Alpine A110S - debiut nowej wersji lekkiego coupe z Francji. Jeszcze więcej frajdy z jazdy?

Filip Trusz
Alpine A110S to jeszcze szybsza odmiana A110. W wersji S liczy się czysta przyjemność z jazdy. Francuskie coupe jest lżejsze i sztywniejsze, co ma się przełożyć na osiągi.
A110S zapewnia intensywne wrażenia z jazdy, typowe dla serii Alpine. Od samego początku zamierzaliśmy oferować różne wersje A110, każdą z nich z indywidualnymi właściwościami jezdnymi i przeznaczeniem. Podobnie jak inne wersje A110 samochód jest łatwy w prowadzeniu i w codziennym użytkowaniu. A110S jest również przyjazne dla wszystkich kierowców, niezależnie od poziomu umiejętności.

- mówi Sebastien Erphelin, dyrektor Alpine.

Alpine A110S rozpoznamy po lekkich modyfikacjach wyglądu. W oczy rzucają się przede wszystkim 18-calowe, czarne felgi GT Race. A110S dostało od twórców wyczynowe opony Michelin Pilot Sport 4 oraz hamulce firmowane przez Brembo z tarczami hamulcowymi o przekątnej 320 mm. Imponuje też niska, bo wynosząca zaledwie 1114 kg, waga coupe. Tę w wersji S będzie można obniżyć jeszcze bardziej poprzez zamówienie lżejszych obręczy kół oraz dachu z włókna węglowego (-1,9 kg).

Za napędzanie Alpine A110S odpowiada czterocylindrowy, turbodoładowany silnik 1.8 o mocy 292 KM i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Lekkie coupe imponuje osiągami - 4,4 s do pierwszej setki i 260 km/h prędkości maksymalnej. Wersja S ma się odznaczać jeszcze lepszym prowadzeniem. Nowe sprężyny są sztywniejsze o 50 proc., a stabilizatory - o 100 proc.

Alpine A110SAlpine A110S fot. Alpine

A110S to lekkie coupe o dużej mocy silnika, z precyzyjnym układem jezdnym i dopracowanymi elementami konstrukcyjnymi. Model został zaprojektowany w sposób, który zapewnia precyzyjną reakcję na zmianę toru jazdy i doskonałą stabilność przy dużych prędkościach.

- podkreśla Renault w pierwszej informacji prasowej o A110S.

Francuzi obiecują, że mimo usztywnienia i bardziej sportowego charakteru, Alpine A110S ma się świetnie sprawdzać także jako samochód na co dzień. Świadczyć może o tym bardzo dobrze wykonana i wyposażona kabina z elementami z włókna węglowego oraz tapicerką Dinamica. Nie jest to surowa, "wyścigowa" wersja, o czym najlepiej świadczy obecność ekranu systemu multimedialnego oraz zestaw audio firmy Focal.

Alpine A110SAlpine A110S fot. Alpine

Pierwsze Alpine A110S na drogi mają wyjechać jeszcze w tym roku. Polską cenę poznamy bliżej rynkowej premiery. A110S na rodzimy, francuskim rynku wyceniono wyjściowo na 66 500 euro.

Więcej o: