Nowa Toyota Proace City - ostatni z pięcioraczków wjeżdża na rynek aut dostawczych

Toyota jako ostatnia prezentuje swojego małego vana zbudowanego w kooperatywie z PSA. Firma nie ukrywa, że rozszerzenie oferty w zakresie samochodów dostawczych to duża szansa na zwiększenie sprzedaży. Czym charakteryzuje się nowy Proace City?

Toyota dostrzega szanse na zwiększenie sprzedaży w segmencie pojazdów dostawczych. Co prawda, producent ma w swojej ofercie już dwa modele w segmencie "dostawczaków", ale analizując wyniki sprzedaży zauważalny jest nieustanny wzrost tego typu pojazdów od 2015 roku.

Zobacz wideo

Wtedy najwięcej sprzedawano Hiluxów (353 szt.). Jednak z każdym rokiem zwiększał się udział Proace oraz Proace Verso. W 2018 roku poziomy się w miarę wyrównały. Jak wynika z przedstawionych danych dla rynku polskiego, okazuje się, że zarejestrowano 881 szt. Proace, 864 szt. Proace Verso oraz 754 szt. Hiluxów.

Toyota Proace City - nowy gracz w nowym segmencie

Niewątpliwy sukces sprzedażowy oraz dobre pozycje na rynku aut dostawczych, były sygnałem, aby zwiększyć portfolio modeli dostawczych. Dlatego też Toyota wprowadziła na rynek nowy model Proace City.

Nowa Toyota Proace CityNowa Toyota Proace City fot. Maciej Gis

Nie jest to jednak zupełnie nowa konstrukcja. Japoński producent opracował ten model we współpracy z grupą PSA. Tym samym Toyota Proace City dołącza do grona takich aut jak: Citroen Berlingo, Opel Combo, Peugeot Rifter, Peugeot Partner/Vauxhall Combo, tworząc tym samym rodzinę pięcioraczków.

Fakt, że Proace City pojawił się na rynku jako ostatni z rodziny nie jest przypadkiem. Z jednej storny Toyota chciała mieć pewność, że wszystkie tzw. choroby wieku dziecięcego tego konkretnego modelu zostaną wyeliminowane zanim wprowadzi go do swojej oferty, a z drugiej - producent potrzebował czasu na dopracowanie szczegółów związanych z dodatkową ścieżką w fabryce dotyczącą weryfikacji jakości.

Nowa Toyota Proace City - czym się wyróżnia?

Nowy Proace City na tle pozostałych modeli z rodziny wyróżnia się przede wszystkim przodem. Został on stylistycznie dopasowany do większego Proace. Również we wnętrzu nie zaszło zbyt wiele zmian. Tak naprawdę, wprowadzono własny system multimedialny, zmieniono znaczek na kierownicy oraz parę detali wykończeniowych.

Klienci mogą wybrać jedną z dwóch wersji długości: Short oraz Long o długościach odpowiednio - 4,4 metra oraz 4,7 metra. Przestrzeń ładunkowa wynosi: 3,3 m3 i 3,9 m3. Dodatkowo, z przodu – w części pasażerskiej jest 0,4 m3 przestrzeni ładunkowej. Tym samym samochodem można przewieźć przedmioty o masie do 1000 kg (mieszczą się dwie europalety). W wersji dostawczej został również zastosowany czujnik obciążenia. Jest to znane rozwiązanie, ale bardzo przydatne przy wykonywaniu codziennych obowiązków.

Nowa Toyota Proace City - jednostki napędowe i wyposażenie

Do napędu Proace City posłużą zarówno silniki benzynowe, jak i diesla. W przypadku tych pierwszych do dyspozycji będzie jednostka o objętości 1,2-litra o mocach 110 KM (6-biegowy manual) i 130 KM (8-biegowy automat).

Nieco większy wybór jest w przypadku silnika wysokoprężnego. Co prawda, jest to objętościowo jedna jednostka (1,5-litra) ale w trzech wariantach mocy: 75 KM, 100 KM oraz 130 KM. Dwie pierwsze zsynchronizowane są z 5-biegowym manualem, a najmocniejsza może być połączona z 6-przełożeniowym manualem albo 8-biegowym automatem.

Warto też nadmienić, że Toyota planuje wprowadzić wersje elektryczne swoich "dostawczaków". Japońska marka, we współpracy z Grupą PSA, wprowadzi modele Proace i Proace City zasilane z gniazdka. Będą one oferowane odpowiednio w 2020 i 2021 roku.

Proace City będzie dostępny z takimi układami jak: pre-collision system, road sing assistn, coffee cup alert, lane keep assisst, criuse control lub adaptive criuse control, extended road sing assist, Sway warning, blind spot monitor. Tym samym będzie to jeden z lepiej wyposażonych aut w tym segmencie.

Więcej o:
Copyright © Agora SA