Opinie Moto.pl Renault Megane 1.3 TCe 160 EDC FAP GT Line - zwykły, niezwykły

Tomasz Korniejew
GT Line to wersja wyposażeniowa oferowana w zestawach z silnikami o mocach 140 lub 160 KM. Zwłaszcza w tej mocniejszej odmianie przypadnie do gustu kierowcom o sportowym zacięciu.

Znakami charakterystycznymi odmiany GT Line są m.in. czarny grill z chromowanymi wstawkami, emblematy GT Line na karoserii, tylny dyfuzor oraz siedemnastocalowe obręcze kół o dedykowanym wzorze, choć te widoczne na zdjęciach mają średnicę 18 cali i wymagają dopłaty 1500 zł.

Trzeba przyznać, że ta wersja Megane wygląda atrakcyjnie, zwłaszcza w widocznym na zdjęciach niebieskim kolorze.

Wnętrze zostanie odróżnione od tańszych odmian modelu, o ile zamówimy dodatkowy pakiet GT Line Elementy Wewnętrzne (koszt 1000 zł). Wtedy zamiast standardowych foteli zostaną zainstalowane takie o głębszym profilu, ze zintegrowanymi zagłówkami (ale nie są to fotele Recaro, które są zarezerwowane dla najmocniejszej odmiany R.S.), a dodatkowo przedział pasażerski zostanie ozdobiony elementami nadającymi mu sportowego sznytu.

Renault Megane 1.3 160 KM GT LineRenault Megane 1.3 160 KM GT Line fot. Tomasz Korniejew

Opinie Moto.pl Renault Megane 1.3 TCe 160 EDC FAP GT Line - obsługa systemu multimedialnego mogłaby być łatwiejsza

Duży kolorowy wyświetlacz dotykowy o przekątnej 8,7 cala, zamontowany na górze srodkowej konsoli to element pakietu za 3500 zł. Wciąż nie podoba mi się "morze plastiku", które go otacza, ale wyobrażam sobie, że w wersjach z mniejszym ekranem wygląda to mniej estetycznie, bo tworzywa po bokach jest więcej.


Poza tym obsługa systemu pokładowego mogłaby być bardziej intuicyjna. Mnogość funkcji i ustawień są przytłaczające.

Na przednich fotelach ze zintegrowanymi zagłówkami siedzi się wygodnie i nawet wysokie osoby nie powinny narzekać na brak przestrzeni. Na dłuższych trasach przydałby się za to regulowany na wysokośc podłokietnik. Ten umieszczony między przednimi fotelami jest usytuowany za nisko, by móc wygodnie z niego korzystać i jednocześnie prowadzić auto.

Zobacz wideo


Z tyłu przestrzeń na nogi jest znacznie ograniczona poprzez grube oparcia przednich (opcjonalnych) foteli. Przestrzeń bagażowa ma pojemność 355 l. To niezbyt dużo. W opcji z zestawem naprawczym (zamiast koła zapasowego) przestrzeń na pakunki zwiększa się do 402 litrów.

Opinie Moto.pl Renault Megane 1.3 TCe 160 EDC FAP GT Line - ma temperament

Pod maską recenzowanego egzemplarza pracuje czterocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 1,3 l, która rozwija moc maksymalną 159 KM przy 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1800 obr./min. Z napędem współpracuje siedmiobiegowa przekładania EDC. Według danych producenta 159 konny Megane przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 205 km/h.

Na podstawie danych producenta można wywnioskować, że ta wersja Renault jest ponadprzeciętnie żwawa. Potwierdza się to w praktyce.

Auto ochoczo nabiera prędkości już od dolnych zakresów obrotów. A pracujące w trybie Sport, w którym reakcja na położenie pedału przyspieszania wyostrza się, staje się wręcz nadto narowiste. Do tego stopnia, że łatwo niechcący zerwać przyczepność kół podczas ruszania.

Temperament opisywanego Megane nie znika także w wyższym zakresie prędkości. Jeżeli kierowca ma ochotę dynamicznie przyspieszyć podczas jazdy po autostradzie, Renault bez zbyt dużej zwłoki zredukuje przełożenie i dynamicznie przyspieszy.

Sportowy sznyt samochodu dobrze dopełniają zwarte nadwozie, precyzyjny układ kierowniczy i zawieszenie, które z jednej strony skutecznie tłumi nierówności, a z drugiej utrzymuje auto w ryzach podczas szybszej jazdy po ciasnych łukach.

Auto wykazuje też umiarkowane (biorąc pod uwagę osiągi) zapotrzebowanie na paliwo. Podczas jazd w ruchu miejskim spalało około 10 l benzyny na 100 km.

Opinie Moto.pl Renault Megane 1.3 TCe 160 EDC FAP GT Line - namiastka R.S.

Choć dla większości kierowców 159 konna wersja GT Line będzie samochodem aż nadto dynamicznym, daleko mu do topowej odmiany Megane - R.S. Nie chodzi tylko o osiągi (R.S. z automatyczną przekłądnią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,8 s) ale także o cenę. 159 konny GT Line jest dostępny od 92 700 zł. To o około 38 tys. zł taniej niż topowa wersja modelu.

Więcej o:
Copyright © Agora SA