Nowe Audi S8. Spore zaskoczenie - limuzyna nie dostała diesla. Pod maską mocne, benzynowe 4.0 V8

Filip Trusz
Nowe Audi S8 zadebiutowało właśnie z mocnym benzynowym V8, co z pewnością ucieszy wszystkich fanów marki. W Ingolstadt trwa ofensywa usportowionych samochodów spod znaku litery S, a najnowsze modele w Europie otrzymywały jednostki wysokoprężne. Flagowe S8 przełamuje ten trend.

Nowe Audi S8 jest już gotowe. Pod maską usportowionej limuzyny znajdziemy mocny silnik benzynowy. To czterolitrowa, podwójnie doładowana V-ósemka. Liczby? 563 KM mocy i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zgodnie z nową filozofią producenta, nowe S8 jest tzw. miękką hybrydą, korzystającą z instalacji 48V. Oprócz tego standardem jest oczywiście automatyczna skrzynia biegów Tiptronic i napęd 4x4 quattro.

Osiągów nowego Audi S8 jeszcze nie poznaliśmy, ale miłośnicy sportowych Audi mogą zacierać ręce. Najważniejszą, trochę zaskakującą informacją jest fakt, że w S8 postawiono na jednostkę benzynową. W niedawno zaprezentowanych mniejszych eSkach silniki benzynowe również były dostępne, ale nie w naszej części świata. Europejscy kierowcy w S4, S5, S6 oraz S7 dostaną tylko diesle. Cieszy więc fakt, że nowe Audi S8 ma pod maską benzynowe V8.

Audi S8 2020Audi S8 2020 fot. Audi

Producent obiecuje, że nowe S8 to nie tylko imponujący silnik i garść stylistycznych, sportowych dodatków. Modyfikacje limuzyny mają być znacznie głębsze. Mowa chociażby o zestrojeniu całego auta, by było stabilniejsze i prowadziło się pewniej przy szybkiej jeździe. Stąd podrasowany układ kierowniczy, aktywne zawieszenie, które niweluje przechyły nadwozia oraz nowe hamulce. W opcjach mają się pojawić ceramiczne tarcze.

Polskiej oferty jeszcze nie znamy. Bliżej rynkowej premiery poznamy wszystkie szczegóły nowego Audi S8, osiągi oraz ceny. Do flagowej, sportowej limuzyny z Bawarii jeszcze więc wrócimy.

Audi S8 2020Audi S8 2020 fot. Audi

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA