Koniec z wąskim gardłem na autostradzie A2 pod Warszawą. Przed wakacjami zlikwidowano nieczynne bramki

Dobre wieści dla kierowców tuż przed wakacjami. Pod Warszawą nareszcie zlikwidowano nieczynne bramki, a to oznacza koniec zatorów na autostradzie A2. Nie trzeba już zwalniać, a ruch odbywa znacznie płynniej.

Na wakacje bez spowolnienia na A2 pod Warszawą

Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami, na autostradzie A2 w rejonie Pruszkowa nie trzeba już zwalniać, by przejechać przez nieczynny Punkt Poboru Opłat. Kierowcy mogą przejechać na wprost, dwoma pasami ruchu w każdą stronę, z dozwoloną prędkością do 140 km/h. GDDKiA chwali się, że PPO Pruszków nie będzie już utrudniał przejazdu podróżującym i życzy kierowcom szerokiej drogi.

Nieczynne bramki zlikwidowano w dobrym momencie. Tuż przed wakacjami.

Likwidacja Punktu Poboru Opłat. Wcześniej 40 km/h, teraz 140 km/h

W ramach prac rozebrano jedenaście wysp segregacyjnych i wyremontowana została nawierzchnia betonowa. Prace związane z rozbiórką prowadzone były w centralnej części PPO i nie powodowały utrudnień w ruchu, który odbywał się dwoma skrajnymi pasami po obu stronach placu. 

Dotychczas kierowcy przejeżdżając przez nieczynny Punkt Poboru Opłat musieli zwalniać do prędkości 40 km/h i stosować się do zmienionej organizacji ruchu, przejeżdżając przez zwężone fragmenty drogi. Od teraz nie będzie trzeba już zwalniać, ponieważ PPO Pruszków nie będzie już powodował utrudnień. Kierowcy będą mogli przejechać na wprost, dwoma pasami ruchu w każdą stronę, z dozwoloną prędkością do 140 km/h, czyli obowiązującą standardowo na autostradach. Inwestycję udało się zakończyć blisko 2 tygodnie przed planowanym terminem. Najważniejsze, że przejazd przez nieczynny Punkt Poboru Opłat, zarówno w wakacje, jak i po nich, będzie szybszy i bezpieczniejszy dla podróżujących autostradą A2.

Kalendarium prac na autostradzie A2 pod Warszawą

  • 6 grudnia 2018 r. - podpisanie Programu Inwestycji  
  • 15 marca 2019 r. - rozpoczęcie robót budowlanych
  • 17 czerwca 2019 r. - faktyczny termin zakończenia inwestycji i wprowadzenie nowej organizacji ruchu
  • 30 czerwca 2019 r. - planowany termin zakończenia inwestycji

Tak wyglądała autostrada A2 pod WarszawąTak wyglądała autostrada A2 pod Warszawą fot. GDDKiA

Tak kierowcy jadą terazTak kierowcy jadą teraz fot. GDDKiA

To nie wszystkie dobre informacje dla kierowców. Z Warszawy do Łodzi jeszcze szybciej. Już niedługo po trzy pasy w obie strony

Obecnie trwa opracowanie dokumentacji dla rozbudowy autostrady A2 Warszawa - Łódź. W marcu 2019 r. zostały podpisane umowy na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej dla poszerzenia o dodatkowe pasy ruchu autostrady A2 na odcinku węzeł Łódź Północ - węzeł Konotopa.

Rozbudowa autostrady A2 od Łodzi do Warszawy polegać będzie na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków - węzeł Konotopa czwartego pasa ruchu. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego podczas budowy autostrady pod przyszłe poszerzenie. Inwestycja pozwoli na dostosowanie parametrów technicznych autostrady A2 do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu, zwiększenie przepustowości i usprawnienie połączenia drogowego pomiędzy Warszawą a Łodzią.

Prace przygotowawcze będą prowadzone do 2021 roku. Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres nawet do 3 lat, z uwagi na to, że prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.

Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Więcej o:
Komentarze (56)
Koniec ze spowolnieniami na autostradzie A2 pod Warszawą. Przed wakacjami zlikwidowano nieczynne bramki
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • spam_box

    Oceniono 27 razy 15

    140 to tylko jakieś rurkowce. Janusz w paseatti bez fyltra albo seba w bęwu poniżej 180 nie schodzo.

  • js08836

    Oceniono 8 razy 6

    Kto zapłaci za zlikwidowane bramki ? Jaki osiol kazał jej tam zbudować. Koszt to między 5 a 10 mln.zł.

  • Gość: kierowca

    Oceniono 4 razy 4

    To teraz trzeba poprawić to wąskie gardło na wlocie z S8 na S2 (w strone lotniska) jakiś geniusz zaprojektował 1 pas przed , a po nim rozchodzi sie na 3 pasy. Przez to idiotyczne wąskie gardło rano stoi S8 do Komorowa , a niedługo będzie stać do Nadarzyna

  • Gość: Maciej Boryna

    Oceniono 3 razy 3

    Dziś rano na opisywanym odcinku, dopuszczalna max. prędkość wg znaków drogowych wynosi 110km/h.
    Jadąc od strony Warszawy łączenie asfaltu z betonową nawierzchnią nie jest równe - podbija samochód. Przykre i niebezpieczne.

  • witek7205

    Oceniono 2 razy 2

    Tam sie nie da jechac 140.
    Masz do wyboru 90 km/h na prawym pasie i 200 km/h na lewym.
    Innej opcji nie ma.

  • klemens1

    Oceniono 4 razy 2

    Po 7 latach w końcu się udało ...

  • nino.rota

    Oceniono 3 razy 1

    Tusk POprzegradzal swoje opóźnione dwupasmowe wyroby autostradoPOdobne szykanami do PObierania myta.
    no ale przez 8 lat lemingi nie protestowaly tylko klaskaly rudemu za propagande rzekomego "sukcesu" zielonej wyspy i "ciepla wode w kranach"...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX