Które marki motoryzacyjne są najwięcej warte w 2019 r.? Nie ma mocnych na Toyotę, ale wrażenie robi też wynik Tesli

W rankingu "Global BrandZ " eksperci oceniają wartość poszczególnych marek. W 2019 r. w motoryzacji największym graczem pozostaje japoński koncern Toyota. Mocną pozycję ma też Tesla, która wyprzedziła kilku globalnych gigantów branży.

Jak powstaje ranking "Global BrandZ"?

Eksperci oceniają wiele aspektów działalności każdej marki. Przede wszystkim ranking "Global BrandZ" powstaje w oparciu o wyniki finansowej danej firmy, ale ocena poszerzona jest o wyniki badań opinii publicznej, samych kierowców, bieżące działania marki oraz jej plany na najbliższą przyszłość. Przy ocenie, zwłaszcza w dobie walki z emisją, nie można pominąć także rozwoju proekologicznych technologii.

Kto jest warty najwięcej w motoryzacji? Toyota przed Niemcami

Tylko trzy marki przekroczyły szacowaną wartość 20 mld dolarów. Wyraźnie z przodu całej stawki znalazły się BMW oraz Mercedes, obydwaj producenci premium z Niemiec wyceniani są praktycznie identycznie - na około 23,3 mld dolarów. Wynik imponujący, ale wciąż daleki do lidera zestawienia. Podobnie jak rok temu, także w 2019 r. motoryzacyjnym numerem 1 okazała się Toyota. Japoński koncern wyceniono na 29,15 mld dolarów.

Waszą uwagę chcielibyśmy zwrócić też na Teslę, która w podobnych rankingach zawsze znajduje się w samej czołówce. Również w "Global BrandZ" kalifornijski producent elektryków wyprzedził kilku gigantów i uplasował się na 7. miejscu.

Warto też zaznaczyć, że praktycznie wszystkie motoryzacyjne marki odnotowały spadki wartości. Wszystkie oprócz Volkswagena. Dlaczego? Po ogromnej wpadce z aferą Dieselgate Wolfsburg konsekwentnie odmienia swój wizerunek, inwestując miliardy w samochody elektryczne.

Ranking "Global BrandZ" - najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2019 r. (w nawiasie porównanie z zeszłym rokiem):

  1. Toyota: 29,15 mld dol. (-3 proc.)
  2. Mercedes: 23,36 mld dol. (-9 proc.)
  3. BMW: 23,33 mld dol. (-9 proc.)
  4. Honda: 11,75 mld dol. (-7 proc.)
  5. Ford: 11,21 mld dol. (-12 proc.)
  6. Nissan: 10,55 mld dol. ( -8 proc.)
  7. Tesla: 9,29 mld dol. (-1 proc.)
  8. Audi: 8,56 mld dol. (-11 proc.)
  9. Volkswagen: 6,71 mld dol. (+12 proc.)
  10. Porsche: 582 mld dol. (po raz pierwszy w BrandZ)

Jak motoryzacyjne marki wypadają na tle innych globalnych gigantów?

Samochodowy lider rankingu "Global BrandZ" znalazł się daleko z tyły. Toyota zajęła dopiero 41. miejsce. Mercedes uplasował się na miejscu 54., a BMW - 55. Które marki są najwięcej warte? W tym roku dominuje Amazon.

  1. Amazon - 315,5 mld dol.
  2. Apple - 309,5 mld dol.
  3. Google - 309,0 mld dol.
  4. Microsoft - 251,2 mld dol.
  5. Visa - 177,9 mld dol.
  6. Facebook - 158,9 mld dol
  7. Alibaba - 131, 2 mld dol.
  8. Tencent - 130,8 mld dol.
  9. McDonald's - 130,3 mld dol.
  10. AT&T - 108,3 mld dol.

Pełny raport w języku angielskim znajdziecie w tym miejscu: millwardbrown.com (bezpośredni link)

Więcej o:
Komentarze (9)
BrandZ 2019 - Które marki motoryzacyjne są najwięcej warte? Nie ma mocnych na Toyotę, ale wrażenie robi też wynik Tesli
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: MMM

    Oceniono 2 razy 2

    Toyota górą! Skoro robią świetne auta w każdej klasie to nie ma co się dziwić, że są najlepiej wycenianą marką

  • Gość: Lolo

    Oceniono 1 raz 1

    Te global brands to ściema, firmy ktore nic nie produkują na czele stawki - google itd..

  • Gość: ibut

    0

    Amazon rządzi, mają kupę kasy

  • Gość: kop

    0

    Lider motoryzacyjny sporo odbiega od konkurencji, auta mają trwałe to na nich dobrze zarabiają.

  • ursus104

    0

    Brak przecinka przy wyniku Porsche - poprawcie

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX