Nowe Porsche 718 Spyder i Cayman GT4 - na tor wyścigowy z wolnossącym bokserem o pojemności 4.0 l

Porsche 718 Spyder i Cayman GT4 dołączają do rodziny Porsche 718. To modele nastawione na tor wyścigowy i jak najlepsze prowadzenie w zakrętach. Sercem obydwu jest 4 litrowy silnik typu bokser o mocy 420 KM.

Porsche 718 Spyder i Cayman GT4 napędzane są nowo opracowanym 6-cylindrowym motorem o pojemności 4 litrów, połączony z 6-biegową manualną przekładnią. Wolnossący bokser w obu modelach osiąga moc 309 kW. GT4 reprezentuje podstawowy drogowy model GT firmy Porsche, natomiast Spyder powstał z myślą o krętych odcinkach dróg.

Po raz pierwszy w historii 718 Spyder i 718 Cayman GT4 korzystają z tej samej bazy technicznej.

Porsche 718 Spyder i Cayman GT4Porsche 718 Spyder i Cayman GT4 fot. Porsche

Osiągi nowych Porsche 718 Spyder i Cayman GT4

Nowy wysokoobrotowy bokser generuje moc 420 KM - o 35 KM więcej niż w poprzednich modelach GT4. W przypadku trzeciej generacji Spydera przyrost mocy wynosi nawet 45 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm jednostka osiąga w zakresie od 5000 do 6800 obr./min. Maksymalna prędkość obrotowa nowego silnika to 8000 obr./min.

Prędkość maksymalna 718 Spyder to 301 km/h, a 718 Cayman GT4 może osiągnąć 304 km/h.

Oba modele przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,4 s.

Porsche 718 Spyder i Cayman GT4Porsche 718 Spyder i Cayman GT4 fot. Porsche

Porsche 718 Spyder

Porsche 718 Spyder kierowane jest do motoryzacyjnych purystów, którzy na pierwszym miejscu stawiają przyjemność z jazdy. Lekkie poszycie dachowe radzi sobie nawet z najwyższymi prędkościami.  W przeciwieństwie do modelu Cayman GT4, 718 Spyder ma tylny spojler, który podnosi się automatycznie przy 120 km/h. Dyfuzor sprawia, że jest to pierwszy model z rodziny Boxster, który wytwarza aerodynamiczny docisk na tylnej osi.

Porsche 718 Spyder i Cayman GT4Porsche 718 Spyder i Cayman GT4 fot. Porsche

Porsche 718 Cayman GT4

Porsche chwali się, że nowy Cayman GT4 zapewnia do 50 proc. lepszy docisk. Co ważne, osiągnięto to bez negatywnego wpływu na opór aerodynamiczny.

Na aerodynamikę obu modeli w istotnym stopniu wpływa nowo zaprojektowany jednokomorowy tylny tłumik zlokalizowany przy nadkolu. Tworzy on z tyłu przestrzeń dla dyfuzora, który odpowiada za około 30 proc. siły docisku tylnej osi 718 Cayman GT4. Także montowane na stałe tylne skrzydło odznacza się większą efektywnością: wytwarza o około 20 proc. większy docisk niż w poprzedniku. Przy prędkości 200 km/h odpowiada to 12 kg dodatkowej siły docisku. Z przodu widzimy duży spojler i tzw. kurtyny powietrzne, które mają za zadanie uspokajać przepływ powietrza wzdłuż przednich kół.

Porsche 718 Cayman GT4Porsche 718 Cayman GT4 fot. Porsche

Ceny i rynkowa premiera Porsche 718 Spyder i Cayman GT4

Poznaliśmy już ceny premierowych modeli. Obydwa samochody można już zamawiać w salonach Porsche:

  • Porsche 718 Spyder kosztuje wyjściowo 456 000 zł,
  • Porsche 718 Cayman GT4 - 478 000 zł.
Więcej o: