Skoda nadal liderem na polskim rynku motoryzacyjnym

Skoda ma powody do świętowania. Za marką bardzo dobre półrocze nie tylko pod względem premier, ale i liczby sprzedanych aut. Blisko 35 tysięcy nowych samochodów marki Skoda trafiło do polskich klientów w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

34 672 zarejestrowane samochody to wynik z jakim Skoda zamyka pierwsze półrocze 2019 roku. Uzyskany przez markę rezultat podkreśla pozycję lidera na polskim rynku motoryzacyjnym. Sukces marki od stycznia do czerwca br. to m.in. efekt wysokiej sprzedaży Octavii oraz Fabii, które są modelami najczęściej wybieranymi przez Polaków. Nie bez znaczenia jest też rosnąca popularność SUV-ów – Karoqa i Kodiaqa. Marka kontynuuje ofensywę i zapowiada rozbudowę oferty o kolejnego SUV-a, a także modele z napędem hybrydowym i elektrycznym.

Zobacz wideo
Z przyjemnością podsumowujemy pierwsze półrocze 2019 roku, w którym kolejny raz z rzędu zostaliśmy liderem rynku. Nie byłoby to możliwe bez zaufania, którym od lat darzą nas Polacy. Cieszę się, że odpowiadamy na zmieniające się potrzeby konsumentów i trafiamy do nich z naszą ofertą. Osiągnięte przez nas wyniki dowodzą, że kierunek który obraliśmy jest właściwy. Podkreśla to pozytywny odbiór nowej Skody Fabia, Octavii, czy modeli z rodziny SUV-ów. Jesteśmy przekonani, że nowości, które wkrótce uzupełnią nasze portfolio produktowe oraz modele z napędem hybrydowym i elektrycznym pozwolą nam osiągać jeszcze lepsze rezultaty

– podsumowuje Tomasz Porawski, Dyrektor marki Skoda w Polsce.

Skoda FabiaSkoda Fabia Skoda

Podwójne modelowe zwycięstwo

Pierwsze półrocze 2019 roku Skoda zamyka ze świetnymi wynikami dwóch bestsellerowych modeli. Najchętniej wybieranym przez Polaków autem była Octavia, której na polski rynek trafiło 10 334 egzemplarze. Kolejne miejsce na podium zajęła nowa Fabia. Do klientów dostarczono 9 269 sztuk tego modelu. Dzięki zmianom w obrębie designu nadwozia i wnętrza oraz rozwiązaniom technologicznym z zakresu bezpieczeństwa, to miejskie auto stało się jeszcze częściej wybieranym samochodem. W przyszłym roku swoją premierę będzie świętowała także nowa Octavia. Model, który od lat cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, w 2020 roku zadebiutuje w kolejnej, czwartej odsłonie.

Skoda Octavia 1.0 TSI DSGSkoda Octavia 1.0 TSI DSG fot. Skoda

Lider zaufania

Wieloletnia dominacja Skody na polskim rynku to wyraz zaufania konsumentów i wynik konsekwentnie realizowanej strategii sprzedażowej i komunikacyjnej. Nadchodzące miesiące to ekspansja zyskującego coraz większą popularność kompaktowego modelu Scala.

W drugiej połowie roku polską premierę będzie mieć także kolejny SUV, miejski Kamiq. Nowością w ofercie Skody będzie również odświeżona gama flagowego modelu Superb, który zadebiutuje także w uterenowionej wersji Scout.

Ofensywa modeli hybrydowych i elektrycznych

Gamę modeli Superb uzupełni samochód z napędem hybrydowym typu plug-in. Superb iV pozwoli nawet na 55 km bezemisyjnej jazdy (według normy WLTP). Równocześnie zadebiutuje w pełni elektryczna Skoda Citigo iV. Dzięki swojej cichej, płynnej i dynamicznej jeździe, będzie ona idealnym partnerem w mieście. Oba pojazdy wejdą do sprzedaży na początku 2020 roku.

Skoda Citigo-e iVSkoda Citigo-e iV fot. Skoda

Skoda jest liderem rynku, który nie spoczywa na laurach. Aktywnie wprowadzamy nowe modele, a także, odważnie patrząc w przyszłość, poszerzamy naszą ofertę o napędy nisko- i bezemisyjne. W ten sposób jesteśmy blisko klienta i tworzymy dla niego całościową ofertę

– podsumowuje Tomasz Porawski, Dyrektor marki Skoda w Polsce.

Więcej o:
Copyright © Agora SA