Komentarze (213)
Nowe przepisy dotyczące emisji CO2 w Europie. Jak oceniają je eksperci?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • weredyk_pl

    Oceniono 3 razy 3

    A tymczasem niemieccy naukowcy na to:
    "Kiedy bierze się pod uwagę produkcję baterii i niemiecki miks energetyczny, w którym węgiel wciąż odgrywa istotną rolę, okazuje się, że elektryczne samochody emitują od 11 do 28 procent więcej CO2 niż ich odpowiedniki z silnikami diesla - poinformował Ifo Institute z Monachium. "

    www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/samochody-elektryczne-emituja-wiecej-co2-niz-diesle-twierdza-niemieccy-naukowcy/fzb3erv

  • Gość: tadek

    Oceniono 2 razy 2

    Wszystkie auta są złe i trują, ale jakoś przemieszczać się trzeba. JA to kupiłem aurisa hybrid z drugiej ręki. I nie ze wzdlędu na ekologie tylko na rachunki. Po mieście głównie jeźdzę więc spalanie na poziomie 5l, zamiast dziesięciu jak w benzynowym, mi odpowiada

  • Gość: Pumm

    Oceniono 2 razy 2

    Już niedługo to nawet rower nie będzie norm spalin spełniał... A ja mam to gdzieś, nadal będę jeździł moim rextonem. Nie po to go sobie kupiłem aby teraz rezygnować z przyjemnej jazdy. A moje kolejne auto to też będzie diesel

  • robal_pl

    Oceniono 2 razy 2

    Zgodnie z polityką UE samochody mają być dla wybranych / bogatych. Plebs ma popylać komunikacją miejską lub na rowerze. Może nawet w drodze wyjątku elektrycznym.

  • todeskult

    Oceniono 4 razy 2

    Stare samochody (prawidłowo utrzymane i serwisowane) utrzymane w ruchu są mniej szkodliwe od tego gówna które się teraz produkuje i złomuje po 10 latach. Do produkcji wykorzystuje się ogromne ilości energii, wody i tworzyw sztucznych. Wprowadzić nakaz produkcji i dostępności części zamiennych nie przez 10 lat a 25 od czasu zakończenia produkcji danego modelu.

  • Gość: Autor

    Oceniono 2 razy 2

    pa, pa cywilizacjo europejska ... ładnie to wyglądało, ale żegnamy

  • menel13

    Oceniono 4 razy 2

    A skąd prąd?

  • Gość: Ttzeźfy

    Oceniono 4 razy 2

    Droga unio, wprowadź limit pojemności 1,2 lytra i max 100 koni, niezależnie czy to seicento czy bmw x5, do tego ograniczenie prędkości do 120 na autostradzie, 80 poza i się skończy ta zła motoryzacja. Żelazek też zakaż, w skali globu to mnóstwo zmarnowanej energii i czasu.

  • elbertson

    Oceniono 2 razy 2

    Mechanicy przez 100 lat zrobili co mogli, może czas popracować nad modyfikacją benzyny i diesla ?
    Brazylia jezdzi na etanolu z trzciny cukrowej

  • Gość: mietek

    Oceniono 22 razy 2

    Mikrosilnik 45Km oraz ograniczenie prędkości max do 80tki i mamy obniżenie emisji

  • kuba.nwn

    Oceniono 3 razy 1

    artykuł sponsorowany przez branże motoryzacją, aby budować w ludziach odczucie że nowe jest lepsze...

    niekiedy mam wrażenie że te nowe samochody to rozpuszczają się z deszczem...

  • abcacy

    Oceniono 1 raz 1

    Nie demonizujmy, lobby naftowe, które od lat wspiera producentów samochodowych niechętnie widzi możliwość ograniczenia ich dochodów. Przez układ ropa-silnik nie można przebić się z istniejącymi alternatywami, dla których bariera jest skala. Pamiętać należy o tym, że jak się skończy z ropą to zmieni sie również geopolityka, wpływy tych którzy szantażują świat ich posiadaniem

  • Gość: europejskie kolano

    Oceniono 1 raz 1

    Znam z mapy Europy przysłowiowego "włoskiego buta", ale gdzie jest usytuowane europejskie kolano?

  • zz1026

    Oceniono 1 raz 1

    "Euler Hermes prognozuje, że do końca 2020 r.:

    Ceny samochodów wzrosną średnio o +2.6 proc.
    Spadnie liczba rejestracji nowych aut (o -3,1 proc.).
    Spadną przychody ze sprzedaży samochodów (o 2,9 mld euro).
    Zagrożone będzie 60 tys. miejsc pracy."

    no coz jak spadnie sprzedarz samochodow swiat sie nie zawali juz teraz jest ich za duzo

    a ze podrozeja?
    bardzo dobrze
    dla mnie to chore jest ze firmy wymieniaja samochody razem z koncem leasingu
    skoro tak czesto kupuja samochody to znaczy ze sa za tanie bo kazdy bez zalu kilkuletnie auto w kibel wyrzuca ceny wzrosna to nagle auta beda wymieniac co 6 lat nie co 4
    powiedzcie ile osob z was wymienia w domu caly sprzet agd i rtv co 4 lata?
    czy moze uzywacie dopoki sie nie zepsuje?
    czemu tak samo nie robic z samochodami?

  • Gość: fludo

    Oceniono 1 raz 1

    Jedni sobie z tym poradzą inni nadal będą zaniżać pojemność jednostek. Aktualnie jak trwałe auto to tylko hybryda, toyota ma tego typu aut najwięcej więc wie jak sobie radzić

  • wookiee.chewbacca

    Oceniono 5 razy 1

    Proszę Was nie píerdolcie. Europa nie strzela sobie w kolano tylko wreszcie działa. Stoimy przed realną możliwością wytrucia siebie samych i zwierząt, a wy się żalicie nad „przemysłem motoryzacyjnym”. Przy zagrożeniu życia nas wszystkich kogo ma obchodzić jakiś tam przemysł motoryzacyjny? Jeśli taka jest konieczność trzeba go będzie zlikwidować.

  • Gość: tarpan

    Oceniono 1 raz 1

    Najlepsze rozwiazanie to dorozka I kon.Kon nawali na srodku drogi, posprzatasz i dalej pojdzie..A to co nawalil nasypiesz to do ogrodka I bedzie lepiej trawa rosla.Czli wszyscy na kon..I powrocmy do czsow Pana Wlodyjowskiego..

  • Gość: olsen

    Oceniono 1 raz 1

    Wzrośnie cena używanych, w jakimkolwiek stanie, byle zarejestrowanych.

    No i dobrze. Naprawiać, a nie wyrzucać na wysypiska i tylko nowe, nowe, nowe!
    (Ale jak już nowe to niech będzie mega ekologiczne. Tylko trzeba dorosnąć do takiego myślenia)

  • dwa_grosze

    Oceniono 1 raz 1

    Niemcy i inni producenci samochodów w Europie z pewnością już zaczęli pracować nad oprogramowaniem, które będzie falszowało rzeczywisty wskaźnk CO2?

  • Gość: Marek

    Oceniono 1 raz 1

    O Polskę to się nie martwię. Morawiecki wypuści z fabryki milion elektrycznych aut i nawet Niemcy będą podstawiać lawety i wozić na potęgę.

  • furious07

    Oceniono 1 raz 1

    Kiedy ktos sie wezmie za tankowce bez silników ecoboost? One mogą kopcic ile wlezie?

  • Gość: milton77

    Oceniono 1 raz 1

    Dlatego trzeba czym prędzej pogonić zielonych ekofaszystów, bo doprowadzą do upadku Europę. Ta marksistowska czerwono-zielona zaraza cofnie nas w rozwoju do epoki kamienia łupanego.

  • qwerfvcxzasd

    Oceniono 1 raz 1

    To są nierealne idiotyczne przepisy, które rozwaliły europejski przemysł.

  • postulat_22

    Oceniono 1 raz 1

    Europa strzela sobie w kolano. Inni - w skroń.

  • test1410

    Oceniono 5 razy 1

    szefowie koncernów motoryzacyjnych to biedne dzieciątka - kantowali na składzie spalin (VW), kantowali na emisji CO2/spalaniu (tutaj prawie wszystkie marki, część samochodów była wprost optymalizowana pod test a nie pod normalną jazdę)
    przyszła Tesla i pojawiło się realne zagrożenie dla samochodów spalinowych na których koncerny mają wysoką marżę i drogie/skomplikowane naprawy - zaczęło się palić pod tyłkiem to nagle VW rzucił górę kasy na rozwój swoich elektryków, Toyota nagle znalazła w szufladzie akumulatory ze stałym elektrolitem (które jeśli będą działać mocno zaszkodzą Tesli i VW)

    A plany rządów/KE i poglądy społeczeństw (zachodnich które są głównym odbiorcą - bo prawda jest taka, Polak kupi auto używane a nie nowe - przytłaczająca większość sprzedaży samochodów w Polsce to auta dla firm)

  • dejacek

    0

    najmniejszy "ślad węglowy" czyli ilość CO2 wydzieloną w procesie produkcji i eksploatacji samochodu zostawiały stare diesle w rodzaju Mercedesa "beczki". Elektryki są w tej statystyce na szarym końcu

  • Gość: fabian

    0

    Pchają nam na siłe te elektryki tylko nie wiem po co. NOwe diesle przechodzą testy więc po co się ich pozbywać. Sam kupiłem w tamtym roku xlv i mma w planach jeszcze ładnych parę lat nim jeździć. A jakby faktycznie chodziło o ekologie to powinni się wziąć za samoloty czy statki

  • caesar_pl

    0

    Wiecie o tym ze Niemcy po Korei Poludniowej sa najbardzie zrobotyzowanym panstwem Swiata.Chodzi o roboty przemyslowe w firmach.Sa przed Japonia ,Dania i USA.
    Niemcy wprowadzają innowacyjne rozwiązania szybciej niż Szwajcarzy czy Amerykanie.
    Przemysł 4.0 w wydaniu niemieckim ma być odpowiedzią na kryzys demograficzny kraju.
    Polskie firmy zamiast wdrażać najnowsze rozwiązania, często są dopiero na etapie zmagania się dopiero z wyzwaniami trzeciej rewolucji przemysłowej.

  • fctheduck

    0

    Na szczęście Polska jest już w pierwszej lidze pojazdów elektrycznych, można powiedzieć gigant na kołach. Tak jak obiecał Premier Morawiecki. A przecież on nigdy nie kłamie.

  • januszpopkorniarz

    0

    Jesli juz musicie uzywac angielskich kalek, to strzela sie sobie w stope, nie w kolano!

  • podanyloginjestzajety

    Oceniono 2 razy 0

    Rozwiązanie jest bardzo proste.
    LPG, CNG, Wodór.
    Niestety lobby ropy naftowej jest gigantycznie bogate i miesza jak się da.

  • Gość: Pan Cernik

    Oceniono 2 razy 0

    Unijni lewaccy debile doprowadzą do ruiny własną gospodarkę w imię ich chorych idei !!!

  • beastiebot

    0

    Normy spełnić mogą tylko niemieckie Firmy. O to w tym chodzi, prawda panie Grzesiu? Robić wszystko co Niemcy chcą.

  • razec11

    0

    Potwierdzam to nie samochody są teraz zagrożeniem ale statki i samoloty.
    Ponadto aby to miało sens to takie same przepisy powinni wprowadzić chińczycy, amerykanie, hindusi i obie ameryki.
    Czy jedna jaskółka uczyni wiosnę?

  • Gość:

    Oceniono 4 razy 0

    Ograniczyć ruch samolotów i statków wycieczkowych, one odpowiadają za 90% co2 i związków azotu wydzielonych przez transport!

  • Gość: John Kluczyk

    Oceniono 4 razy 0

    Koniec pojazdów napędzanych silnikami spalinowym zbliża się nieuchronnie, co w zamian? Pamiętam jak przez sen: samochód jeździ po tym gdy nakręcimy sprężynę silnikiem elektrycznym, a prąd może pochodzić z wiatraka lub z fotoogniw :)

  • pis-klamie-inni-tez

    Oceniono 2 razy 0

    Jedną z dróg będzie 100% przejście na elektryki i hybrydy tylko hybrydy gdzie silnik elektryczny ma dużo większy udział

  • bezkasy

    Oceniono 2 razy 0

    chodzi w tym wszystkim o postep przez rozwoj czytaj zarabianie na niewolnikach

  • ref-lex

    Oceniono 8 razy 0

    Tak wyjestescie wybitnymi specjalistami od klimatu i samochodow. Najwiecej kretynskich wypadkow samochodowych w Europie. Ciezarowki jadace pod prad na autostradach. Wy wiecie lepiej od calej Europy.

  • mick1972

    Oceniono 6 razy 0

    Nic sobie nie strzela Europa w żadne kolano kolego autorze z bożej łaski.
    VW w ciula leciał ze swoimi dieslami przez dziesięciolecia i cały niemiecki
    przemysł - to teraz mają...
    Bardzo dobrze !

  • ultraviolet24

    Oceniono 4 razy 0

    Skąd te obawy? To najbardziej wyczekiwana zmiana 21 stulecia.

    Bałbym się raczej braku zmian czyli dalszego zasyfiania powietrza i jeszcze większego uzależnienia od benzyny

  • pilotpirx2

    Oceniono 6 razy 0

    Niemcy jako naród praktyczny i mający najwięcej noblistów (w wiekszości z narodu wybranego) zrobili ciekawe doświadczenie: nie wiedzieli który silnik szybciej wykończy spalinami podludzi. I co się okazało? Przy użyciu diesla trwało to o 5 min dłużej niż w przypadku silnika benzynowego. Ponieważ były to surowce strategiczne zastosowano Zyclon B , który radykalnie przyspieszył sprawę..

  • Gość: pis du

    Oceniono 4 razy 0

    Szwedzi już zapowiadają znaczny wzrost podatku od paliw co w końcu doprowadzi do cen zmierzyjących w kierunku 20sek /l czyli ok.8 złotych/l. Działanie na rzecz ochrony środowiska

  • kotekkot

    Oceniono 1 raz -1

    w autach spalinowych Co2 zredukujemy przy produkcji elektrycznych odrobimy. No i nikt jeszcze nie udowodnił ze to Co2 a zwłaszcza ten produkowany przez przemysł wpływ na klimat.

  • Gość: F36

    Oceniono 1 raz -1

    Auta <150-200km powinny zostać wycofane. Powodzenia przy wyprzedzaniu. Czasem i 150 jest mało, trzeba myśleć co się robi. Pomijam trwałość kosiarek 1,0-1,5 a +3l ;). Obecnie jeżdzę samochodem 2l biturbo niemieckiej marki - to jest chore.

  • lechpierwszy

    Oceniono 5 razy -1

    Lewackie, bzdurne normy wymyslone przez urzedasow, biurokratow, no i oczywiscie politykow. Tylko o ekspertach i fachowcach zapomnieli. Ale przeciez chodzi o tylko to, zeby kasa z kar plynela, bo na podatki lud by sie wkurzyl. Stany, ktore wypisaly sie z porozumien paryskich, maja i tak najczystsze "wyziewy", ale lewactwo woli opluwac wystapienie, niz chwalic fakty. Taka juz jest natura lewactwa. Widac to tez po niektorych komentarzach pod tym artykulem.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX