Nowe BMW serii 3 Touring G21. Kombi trochę urosło, a przy okazji zrzuciło zbędne kilogramy

Filip Trusz
Nowe BMW serii 3 Touring to praktyczniejsza odmiana nowej, bardzo chwalonej trójki z Bawarii. Po wczorajszym wycieku zdjęć kombi, producent zdecydował się na internetową premierę serii 3 Touring.

Nowe BMW serii 3 Touring trochę urosło w porównaniu z poprzednią generacją. Mierzy teraz 4709 mm długości, 1827 mm szerokości i 1470 mm wysokości. Rozstaw osi został powiększony o 41 mm (do 2851 mm), co odczują przede wszystkim pasażerowie na tylnej kanapie. Nowa trójka oferuje wyraźnie więcej miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy.

Większy jest także bagażnik trójki kombi. Standardowo pomieści teraz 500 l. To o 5 l więcej. Różnica nie robi wrażenia, ale producent chwali się jeszcze otworem załadunkowym szerszym o 112 mm i bardziej ustawną przestrzenią bagażnika. Klapa otwiera się automatycznie i można ją otworzyć ruchem stopy pod zderzakiem.  Po złożeniu tylnych siedzeń dostaniemy 1510 l. Tylną szybę będzie można otworzyć niezależnie od całej pokrywy bagażnika.

Podobnie jak w przypadku sedana przeskok w nową generację również dla nowego BMW serii 3 Touring oznacza kurację odchudzającą. Mimo większych rozmiarów trójka jest o 10 kg lżejsza. Nadwozie usztywniono o ok. 25 proc., a rozkład masy to 50:50. W wersji M Sport auto jest obniżone o 10 mm.

BMW serii 3 Touring G21BMW serii 3 Touring G21 fot. BMW

Silniki nowego BMW serii 3 Touring G21:

Silniki Diesla:

  • 318d Touring 2.0 l R4 150 KM /110 kW 6MT, 8AT
  • 320d/320d xDrive Touring 2.0 l R4 190 KM/140 kW 6MT, 8AT
  • 330d xDrive Touring 3.0 l R6 265 KM/195 kW 8AT

Silniki benzynowe

  • 320i Touring 2.0 R4 184 KM/135 kW 8AT
  • 330i/330i xDrive Touring 2.0 l R4 258 KM/190 kW 8AT
  • M340i xDrive Touring 3.0 l R6 370 KM/275 kW 8AT

Z czasem w ofercie pojawi się także mocna hybryda typu plug-in o oznaczeniu 330e.

BMW serii 3 Touring G21BMW serii 3 Touring G21 fot. BMW

BMW serii 3 Touring G21 - ceny i premiera

Do europejskich salonów nowe BMW serii 3 Touring G21 powinno przyjechać jesienią tego roku. Nowa trójka kombi będzie też prezentowana szerszej publiczności podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie.

Ceny? Te poznamy oczywiście bliżej polskiej premiery. BMW serii 3 w sedanie (G20) kosztuje wyjściowo 148 900 zł za wersję 318d lub 156 200 zł za 320i. Do wersji Touring trzeba będzie dodać kilka tysięcy zł.

BMW serii 3 Touring G21BMW serii 3 Touring G21 fot. BMW

Więcej o:
Komentarze (21)
Nowe BMW serii 3 Touring G21. Kombi trochę urosło, a przy okazji zrzuciło zbędne kilogramy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Mam nadzieję, że pomogłem

    Oceniono 13 razy 13

    Miałem w sedanie, w kombi i kupecie. I powiem Wam, że jak szyby nie są w prądzie z tyłu to nie bierzcie, bo nawet w skórze będzie wtedy słabo. Wiadomo że najlepiej wziąć w dizlu i manualu, ale nie zawsze taki konfig łatwo znaleźć. W ksenonach nie bierzcie - jak się spali to straszne koszty. Ogólnie polecałbym wersje z szybrem i w haku (pamiętajcie, że jak nie ma haka to nie jest na fulu chociaż wiele osób mówi, że niby ma na full wypasie, ale jak zajrzy to haka nie ma). Uważajcie też na pompowane siedzenia: jak nie mają pompowanych boczków to też nie jest ful.
    Jak nie ma wentyli po całości to też nie jest ful.
    Jak skóra jest tylko do połowy to też nie ful.
    Uwaga na przyczepiane m-pakiety, niby ma naklejke, że m-pakiet, ale jest na zwykłych alusach, a nie z m-kowych, a sporo ludzi na tym wtapia. Jak im tłumacze potem że nie mają na fulu to się kłócą najpierw, ale jak popatrzą w katalogu to odpuszczają od razu - wtedy się źle czują bo jednak nie mają fula.
    Niektórzy myślą że mają fula, ale z tyłu nie ma podłokietnika, jak im powiesz to rozpacz, jeszcze jak swieżo kupili to chcą oddać, ale przeważnie się nie udaje, i lipa, jeżdzą rok albo dwa bez fula, a znajomi mają polewkę.
    Niektórzy się znają trochę lepiej, i to wszystko mają co wymieniłem, ale wtedy wystarczy zapytać o pakiet oświetlenia, to pokazują, że "no jak, 3 lampki w podsufitce". I wtopa, bo pakiet ma oświetlenie na nogi, na boczki drzwi, z tyłu tak samo. Pokażesz że nie ma i płacz.
    Na koniec jak gościu się szczerzy że ma na fulu to wystarczy zapytać o głośniki: ile ma. 95% nie ma L7/HK i nawet nie wie ile powinno być głośników na fulu. A gdzie powinny być to już w ogóle porażka. No ale jakby kto jednak miał, to można wrócić jaką ma skóre: jak nie Dakota to leży, bo kupił z tanizną, i już bez fula. Albo czy ma webasto, każdy mówi, że ma, a jak pokazuje, to się okazuje że to pompa CR ... śmiech po prostu.
    Także pamiętajcie: dużo rzeczy trzeba sprawdzić, 99% beemek nie jest na fulu i się z tym pogódźcie, i nie piszcie w ogłoszeniach że ful wypas, bo to jak widać łatwo sprawdzić.
    Mam nadzieję, że pomogłem

  • punter

    Oceniono 7 razy 7

    To jest na pewno fajny samochód, tylko dlaczego BMW zaczynają wyglądać jak Toyota i Hyundai ? Mnóstwo niepotrzebnych przetłoczeń, przestylizowany pas przedni i tył z jakimiś pseudo wlotami ... Naprawdę milej patrzy się na beemki sprzed 10-15 lat nawet.

  • Gość: honey

    Oceniono 7 razy 3

    "BMW serii 3 w sedanie"... - a polszczyzna w odwrocie. "Wieśmacki" pisują w gazecie i swój garażowy bełkot przenoszą na forum publiczne. Za chwilę słomę wniosą na salony.... Ech....

  • Gość: MaArek

    Oceniono 7 razy 1

    Bije na głowę stare Audi A4 które mimo liftingu jest nieudane.
    A bagażnik w wersji kombi jest taki jak być powinien a nie mały jak w mercedesie klasy C

  • poparzony

    Oceniono 1 raz -1

    BMW zeszło na psy, odkąd służy w POlicji, wstyd tym jeździć ;)

  • Gość: Romeczek

    Oceniono 1 raz -1

    Miałem już z 7 nowych samochodów, VW, Audi i BMW i 3er kombi F31 jest moim numerem 1. Może też dlatego, że był fantastycznie skonfigurowany. Wady? Głośny silnik. Odgłos w kabinie jest męczący. Do tego w zimie pewniej prowadzi się passat z 4motion niż 320d xdrive. Tą wersją jeszcze nie jeździłem, pewnie jest jeszcze lepsza.

  • Gość: G12

    Oceniono 2 razy -2

    Nadal taki sam wieśniok

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX