Opel Astra pożegna się z Gliwicami? Nowa generacja ma być produkowana w Russelsheim

Opel Astra aktualnej generacji produkowany jest w fabryce w Gliwicach. Wszystko jednak wskazuje na to, że Astra pożegna się z gliwickimi zakładami. Produkcja ma wrócić do Russelsheim. Polska fabryka zajmie się zupełnie innymi samochodami.

Nowy Opel Astra zostanie opracowany w ścisłej współpracy z francuskimi partnerami Opla. Astra powstanie na platformie EMP2 koncernu PSA, nowego właściciela marki. Zupełnie odmieniony kompakt powinien zadebiutować w 2021 r. Producent zdradza coraz więcej szczegółów. Przykładowo, wiemy, że zgodnie ze strategią PSA, nowa Astra będzie oferowana nie tylko z silnikami benzynowymi i Diesla. W ofercie pojawi się odmiana "zelektryfikowana". Czy czysty elektryk? Tego jeszcze nie wiemy. Zachodnie źródła najczęściej mówią o hybrydzie ładowanej z gniazdka.

Teraz dowiedzieliśmy się, że Opel Astra wraz z nową generacją najprawdopodbniej pożegna się z gliwicką fabryką. Aktualna Astra powstaje w Polsce i Ellesmere Port (Wielka Brytania). Produkcja ma powrócić do niemieckich zakładów Opla, w Russelsheim. Druga lokalizacja pozostaje nieznana, ale najczęściej wskazuje się wspomniane przed chwilą Ellesmere Port.

To ważny krok naprzód dla fabryki w Russelsheim. Inwestycje umożliwią pracę na dwie zmiany i zagwarantują zrównoważoną przyszłość tego zakładu.

- powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller.

Źródło: IBRM SAMAR

A co z Gliwicami? Koncern PSA chce produkować w Polsce samochody dostawcze

Francuski koncern PSA zadecydował o zwiększeniu swojej obecności w Gliwicach. Zakład zostanie przekształcony, aby ulokować w nim produkcję lekkich samochodów dostawczych i zaadaptować go do specjalnej platformy przeznaczonej dla dużych vanów. Inwestycja ma na celu zapewnienie zdolności produkcyjnych zakładu, umożliwiających produkcję do 100 000 dużych samochodów dostawczych rocznie.

Decyzja o uruchomieniu produkcji dużych samochodów dostawczych jest mocnym fundamentem dla przyszłości gliwickiej lokalizacji i jednocześnie dużym wyzwaniem, aby osiągnąć najwyższy poziom wydajności i jakości, który spełni oczekiwania naszych klientów biznesowych. Zademonstrujemy w najbliższych latach zdolność adaptacji naszych procesów do produkcji tego typu samochodów, potwierdzając tym samym pokładane w nas zaufanie.

- komentował decyzję Andrzej Korpak, dyrektor gliwickiego zakładu Groupe PSA.

Więcej o:
Komentarze (9)
Opel Astra pożegna się z Gliwicami? Nowa generacja ma być produkowana w Russelsheim
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Kiełb

    Oceniono 3 razy 3

    Dla pisdolaków kapitał zachodni jest be, więc o to chodzi, Robotnicy pewnie też byli za wstaaniem z kolan, to po co im upokarzająca praca u obcego?

  • Gość: Adam

    Oceniono 2 razy 2

    Dobra zmiana

  • Gość: Kris

    Oceniono 3 razy 1

    Myśle ze Niemcy powinni zamknąć zakład zgodnie z linia polityczna PISu. W końcu zachodni kapitał jest niedobry.

  • artu30

    0

    nie będzie Niemiec napadał na pisowską Polska z ofertami pracy dla wielkich Polaków!

  • Gość: fakiba

    0

    Peugeot i Opel nalezy do Chinczykow, konkretnie Dofeng Automobiles, 72% jest w rekach chinskich. kupujac perzota opla kupujesz chinczyka.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX