Import samochodów 2019. Pół miliona w pół roku

Piotr Kozłowski
- W czerwcu 2019 roku sprowadzono do Polski 78 117 samochodów używanych. To o 7,7 proc. mniej niż rok wcześniej, co oznacza najbardziej drastyczny spadek na przestrzeni roku - pisze IBRM Samar i wymienia najpopularniejsze marki i modele z importu.

Wyniki importu z czerwca tego roku nie są początkiem trendu. To wina kalendarza. Tegoroczny czerwiec był o dwa dni robocze krótszy od ubiegłorocznego. Co prawda wartość bezwzględna rejestracji była w tym roku mniejsza, ale średnia liczba rejestracji przypadająca na dzień przerosła tę z ubiegłego roku. Biorąc pod uwagę dane z całego półrocza, sprowadziliśmy do Polski ponad pół miliona używanych samochodów osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 tony.

Średni wiek samochodów sprowadzanych do Polski

W 2018 roku średni wiek samochodów w Polsce wynosił 15 lat (dotyczy to wszystkich, nie tylko importowanych, samochodów). Tymczasem w pierwszym półroczu 2019 roku do Polski sprowadzono auta, których średnia wieku to 11 lat i 7 miesięcy. Najpopularniejszym rocznikiem z importu jest 2008.

Jeśli chodzi o najpopularniejsze kraje pochodzenia, marki i modele, tu nic się nie zmienia. Z Niemiec, Francji i Belgii pochodzi ponad 78 proc. sprowadzanych do Polski samochodów. A co sprowadzamy najczęściej? Volkswageny, Ople i Fordy. Ulubionymi modelami Polaków są natomiast Audi A4, Volkswagen Golf i Opel Astra.

Źródło: IBRM Samar

Więcej o:
Komentarze (68)
Import samochodów 2019. Pół miliona w pół roku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gotek

    Oceniono 11 razy 9

    2008 to wydaje się całkiem niedawno, a jednak to auto 11-letnie.

  • Gość: nobi

    Oceniono 13 razy 9

    Nadal stare i kręcone egzemplarze. eh...

  • zywiolak

    Oceniono 9 razy 7

    Właśnie jestem na etapie kupowania używki i jest to doświadczenie podobne do sprintu po polu minowym. Nie przeszkadzają mi małe wgniotki, lekkie rysy i drobne usterki ale te auta w 90% przypadków były bite i miały kręcony licznik. Dwa przykłady:

    1.) Alfa Romeo Mito - każda szyba z innej parafii, zderzak spasowany z tolerancją +/- 50mm osłony silnika brak bo pewnie pęknięta przy kolizji, urwany zaczep od pojemnika na płyn do spryskiwacza dynda radośnie, ramki reflektorów w innym kolorze niż ramki świateł stop... oczywiście auto bezwypadek 101 %

    2.) VW Polo - podobna historia z szybami, naprawa lakiernicza a la baranek, zderzak tylny ulepiony ze szpachli chyba - widać podłużne pęknięcia

    Ja nie mówię, że się tymi autami nie da bezpiecznie poruszać jeśli naprawa została przeprowadzona zgodnie z wytycznymi producenta (aha) ale handlarze naprawdę lecą w kulki.

  • Gość: imi

    Oceniono 8 razy 4

    Może te spod huty /przed stopieniem / też powinni przywieźć. Dziki kraj i długo się nie zmieni.

  • dmbdmb

    Oceniono 3 razy 3

    A czy przy całej materiało i energochłonności przy produkcji samochodów nie powinny one z założenia jeździć 15-20 lat?

  • bartekgryko

    Oceniono 9 razy 3

    Mając do wyboru jeden z miliona elektrycznych polskich samochodów, czy 12letniego volkswagena wybieramy volkswagena... ciekawe czemu....

  • aronia0

    Oceniono 4 razy 2

    Pelno tego zlomu stoi w miasteczkach i na wsi. Nie miejszcza sie na podworkach, bo przeciez kazdy domownik musi miec swojego grata, wiec zagracaja ulice i place. Polska prowincja przypomina skladowsko zlomu

  • szela81

    Oceniono 2 razy 2

    To zdjęcie to chyba z 2008 jest a nie te auta. Albo starsze. Stary ford (chyba fiesta?) do tego dojechany przodem jest wart mniej niż miejsce które zajmuje na lawecie. Reszta też bardzo nieświeża łącznie z pojazdem na którym się znajdują :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX