Jak czytamy w komunikacie GDDKiA badanie, któremu przewodziła Politechnika Krakowska zostało zlecone w ramach projektu „Rozwój Innowacji Drogowych”.
Intuicyjność oznakowania wpływa na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego, bo kierowcy nie muszą poświęcać zbyt dużej uwago na to, by prawidłowo odczytać znak. To istotne nie tylko na trasach szybkiego ruchu. W komunikacie GDDKiA, czytamy:
Kompleksowa propozycja nowego oznakowania jest w końcowej fazie uzgodnień z innymi służbami, m.in. Państwową Strażą Pożarną, Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego, Policją oraz MSWiA. Na zadaniach realizowanych w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych wiele elementów nowego oznakowania już zostało zastosowane.
Drogowcy informują, że część nowego oznakowania jest już stosowana. Dotyczy to np. informacji o numerach węzłów i ich nazwach. Ponadto, na niektórych odcinkach stosowane są także strzałki nad tablicami kierunkowymi, które ułatwiają wybór odpowiedniego pasa na rozwidleniach.