Kolejny ranking sprzedaży i Dacia Duster znowu na szczycie. To ulubione auto Kowalskiego?

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR opublikował dane dotyczące sprzedaży samochodów w maju. Liderem całego rynku okazała się Toyota Corolla. Jednak kiedy weźmiemy pod uwagę tylko klientów indywidualnych, to nie ma mocnych na SUV-a z Rumunii, Dacię Duster.

W maju w Polsce zarejestrowano 47 094 samochodów osobowych, a to oznacza, że branża zanotowała spory wzrost. W porównaniu z majem zeszłego roku to aż 11,2 proc. Zdecydowanym liderem okazała się Toyota Corolla, której liczba rejestracji wyniosła 1941 egzemplarzy. O statystykach całego rynku pisaliśmy w tym miejscu: Zmiana lidera w rankingu najpopularniejszych aut w Polsce. Maj należał do Toyoty Corolli.

Dzisiaj również przyglądamy się majowi 2019 r., ale pod uwagę bierzemy tylko klientów indywidualnych. To oznacza, że poniższe liczby nie biorą pod uwagę zakupów flotowych.

Okazuje się, że wśród klientów indywidualnych nie ma mocnych na Dacię Duster. Rumuński, budżetowy SUV po raz kolejny okazuje się numerem 1. Nawet jeżeli weźmiemy pod uwagę duży reeksport tego modelu, to i tak wynik Dustera robi wrażenie. Dacia wyraźnie dystansuje rywali.

Sprzedaż samochodów w Polsce, maj 2019 r. (klienci indywidualni):

  1. Dacia Duster: 829 egzemplarzy
  2. Toyota Corolla: 544
  3. Toyota Auris: 448
  4. Skoda Fabia: 411
  5. Toyota Yaris: 389
  6. Toyota RAV4: 333
  7. Dacia Sandero: 300
  8. Kia Sportage: 289
  9. Fiat Tipo: 284
  10. Skoda Octavia: 282
  11. Hyundai Tucson: 244
  12. Mazda CX-3: 234
  13. Renault Captur: 225
  14. Skoda Karoq: 218
  15. Toyota C-HR: 205

Sprzedaż samochodów w Polsce, styczeń-maj 2019 r. (klienci indywidualni):

Jeżeli zsumujemy sprzedaż samochodów przez pierwsze pięć miesięcy tego roku, to Dacia Duster znowu znajdzie się na szczycie.

  1. Dacia Duster: 3983 egzemplarze
  2. Toyota Yaris: 3423
  3. Skoda Fabia: 2785
  4. Fiat Tipo: 2196
  5. Toyota Auris: 1997
  6. Toyota Corolla: 1939
  7. Hyundai Tucson: 1830
  8. Skoda Octavia: 1743
  9. Skoda Rapid: 1731
  10. Dacia Sandero: 1559
  11. Opel Corsa: 1547
  12. Kia Sportage: 1523
  13. Opel Astra: 1401
  14. Toyota C-HR: 1336
  15. Toyota Aygo: 1237

Źródło: IBRM SAMAR (link do pełnego zestawienia)

Więcej o:
Komentarze (55)
Kolejny ranking sprzedaży i Dacia Duster znowu na szczycie. To ulubione auto Kowalskiego?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 47 razy 39

    To nie jest ulubione auto Kowalskiego, to auto, na które Kowalskiego stać. Nie mylmy dwóch systemów, nie bądźmy Peweksami.

  • ajk_gierki

    Oceniono 28 razy 28

    Kiedyś na szczycie była Octavia, ale palma im odbiła i wywindowali ceny w kosmos

  • tomek_rad

    Oceniono 23 razy 7

    Po obejrzeniu kilkuset pojazdów marki Dacia w wieku od 5 lat i więcej utwierdziłem się w kilku spostrzeżeniach. Te pojazdy b. szybko się starzeją. Problemem jest to że wszystkim się oszczędza- począwszy od plastików, innych materiałach produkcyjnych, poprzez lakiery i zabezpieczenie antykorozyjne. Robocizna też zgrubna. Bez sensu to kupować, kilka lat się trzyma jako nowe, dalej dramat. A wcale nie jest tanio. Jeśli ktoś ma do dyspozycji 64 000 ile ta bieda kosztuje niech uda się do salonu którejś z japońskich marek. Za tyle wyjedzie przyzwoitym kompaktem który przeżyje dwa razy ten "rumuński" wynalazek. Zawieszenie Dustera jest z auta osobowego. W jakimkolwiek terenie długo nie wytrzyma a właśnie producent najbardziej w tę trąbkę dmucha- że niby tania terenówka. Moim zdaniem tania terenówka to Vitara.

  • Gość: Awentaj

    Oceniono 6 razy 6

    A gdzie sa Fordy. Bardzo dużo ich na ulicy widać. Co to za ranking?

  • Gość: juzek

    Oceniono 5 razy 5

    Jak można porównać rumuna do japończyka... corolla to przynajmniej auto takie jak trzeba, a nie jednorazówka.

  • claudiusz

    Oceniono 14 razy 4

    z zestawienia wynika jasno,ze Polakow nie stac jeszcze na drozsze auta.....bida dalej trzyma sie dobrze...

  • Gość: Luk

    Oceniono 4 razy 4

    Auris i Corolla to ten sam samochód, tylko jeden hatchback lub kombi a drugi to sedan. Dlaczego są oddzielnie w tym rankingu?

  • boczny_obserwator

    Oceniono 16 razy 4

    W Polce tylko biedacy etatowcy kupują nowe auto obciążone VATem i PITem. Większość nowych aut kupuje się "na firmę". A podobnie jak maja urzędnicy unijni raz na kilka lat etatowcy powinni mieć możliwość kupowania auta bez VATu, PiT i tak najpierw muszą zapłacić. Byłoby to sprawiedliwe.

  • krowajagoda

    Oceniono 15 razy 3

    Beneficjenci dobrej zmiany kupuja samochody.
    Jak ich dzieci dorasna to zostana im dlugi i stare auta na szrocie

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX