Wyraźnie spada sprzedaż samochodów segmentu E. Aż o 10 procent

W segmencie E znajdziemy takich graczy jak Mercedes klasy E czy BMW serii 5. Ostatnio luksusowe auta tych rozmiarów notowały wzrosty sprzedaży, ale w 2019 r. przyszło dość wyraźne załamanie.

Firma analityczna JATO podaje, że w pierwszym kwartale 2019 r. sprzedano 346 500 samochodów segmentu E. To oznacza, że na globalnym rynku odnotowano bardzo wyraźny, bo aż 10-procentowy spadek zainteresowania luksusowymi autami tych rozmiarów.

To tyle ciekawe, że do tej pory samochody segmentu E notowały wzrosty sprzedaży. W całym 2018 r. na drogi wyjechało 1,38 miliona takich aut, czyli o 3,5 proc. więcej niż w 2017 r. Skąd nagły zwrot rynkowych trendów i aż tak zauważalny spadek liczby rejestracji? JATO zwraca uwagę na trudną sytuację w Stanach Zjednoczonych i w Chinach. Zmieniają się także preferencje klientów - coraz mniej interesuje się kombi czy coupe tych rozmiarów.

Które samochody segmentu E cieszą się największym zainteresowaniem na świecie? Dla nikogo nie będzie chyba zaskoczeniem, że klasę premium zdominowały samochody z Niemiec. Mercedes, BMW oraz Audi stanowią wspólnie aż 75 proc. rynku.

  1. Mercedes Klasy E: 108 600 sztuk (pierwszy kwartał 2019 r.)
  2. BMW Serii 5: 79 200
  3. Audi A6: 57 100
  4. Lexus ES: 36 900
  5. Volvo S90/V90: 20 80

Źródło: IBRM SAMAR

BMW serii 5 G30BMW serii 5 G30 fot. BMW

Więcej o:
Komentarze (4)
Wyraźnie spada sprzedaż limuzyn segmentu E. Aż o 10 proc. rok do roku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Seren

    Oceniono 1 raz 1

    Zwróćmy uwagę też na to, że są to auta powyżej 200 tyś zł, nasze nowe prawo obowiązujące od 2019 roku dotyczące leasingów i rozliczania VATu oraz kosztów zakupu auta, nie zachęca do zakupu luksusowych aut. Coraz więcej tego typu sprzętu jeździ w Polsce na czeskich blachach

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX