Opinie Moto.pl: Citroen C5 Aircross. Komfort, którego się nie spodziewasz i który od razu pokochasz

Dawno nie było w redakcji tak wygodnego samochodu jak Citroen C5 Aircross. Francuski SUV imponuje tym bardziej, że komfort, który oferuje pasowałby do znacznie droższych i większych aut klasy premium.

Citroenowi C5 Aircross poświęcimy dwa teksty. W następnym możecie się spodziewać klasycznej recenzji, ten będzie luźniejszy, bardziej ciekawostkowy, bo skupimy się w nim przede wszystkim na zaskakującym komforcie. Pod względem wygody znacznie przewyższa wszystkich konkurentów w swojej klasie. Porównania do BMW i Mercedesa wcale nie są na wyrost. Citroen C5 płynie po nawet najgorszej drodze zadziwiająco miękko, nie przejmując się żadnymi nierównościami, dziurami czy ubytkami w asfalcie.

Citroen twierdzi, że wrażenia z jazdy C5 można porównać do podróżowania latającym dywanem. Podobne słowa kojarzymy raczej z przedstawicielami Rolls-Royce'a... Skąd bierze się pewność Francuzów i aż tak odważne nawiązanie?

Citroen C5 AircrossCitroen C5 Aircross fot. Filip Trusz

Wszystko dzięki zawieszeniu z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi

Za ponadprzeciętny komfort jazdy nowym SUV-em Citroena odpowiada przede wszystkim nowe zawieszenie, które ma nawiązywać do najlepszych tradycji marki.

Innowacyjna konstrukcja doskonale absorbuje mniejsze i większe nierówności nawierzchni, dając pasażerom wrażenie delikatnego unoszenia się nad drogą.

- przechwala się producent. I trzeba przyznać, że coś w tym jest.

Jak nowe zawieszenie działa? Konwencjonalny układ jezdny składa się z amortyzatora, sprężyny i mechanicznego ogranicznika. Zawieszenie z Progressive Hydraulic Cushions (progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi) dodatkowo wprowadza dwa hydrauliczne ograniczniki po obu stronach amortyzatora. Jeden z nich odpowiada za sprężanie, drugi − za rozprężanie. Przy dużym skoku zawieszenia system spowalnia jego ruch eliminując efekt nagłego dobicia. Przy niewielkim skoku zawieszenia rozwiązanie znacząco poprawia skuteczność tłumienia nierówności.

Citroen C5 AircrossCitroen C5 Aircross fot. Filip Trusz

Do tego dochodzą fotele Advanced Comfort

Do nowego zawieszenie świetnie pasują miękkie fotele, które Citroen nazywa Advanced Comfort. Mają bardzo szerokie siedziska i oparcia.

Konstrukcja łączy gęstą piankę w centralnej części siedziska ze strukturalną pianką o grubości 15 mm na jego powierzchni. Dzięki temu jest miękko, ale nie zapadamy się w fotelu. Co więcej, fotele mają bardzo szeroką, elektryczną regulację, a na liście opcji możemy zaznaczyć nawet masaż dla kierowcy i pasażera. Ma kilka różnych trybów oraz stopni intensywności i przeniesiono go z bratniego Peugeota 3008.

Citroen C5 AircrossCitroen C5 Aircross fot. Citroen

Czy Citroen C5 Aircross to SUV idealny? To już zależy od kierowcy

Citroen C5 Aircross ma swój własny charakter. Doskonale wie, jaki chce być i dokładnie taki jest. To oczywiście nie musi się każdemu spodobać.

Jeżeli szukacie SUV-a, który ma być przede wszystkim komfortowy, to C5 Aircross może się okazać waszym wymarzonym samochodem. To auto marki popularnej, które oferuje komfort znany dotąd ze znacznie droższych SUV-ów klasy premium. W sposobie, w który płynie przed siebie, wybiera nierówności i izoluje nas od drogi po prostu można się zakochać.

Z drugiej strony jego miękkość może wam się nie spodobać. Choć C5 naprawdę nieźle się prowadzi, to nie zachęca do ostrych zakrętów, przechyla się w nich, a fotele, choć arcywygodne, nie zapewniają zbyt dobrego trzymania bocznego. Dla wielu kierowców, nawet w rodzinnym SUV-ie, to duża wada.

Niezależnie od waszych preferencji, trzeba Citroenowi przyznać, że C5 Aircross to jedna z najciekawszych premier w segmencie.

Citroen C5 AircrossCitroen C5 Aircross fot. Filip Trusz

Więcej o:
Komentarze (13)
Citroen C5 Aircross - opinie, test, spalanie. Komfort, którego się nie spodziewasz i który od razu pokochasz
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • liczbynieklamia

    Oceniono 3 razy 3

    > dodatkowo wprowadza dwa hydrauliczne ograniczniki po obu stronach amortyzatora
    Genialny plan - wyeliminować świetnie i w zasadzie bezproblemowe zawieszenie hydropneumatyczne, bo rzekomo skomplikowane, a potem dodawać kolejne komplikacje do zawieszenia klasycznego, żeby choć trochę zbliżyć się komfortem do hydropneumatyki...

  • Gość: rty

    Oceniono 2 razy 2

    Piekny samochod elegancjia Francja.Juz jest hitem na rynku.

  • Gość: Fan c4

    Oceniono 1 raz -1

    Mam powazne zastrzezenia do tylnych siedzeń . Sa waskie, a zapiecia pasow przy siedzeniach nie chowaja sie tylko sterczą sztywno kując w tyłek przy próbie przemieszczenia sie na siedzeniu.

  • Gość: D.

    Oceniono 4 razy -4

    Moim zdaniem zarówno Mitsubishi Outlander jak i nawet Volkswagen Touran lepiej tłumią nierówności. Oba są przy tym sporo tańsze (Mitsubishi daje ogromne rabaty a Volkswagen nie wymaga top opcji by mieć top fotele), mają lepsze światła LED (odpowiedniki ksenonów 35w, a nie 25w) i w obu nie trzeba czekać 1,5 sekundy od kickdowna do początku przyśpieszania. Oczywiście oba są też brzydsze od Citroena.

  • alben albus

    Oceniono 7 razy -7

    Żabi szrot i serwis od strony pojazdu nieciekawy i od strony mechanika sporo do życzenia de facto mieć takie pseudo premium to remedium kłopotów od siedmiu boleści. Dziękuję.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX