Szef BMW ustępuje ze stanowiska. Spadek przychodów to jego wina?

Prezes BMW, Harald Krüger, rezygnuje ze stanowiska. Pod jego przywództwem marka straciła pozycję lidera w segmencie premium, dając się wyprzedzić Mercedesowi. Czy winę za powolny rozwój BMW faktycznie ponosi Krüger?

Prezes BMW, Harald Krüger, nie będzie dłużej piastował swojego stanowiska. Jego kontrakt wygasa w kwietniu 2020 r., a sam zainteresowany potwierdził, że nie będzie starał się o jego przedłużenie.

W ciągu ostatnich kilku lat pozycja BMW na rynku samochodów premium znacznie spadła. Miniony rok był dla marki najgorszy od ponad 10 lat, a Mercedes i Audi wykorzystały okazję, by wysunąć się na prowadzenie "wielkiej trójki". Mówi się, że winę za taki stan rzeczy ponosi powolny rozwój marki - BMW postawiło na spokojną i przemyślaną ewolucję, podczas gdy rynek wymagał podjęcia zdecydowanych kroków.

BMW serii 7 2019BMW serii 7 2019 fot. BMW

BMW nie poszło z duchem czasu

Pierwsza kwestia, to postęp elektryfikacji. A raczej jego brak. Choć BMW i3 zrewolucjonizowało rynek samochodów elektrycznych, pojawiło się na rynku aż 5 lat temu. Od tamtej pory marka nie zaprezentowała światu nic rewolucyjnego w temacie elektromobilności. Podobnie sprawa wygląda z systemami multimedialnymi. Podczas gdy MBUX ze swoim "Hej Mercedes" robi furorę wśród amatorów technicznych nowinek, BMW dopiero raczkuje ze sterowaniem głosowym w systemie operacyjnym BMW 7.0.

Trzeba było znaleźć winowajcę spadku formy i padło na Krügera. 53-letni inżynier pracuje w koncernie od ponad ćwierć wieku, przez ostatnią dekadę zasiadał w zarządzie, a od 2015 roku pełnił funkcję szefa BMW. Zarzuca mu się zbyt mało agresywną politykę prowadzenia firmy, która przyniosła wspomniane straty. Jak ustalił Puls Biznesu, na następcę Krügera typowani są Klaus Fröhlich, szef działu rozwoju oraz Oliver Zipse, szef produkcji.

Więcej o:
Komentarze (8)
Szef BMW, Harald Kruger, ustępuje ze stanowiska. Spadek przychodów to jego wina?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • pablopic

    Oceniono 3 razy 3

    Jako koło ratunkowe proponuję kolejne powiększenie grilla.

  • Gość: adrianomoreno

    Oceniono 3 razy 3

    przede wszystkim strzelili sobie w kolano ograniczając to, za co właściciele i miłośnicy lubowali samochody BMW. Po pierwsze - nowy hatch oraz najniższe modele X - przedni napęd lub xdrive, a po drugie - ograniczenie jednostek R6. Przecież to dwie kluczowe rzeczy za które lubię tę markę - R6 + RWD. Za dizle ich chwalę - bo są naprawdę dynamiczne przy niezłym, a nawet bardzo niskim spalaniu. Wpadka u każdego się zdarza, nie mogli tego przewidzieć, skoro mają zewnętrznych dostawców części (EGR). A wygląd - kwestia gustu. Do mnie nie przemawia potężny grill i wygląd nowej trójki rodem z salonu lexusa.
    E39 - w dobrym stanie technicznym uwielbiam, E60 - też jest ekstra, E90 - dawały radę, ale mało silników R6, F10 - ostatni fajny w miarę świeży model. Ale wszystko co nowsze już nie do końca mi się widzi..

  • marcin_sel

    Oceniono 1 raz 1

    Przed przystąpieniem do pisania proponuję zorientować się, gdzie jest Audi, a gdzie BMW, jaki udział stanowi w przypadku obu marek segment aut elektrycznych oraz rozróżnienie, czym są żale akcjonariuszy i wyniki spółki, a czym wyniki sprzedaży.

  • Gość: as

    Oceniono 3 razy 1

    Robią paskudne samochody to co raz mniej ludzie je kupuje. Róbcie barany jeszcze większe grille.

  • Gość: Adam

    Oceniono 3 razy 1

    Powinni go wylać już po tym jak zemdlał w trakcie premiery Alfa Romeo Giulia

  • Gość: nd

    Oceniono 2 razy 0

    mając kontakty z Toyotą /
    a wsadzac kopciuchy pod maske ? to jego wina

  • zdzisiopierdzisio

    Oceniono 1 raz -1

    Mam Acurę Mdx od 10 lat - z zarządzaniem głosowym każdą funkcją kokpitu i nawigacji oraz sterowaniem głosowym dvd, cd z radiem cyfrowym - a wy dalej kupujcie niemieckie złomy za setki tysięcy- parówy dworcowe.

  • Gość: Nie licząc reakcji na pożary

    Oceniono 1 raz -1

    Ceny części są z kosmosu, nic dziwnego że wszyscy montują zamienniki, więc sprzedaż leci jak kamień.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX