Komentarze (213)
Nowe przepisy dotyczące emisji CO2 w Europie. Jak oceniają je eksperci?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • dejacek

    0

    najmniejszy "ślad węglowy" czyli ilość CO2 wydzieloną w procesie produkcji i eksploatacji samochodu zostawiały stare diesle w rodzaju Mercedesa "beczki". Elektryki są w tej statystyce na szarym końcu

  • Gość: fabian

    0

    Pchają nam na siłe te elektryki tylko nie wiem po co. NOwe diesle przechodzą testy więc po co się ich pozbywać. Sam kupiłem w tamtym roku xlv i mma w planach jeszcze ładnych parę lat nim jeździć. A jakby faktycznie chodziło o ekologie to powinni się wziąć za samoloty czy statki

  • Gość: tadek

    Oceniono 2 razy 2

    Wszystkie auta są złe i trują, ale jakoś przemieszczać się trzeba. JA to kupiłem aurisa hybrid z drugiej ręki. I nie ze wzdlędu na ekologie tylko na rachunki. Po mieście głównie jeźdzę więc spalanie na poziomie 5l, zamiast dziesięciu jak w benzynowym, mi odpowiada

  • kotekkot

    Oceniono 1 raz -1

    w autach spalinowych Co2 zredukujemy przy produkcji elektrycznych odrobimy. No i nikt jeszcze nie udowodnił ze to Co2 a zwłaszcza ten produkowany przez przemysł wpływ na klimat.

  • caesar_pl

    0

    Wiecie o tym ze Niemcy po Korei Poludniowej sa najbardzie zrobotyzowanym panstwem Swiata.Chodzi o roboty przemyslowe w firmach.Sa przed Japonia ,Dania i USA.
    Niemcy wprowadzają innowacyjne rozwiązania szybciej niż Szwajcarzy czy Amerykanie.
    Przemysł 4.0 w wydaniu niemieckim ma być odpowiedzią na kryzys demograficzny kraju.
    Polskie firmy zamiast wdrażać najnowsze rozwiązania, często są dopiero na etapie zmagania się dopiero z wyzwaniami trzeciej rewolucji przemysłowej.

  • Gość: Pumm

    Oceniono 2 razy 2

    Już niedługo to nawet rower nie będzie norm spalin spełniał... A ja mam to gdzieś, nadal będę jeździł moim rextonem. Nie po to go sobie kupiłem aby teraz rezygnować z przyjemnej jazdy. A moje kolejne auto to też będzie diesel

  • Gość: F36

    Oceniono 1 raz -1

    Auta <150-200km powinny zostać wycofane. Powodzenia przy wyprzedzaniu. Czasem i 150 jest mało, trzeba myśleć co się robi. Pomijam trwałość kosiarek 1,0-1,5 a +3l ;). Obecnie jeżdzę samochodem 2l biturbo niemieckiej marki - to jest chore.

  • kuba.nwn

    Oceniono 3 razy 1

    artykuł sponsorowany przez branże motoryzacją, aby budować w ludziach odczucie że nowe jest lepsze...

    niekiedy mam wrażenie że te nowe samochody to rozpuszczają się z deszczem...

  • abcacy

    Oceniono 1 raz 1

    Nie demonizujmy, lobby naftowe, które od lat wspiera producentów samochodowych niechętnie widzi możliwość ograniczenia ich dochodów. Przez układ ropa-silnik nie można przebić się z istniejącymi alternatywami, dla których bariera jest skala. Pamiętać należy o tym, że jak się skończy z ropą to zmieni sie również geopolityka, wpływy tych którzy szantażują świat ich posiadaniem

  • Gość: europejskie kolano

    Oceniono 1 raz 1

    Znam z mapy Europy przysłowiowego "włoskiego buta", ale gdzie jest usytuowane europejskie kolano?

  • zz1026

    Oceniono 1 raz 1

    "Euler Hermes prognozuje, że do końca 2020 r.:

    Ceny samochodów wzrosną średnio o +2.6 proc.
    Spadnie liczba rejestracji nowych aut (o -3,1 proc.).
    Spadną przychody ze sprzedaży samochodów (o 2,9 mld euro).
    Zagrożone będzie 60 tys. miejsc pracy."

    no coz jak spadnie sprzedarz samochodow swiat sie nie zawali juz teraz jest ich za duzo

    a ze podrozeja?
    bardzo dobrze
    dla mnie to chore jest ze firmy wymieniaja samochody razem z koncem leasingu
    skoro tak czesto kupuja samochody to znaczy ze sa za tanie bo kazdy bez zalu kilkuletnie auto w kibel wyrzuca ceny wzrosna to nagle auta beda wymieniac co 6 lat nie co 4
    powiedzcie ile osob z was wymienia w domu caly sprzet agd i rtv co 4 lata?
    czy moze uzywacie dopoki sie nie zepsuje?
    czemu tak samo nie robic z samochodami?

  • Gość: fludo

    Oceniono 1 raz 1

    Jedni sobie z tym poradzą inni nadal będą zaniżać pojemność jednostek. Aktualnie jak trwałe auto to tylko hybryda, toyota ma tego typu aut najwięcej więc wie jak sobie radzić

  • fctheduck

    0

    Na szczęście Polska jest już w pierwszej lidze pojazdów elektrycznych, można powiedzieć gigant na kołach. Tak jak obiecał Premier Morawiecki. A przecież on nigdy nie kłamie.

  • lechpierwszy

    Oceniono 5 razy -1

    Lewackie, bzdurne normy wymyslone przez urzedasow, biurokratow, no i oczywiscie politykow. Tylko o ekspertach i fachowcach zapomnieli. Ale przeciez chodzi o tylko to, zeby kasa z kar plynela, bo na podatki lud by sie wkurzyl. Stany, ktore wypisaly sie z porozumien paryskich, maja i tak najczystsze "wyziewy", ale lewactwo woli opluwac wystapienie, niz chwalic fakty. Taka juz jest natura lewactwa. Widac to tez po niektorych komentarzach pod tym artykulem.

  • wookiee.chewbacca

    Oceniono 5 razy 1

    Proszę Was nie píerdolcie. Europa nie strzela sobie w kolano tylko wreszcie działa. Stoimy przed realną możliwością wytrucia siebie samych i zwierząt, a wy się żalicie nad „przemysłem motoryzacyjnym”. Przy zagrożeniu życia nas wszystkich kogo ma obchodzić jakiś tam przemysł motoryzacyjny? Jeśli taka jest konieczność trzeba go będzie zlikwidować.

  • robal_pl

    Oceniono 2 razy 2

    Zgodnie z polityką UE samochody mają być dla wybranych / bogatych. Plebs ma popylać komunikacją miejską lub na rowerze. Może nawet w drodze wyjątku elektrycznym.

  • januszpopkorniarz

    0

    Jesli juz musicie uzywac angielskich kalek, to strzela sie sobie w stope, nie w kolano!

  • todeskult

    Oceniono 4 razy 2

    Stare samochody (prawidłowo utrzymane i serwisowane) utrzymane w ruchu są mniej szkodliwe od tego gówna które się teraz produkuje i złomuje po 10 latach. Do produkcji wykorzystuje się ogromne ilości energii, wody i tworzyw sztucznych. Wprowadzić nakaz produkcji i dostępności części zamiennych nie przez 10 lat a 25 od czasu zakończenia produkcji danego modelu.

  • Gość: tarpan

    Oceniono 1 raz 1

    Najlepsze rozwiazanie to dorozka I kon.Kon nawali na srodku drogi, posprzatasz i dalej pojdzie..A to co nawalil nasypiesz to do ogrodka I bedzie lepiej trawa rosla.Czli wszyscy na kon..I powrocmy do czsow Pana Wlodyjowskiego..

  • Gość: olsen

    Oceniono 1 raz 1

    Wzrośnie cena używanych, w jakimkolwiek stanie, byle zarejestrowanych.

    No i dobrze. Naprawiać, a nie wyrzucać na wysypiska i tylko nowe, nowe, nowe!
    (Ale jak już nowe to niech będzie mega ekologiczne. Tylko trzeba dorosnąć do takiego myślenia)

  • Gość: GOSC

    Oceniono 1 raz -1

    co mnie interesuja miejsca pracy w EU jak w Poslce nie produkuje sie aut...

  • Gość: Autor

    Oceniono 2 razy 2

    pa, pa cywilizacjo europejska ... ładnie to wyglądało, ale żegnamy

  • dwa_grosze

    Oceniono 1 raz 1

    Niemcy i inni producenci samochodów w Europie z pewnością już zaczęli pracować nad oprogramowaniem, które będzie falszowało rzeczywisty wskaźnk CO2?

  • grey55

    Oceniono 15 razy 9

    i żeby ten akumulator był bardziej eko niż ta ropa - wyprodukowanie tych wszystkich akumulatorów zniszczy bardziej środowisko niż spalenie tej ropy

  • Gość: Marek

    Oceniono 1 raz 1

    O Polskę to się nie martwię. Morawiecki wypuści z fabryki milion elektrycznych aut i nawet Niemcy będą podstawiać lawety i wozić na potęgę.

  • furious07

    Oceniono 1 raz 1

    Kiedy ktos sie wezmie za tankowce bez silników ecoboost? One mogą kopcic ile wlezie?

  • jelonek666

    Oceniono 10 razy 6

    Oczywiście wszystkie te przepisy to pic na wodę mający tak naprawdę u...bać konkurencję dla VAG, Daimlera i BMW głównie w postaci producentów azjatyckich. Jak wiadomo, niemieccy producenci mają głęboko w d... normy za to inni MUSZĄ je spełniać chcąc sprzedawać swoje auta w UE. Hipokryzja taka sama jak w przypadku sankcji na Rosję - Niemcy i Francja notują rekordowe zwyżki w handlu z Putinem a reszta myszek musiała się stamtąd zwinąć w imię europejskiej solidarności...

  • Gość: milton77

    Oceniono 1 raz 1

    Dlatego trzeba czym prędzej pogonić zielonych ekofaszystów, bo doprowadzą do upadku Europę. Ta marksistowska czerwono-zielona zaraza cofnie nas w rozwoju do epoki kamienia łupanego.

  • podanyloginjestzajety

    Oceniono 2 razy 0

    Rozwiązanie jest bardzo proste.
    LPG, CNG, Wodór.
    Niestety lobby ropy naftowej jest gigantycznie bogate i miesza jak się da.

  • Gość: Pan Cernik

    Oceniono 2 razy 0

    Unijni lewaccy debile doprowadzą do ruiny własną gospodarkę w imię ich chorych idei !!!

  • weredyk_pl

    Oceniono 3 razy 3

    A tymczasem niemieccy naukowcy na to:
    "Kiedy bierze się pod uwagę produkcję baterii i niemiecki miks energetyczny, w którym węgiel wciąż odgrywa istotną rolę, okazuje się, że elektryczne samochody emitują od 11 do 28 procent więcej CO2 niż ich odpowiedniki z silnikami diesla - poinformował Ifo Institute z Monachium. "

    www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/samochody-elektryczne-emituja-wiecej-co2-niz-diesle-twierdza-niemieccy-naukowcy/fzb3erv

  • qwerfvcxzasd

    Oceniono 1 raz 1

    To są nierealne idiotyczne przepisy, które rozwaliły europejski przemysł.

  • beastiebot

    0

    Normy spełnić mogą tylko niemieckie Firmy. O to w tym chodzi, prawda panie Grzesiu? Robić wszystko co Niemcy chcą.

  • razec11

    0

    Potwierdzam to nie samochody są teraz zagrożeniem ale statki i samoloty.
    Ponadto aby to miało sens to takie same przepisy powinni wprowadzić chińczycy, amerykanie, hindusi i obie ameryki.
    Czy jedna jaskółka uczyni wiosnę?

  • menel13

    Oceniono 4 razy 2

    A skąd prąd?

  • Gość:

    Oceniono 4 razy 0

    Ograniczyć ruch samolotów i statków wycieczkowych, one odpowiadają za 90% co2 i związków azotu wydzielonych przez transport!

  • Gość: Ttzeźfy

    Oceniono 4 razy 2

    Droga unio, wprowadź limit pojemności 1,2 lytra i max 100 koni, niezależnie czy to seicento czy bmw x5, do tego ograniczenie prędkości do 120 na autostradzie, 80 poza i się skończy ta zła motoryzacja. Żelazek też zakaż, w skali globu to mnóstwo zmarnowanej energii i czasu.

  • krowajagoda

    Oceniono 9 razy 5

    Byle tylko nie zakazali sprzedazy starszych, fajnych aut.

  • mozart

    Oceniono 5 razy -3

    Bo celem jest wprowadzenie obowiązkowej waluty CO2 jako instrumentu finansowego (coś jak CDO) wielkich banków. I z ochroną klimatu nie ma to nic wspólnego.
    Europa ma być wyłącznie konsumentem dóbr wytwarzanych poza EU. Dlatego nie będzie tutaj żadnego przemysłu, także rafineryjnego.

  • Gość: John Kluczyk

    Oceniono 4 razy 0

    Koniec pojazdów napędzanych silnikami spalinowym zbliża się nieuchronnie, co w zamian? Pamiętam jak przez sen: samochód jeździ po tym gdy nakręcimy sprężynę silnikiem elektrycznym, a prąd może pochodzić z wiatraka lub z fotoogniw :)

  • postulat_22

    Oceniono 1 raz 1

    Europa strzela sobie w kolano. Inni - w skroń.

  • pis-klamie-inni-tez

    Oceniono 2 razy 0

    Jedną z dróg będzie 100% przejście na elektryki i hybrydy tylko hybrydy gdzie silnik elektryczny ma dużo większy udział

  • bezkasy

    Oceniono 2 razy 0

    chodzi w tym wszystkim o postep przez rozwoj czytaj zarabianie na niewolnikach

  • Gość: jolt

    Oceniono 56 razy 48

    Może mi ktoś wytłumaczyć następujący fakt, bo ja tego nie kumam ; co jest bardziej obciążające dla środowiska:
    1. Ciągła rozbudowa, budowa nowych fabryk, zmiana co dwa trzy lata różnych pierdół, bo musi nowy model trochę inny niż poprzednik, stosowanie metali rzadkich metali, kosztowne technologie- po to żeby namówić klienta że jego 2-3 letni samochód jest "stary, przestarzały i nie ekologiczny" lub i tak się sam rozpadnie w sposób nieopłacalny do naprawy po 100-150 tys km
    2. Czy użytkowanie auta przez 10-15 lat, auta które emituje więcej na papierze 50-150 g/100km CO2 niż nowy model? Bo palą tyle samo. (przetestowane na silnikach 2,0 i 1,6 teoretycznie o tej samej mocy). Bez kosztów nowych fabryk, technologii czy też utylizacji starego?
    Dlaczego w motoryzacji nie liczy się kosztów ekologicznych jak w budownictwie (BREEAM, LEED)?
    Koszt ekologiczny samochodu to nie tylko to co się wydobywa z jego rury wydechowej ale:
    1. skąd dostarczane są materiały do jego produkcji- ich transport
    2. ekologiczny koszt wyprodukowania tych materiałów: kopalnie rzadkich metali, huty aluminium, ołów itp.
    3. koszt transportu producent-odbiorca: podobno zysk ekologiczny transportu Toyoty Prius jest całkowicie niwelowany przez transport jej z Japonii do Europy przez statki które spalają najgorszy syf który daje się spalić.
    4. A kto liczy koszt ekologiczny utylizacji baterii samochodów elektrycznych? Czy sam tylko ten koszt nie będzie większy niż potencjalny zysk z całego okresu użytkowania takiego auta?

  • ref-lex

    Oceniono 8 razy 0

    Tak wyjestescie wybitnymi specjalistami od klimatu i samochodow. Najwiecej kretynskich wypadkow samochodowych w Europie. Ciezarowki jadace pod prad na autostradach. Wy wiecie lepiej od calej Europy.

  • mick1972

    Oceniono 6 razy 0

    Nic sobie nie strzela Europa w żadne kolano kolego autorze z bożej łaski.
    VW w ciula leciał ze swoimi dieslami przez dziesięciolecia i cały niemiecki
    przemysł - to teraz mają...
    Bardzo dobrze !

  • Gość: gorol

    Oceniono 4 razy -2

    ja tom na wyngiel palem, bo mom, całam rodzinom mojum wydobywum wyngiel i mamy czym capić w piecum, żyjem siem dzieki bogum

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX