Opinie Moto.pl: Nowa Skoda Superb. Trochę poprawiono, nic nie zepsuto

Filip Trusz
Słowo "nowa" w przypadku Skody Superb nie oznacza rewolucji. I bardzo dobrze, bo Superb wcale jej nie potrzebował. Gdyby nie dodanie do oferty uterenowionego Scouta, a w przyszłości także hybrydy, byłaby to po prostu liftingowa klasyka gatunku.

Nowa Skoda Superb, czyli... rewolucji nie stwierdzono

Flagowa Skoda wcale jej jednak nie potrzebowała, by prezentować się bardzo dobrze na tle rywali z klasy średniej. Moim zdaniem, to najładniejszy model w ofercie Czechów. Nowy Superb na rynek wjedzie z lekko unowocześnionym wyglądem. Największą nowością jest grill, lekko przemodelowany zderzak i napis Skoda z tyłu. Zupełnie nowe są za to zaawansowane reflektory Full LED matrix, które dotąd kojarzyliśmy raczej z modelami Audi. W konfiguratorze znajdziemy oczywiście nowe lakiery i obręcze kół. Tak jak wspomniałem we wstępie - liftingowa klasyka.

Warto zaznaczyć, że Superb w liftbacku jest dłuższy o 8 mm, a w kombi - o 6 mm. To zabieg czysto stylistyczny związany z nowymi zderzakami.

Skoda Superb ScoutSkoda Superb Scout fot. Piotr Mokwiński

Wnętrze i systemy bezpieczeństwa nowej Skody Superb

Nowa długość nie wpłynęła na przestronność wnętrza, która i tak wciąż jest imponująca. Skoda Superb jest wzorem, jeżeli chodzi o wygodę na tylnej kanapie i przepastny bagażnik. Z nowości w kabinie wypada wymienić nowe wzory tapicerek, elementy dekoracyjne, parę drobnych akcentów stylistycznych czy większą półkę na telefon z ładowarką.

Lifting to okazja do aktualizacji systemów bezpieczeństwa. Superb dostał np. asystenta jazdy z przyczepą Trailer Assist oraz system Area View, który pomaga przy manewrach, dzięki czterem kamerom. Zaktualizowano także system Emergency Assist, który potrafi w razie potrzeby samodzielnie zjechać z drogi i zaparkować. System Side Assist ostrzega kierowcę o pojazdach zbliżających się z boku i wykrywa je do 70 m.

Mamy tu też zaawansowany adaptacyjny tempomat, który na dobrze oznaczonych drogach utrzymuje auto w pasie ruchu, podąża za samochodami z przodu, czyta znaki i się do nich stosuje.

Skoda Superb ScoutSkoda Superb Scout fot. Skoda

Nowa Skoda Superb - silniki:

Silniki wysokoprężne:

  • 1.6 TDI o mocy 120 KM, DSG
  • 2.0 TDI Evo o mocy 150 KM, manual lub DSG
  • 2.0 TDI o mocy 190 KM DSG, 4x4 w opcji

Silniki benzynowe:

  • 1.5 TSI o mocy 150 KM, manual lub DSG
  • 2.0 TSI o mocy 190 KM, DSG
  • 2.0 TSI o mocy 272 KM, DSG 4x4

Z czasem do oferty dołączy hybryda ładowana z gniazdka. Na drogi powinna wyjechać na początku 2020 r. O jednostkach napędowych więcej pisaliśmy w tym miejscu:

Skoda Superb Scout 2020Skoda Superb Scout 2020 fot. Piotr Mokwiński

W ofercie pojawi się wersja Scout

Na testy hybrydowego Superba trzeba jeszcze poczekać, ale podczas pierwszych jazd odświeżonym modelem mogliśmy sprawdzić drugą największą nowość, jaką przyniósł lifting - wersję Scout. Stylistycznie uterenowiony Superb nawiązuje oczywiście do tak modnych ostatnio crossoverów i SUV-ów, stąd czarne nakładki na nadkola, ciemne progi oraz srebrne osłony na zderzakach.

Na zdjęciach promocyjnych Scouta we wnętrzu widzicie plastikowe drewno w postaci elementów dekoracyjnych. Te nie wyglądają najlepiej, ale nasz testowy Scout niczego nie udawał. Uterenowionego Superba można zamówić także ze znacznie bardziej eleganckimi, szarymi ozdobami.

Skoda Superb ScoutSkoda Superb Scout fot. Filip Trusz

Scout w Skodzie oznacza uterenowioną odmianę. Skoda Superb Scout dostępna będzie tylko jako kombi. Została podniesiona o 15 mm, standardem jest napęd 4x4, skrzynia 7DSG oraz pakiet Rough-Road, w skład którego wchodzi osłona silnika i podwozia. W menu wyboru trybów jazdy pojawi się Off-Road. Superba Scouta napędzać może jeden z topowych silników w ofercie nowej Skody Superb - benzynowe 2.0 TSI (272 KM, 350 Nm) lub 2.0 TDI (190 KM, 400 Nm).

Czy Scouta można zabrać w teren? Umiarkowany - z pewnością. Kombi jest trochę wyższe, ma naprawdę nieźle działający tryb na bezdroża, a przed kamieniami i gałęziami podwozie chronią dodatkowe osłony. Na wypad do lasu albo nieutwardzoną, pełną dziur drogę będzie jak znalazł.

Skoda Superb ScoutSkoda Superb Scout fot. Filip Trusz

Opinie Moto.pl: Nowa Skoda Superb - podsumowanie. Stara, dobra znajoma

Nowa Skoda Superb to wciąż ta sama Skoda Superb. Z nowocześniejszym wyglądem, odświeżonym wnętrzem, dłuższą listą systemów bezpieczeństwa i paroma pomniejszymi zmianami. Więcej Superb jeszcze nie potrzebował, by zachować status hitu sprzedaży w swoim segmencie.

A Scout? Ciekawa, modna wersja bardzo dobrego samochodu. Ze względu na cenę (musi być wysoka, skoro mamy tu do wyboru tylko dwa topowe silniki i 4x4) oczywiście nie zdominuje polskich ulic, ale możemy się spodziewać, że trochę Scoutów na drogi wyjedzie. Świadczy o tym popularność dwóch aktualnie najwyższych odmian Superba, Sportline oraz L&K.

Skoda Superb ScoutSkoda Superb Scout fot. Filip Trusz

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA