 latków...

  • pocalujta_wujta

    0

    No to z zycia a nie z testow czyli z posiadania samochodow. BMW przez ostatnie 4 lata spadl w jakosci tragicznie. Nawet tablica rozdzielcza teraz w postaci wyswietlacz potrafi wyswietlic zegary przesuniete o polowe w lewo czy w prawo. System testowy silnika wyrzuca paniczne kody gdy nic sie nie dzieje. Poprzedni model tego samego samochodu wogole nie mial problemow. I tak dodam jeszcze, ze usuwanie tylnych glosnikow z SAV/SUV w wersji podstawowej w stosunku do poprzedniego modelu to jakas dziwna oznaka oszczednosci w luksusowym samochodzie, a tak niestety zrobion w X3.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX