Czy nowoczesny SUV musi być drogi? Ford Kuga udowadnia, że nie

Szeroka paleta silników, praktyczne wnętrze i charakterystyczne nadwozie - Ford Kuga to jeden z najciekawszych SUV-ów na rynku. Na dodatek teraz dostępny jest w promocyjnych cenach i nowoczesnych formach finansowania.

Ford Kuga wciąż w dobrej formie. Praktyczny i nowoczesny

Ford Kuga to jedna z ciekawszych propozycji na polskim rynku. Z długością ok. 4,5 m wpisuje się idealnie w segment kompaktowych SUV-ów, jeden z najbardziej lubianych nad Wisłą.

Kierowcy w kompaktach cenią sobie przede wszystkim wszechstronność. Są na tyle małe, by wciąż zachować zwinność na ciasnych miejskich uliczkach i zatłoczonych parkingach i na tyle duże, żeby pomieścić całą rodzinę wraz z bagażami. Ford Kuga ma 2 690 mm rozstawu osi, co gwarantuje przestronną tylną kanapę, gdzie wygodnie usiąść mogą nie tylko dzieci. Z kolei bagażnik pomieści 456 l. Wystarczająco na duże zakupy czy rodzinny wypad na urlop. A jeżeli będziemy musieli przewieźć coś większego, to po złożeniu siedzeń bagażnik urośnie do 1 653 l.

Silniki i napęd Forda Kuga

Wszechstronność Forda Kugi widzimy także po zajrzeniu w ofertę silnikową. Mamy tu i wersje z napędem na przód oraz te z bardzo dobrze dającym sobie radę w terenie napędem AWD. Jest skrzynia ręczna i automatyczna.

Mamy też do wyboru po kilka silników benzynowych, ale i też wysokoprężnych, dla kierowców, którzy często jeżdżą w trasę. Moc waha się od 120 KM (1.5 EcoBoost) aż do 180 KM w 2.0 TDCi i topową jednostkę 2.0 EcoBoost 242 KM.

Przeglądamy promocyjny cennik Kugi

Kupno Forda Kugi może się wiązać z korzyściami finansowymi, sięgającymi nawet 25 680 zł.

Bazowa wersja Kugi ma pod maską silnik 1.5 EcoBoost o mocy 120 KM ręczną skrzynię biegów i napęd na przód. W standardzie w wersji Trend znajdziemy m.in. wyświetlacz pomiędzy zegarami, klimatyzację, kierownicę wykończoną skórą, radioodtwarzacz z SYNC 3 SYNC 3 (obsługa Android Auto i Apple Carplay, mapy Google) czy podgrzewane tylne fotele. Do tej pory najtańsza Kuga kosztowała 99 320 zł. Teraz – 79 900 zł.

Jeszcze więcej możemy zaoszczędzić, wybierając wyższe wersje wyposażenia. W Titanium standardem są już: przyciemniane szyby, reflektory automatyczne, system nawigacji satelitarnej z 8-calowym ekranem, elektrycznie otwierana klapa bagażnika, kamera cofania, wykończenie wnętrza skórą oraz nastrojowe oświetlenie. Ceny? Za przednionapędową Kugę Titanium z silnikiem 1.5 EcoBoost 150 KM zapłacimy 98 900 zł (przed promocją 119 690 zł), a jeżeli wybierzemy napęd AWD i diesla 2.0 TDCI o mocy 150 KM – 111 900 zł (obniżka ze 137 440 zł).

160 580 zł kosztowała 180-konna Kuga ST-Line (wybraliśmy tu najmocniejszego diesla) z napędem AWD i automatem dwusprzęgłowym PowerShift. Co oznacza ST-Line? Nie tylko sportowe akcenty we wnętrzu w postaci czerwonych przeszyć, aluminiowych nakładek na pedały, czy czarnej podsufitki, ale także utwardzone, sportowe zawieszenie. ST-Line to oczywiście również sportowy pakiet stylizacyjny nadwozia. Co więcej, standardem od teraz jest także pakiet X, w skład którego wchodzą m.in. reflektory biksenonowe, system SYNC z dużym ekranem i obsługą Apple CarPlay i Android Auto, elektryczna klapa bagażnika oraz kamera cofania. Ile teraz kosztuje tak skonfigurowana Kuga? Nie wspomniane 160 580 zł, a 134 900 zł.

Ford KugaFord Kuga fot. Ford

Gwarancja i promocyjne ubezpieczenie

Ford Kuga to aktualnie nie tylko promocyjne ceny. To także korzystne ubezpieczenie oraz długa ochrona gwarancyjna. Kompaktowy SUV dostępny jest teraz ze wspomnianymi powyżej korzyściami finansowymi oraz 5-letnią/ 100 000 km ochroną gwarancyjną bez dodatkowych dopłat. Składają się na nią 2 lata gwarancji i 3 kolejne lata Programu Ford Protect. Dodatkowo, możemy wykupić promocyjne ubezpieczenie, które wynosi 2,99 proc. wartości pojazdu.

Nowoczesne formy finansowania

Na polskim rynku coraz popularniejsze stają się nowoczesne formy finansowania. Ford dla klientów zainteresowanych Kugą również przewidział kilka takich propozycji. Nie tylko tych firmowych (Ford Leasing, Ford Leasing Opcje oraz Ford Wynajem), również klientów indywidualnych.

W ramach Ford MultiOpcje można podpisać umowę na 24, 36 lub 48 miesięcy i spłacać stałe miesięczne raty. Szczegóły trzeba ustalić ze sprzedawcą w salonie, bo MultiOpcje to oferta bardzo elastyczna i wysokość raty zależy od tego, co wybierzemy. Dla przykładu, wpłata własna może wynosić 0 proc. wartości samochodu, ale jeżeli zdecydujemy się wpłacić pieniądze, to obniżymy ratę. Wybieramy także roczny przebieg oraz sposób zakończenia umowy (zamiana, zwrot lub zatrzymanie auta).

Ford KugaFord Kuga fot. Ford

Więcej o: