Mazda 3 - cennik 2019. Nowa Mazda 3 z silnikiem Skyactiv-X wjeżdża do salonów. Wiemy, ile kosztuje

Ceny nowej Mazdy 3. Nowa trójka jeździ już po polskich ulicach. Jednak do tej pory dostępna była tylko z silnikiem benzynowym 2.0 Skyactiv-G 122 KM. Teraz do sprzedaży wchodzi jednostka Skyactiv-X. Wiemy już, ile kosztuje.

O cenach nowej Mazdy 3 informowaliśmy was już wcześniej. Silnik Skyactiv-X nie był jednak jeszcze dostępny w sprzedaży. Teraz powoli wchodzi do polskich salonów. Jak podaje IBRM Samar, cennik tej wersji otworzy 112 900 zł. Skyactiv-X łączy zapłon iskrowy silnika benzynowego z zapłonem samoczynnym, znanym tradycyjnie z jednostek Diesla. Innowacyjny motor dostarcza kierowcy 181 KM.

Mieliśmy już okazję przetestować to rozwiązanie, o czym więcej przeczytacie w tym miejscu: Jeździliśmy prototypem Mazdy z nowym silnikiem benzynowym Skyactiv-X z samoczynnym zapłonem

Nowa Mazda 3 - ceny z silnikiem Skyactiv-X. Wersja wyposażenia Kai

Hatchback i sedan:

  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT - 112 900 zł
  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT - 120 900 zł

Tylko hatchback:

  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6MT AWD- 122 900 zł
  • 2.0 SKYACTIV-X 181 KM 6AT AWD - 130 900 zł

Wyposażenie bazowe nowej Mazdy 3. Co oferuje w standardzie?

Ceny nowej Mazdy 3 są wysokie, ale Japończycy chcą to nadrobić bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym. Powyżej podaliśmy kwoty, jakie znajdziemy w cenniku przy bazowej wersji wyposażenia Kai. Co kierowca dostanie w niej bez żadnych dopłat?

  • Zaawansowany system zwiększania przyczepności pojazdu (G-Vectoring Control+)
  • Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Autohold
  • Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA)
  • Przednie i boczne poduszki powietrzne + kurtyny powietrzne + poduszka kolanowa dla kierowcy
  • System monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS)
  • System monitorowania martwego pola (BSM)
  • System monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu (RCTA)
  • System e-Call
  • System wykrywający znużenie kierowcy (Driver Alert)
  • Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)
  • Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat - MRCC)
  • System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)
  • System wspomagający hamowanie (SCBS)
  • System rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR)
  • System wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu (LAS)
  • Czujnik deszczu i zmierzchu (inteligentne wycieraczki i automatyczne światła mijania)
  • Czujniki parkowania tylne
  • Immobilizer fabryczny
  • Alarm antywłamaniowy
  • Klimatyzacja manualna
  • Tapicerka materiałowa Standard w kolorze czarnym
  • Czarna podsufitka (hatchback) / Grafitowa podsufitka (sedan)
  • Centralny podłokietnik dla kierowcy i pasażera
  • Przycisk do uruchamiania silnika
  • Centralny zamek
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • Skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów
  • Łopatki do zmiany biegów (skrzynia automatyczna) (SKYACTIV-X)
  • Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne (bezramkowe) (SKYACTIV-X)
  • Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych z podświetleniem
  • Kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie oraz cyfrowe zegary (7")
  • Multimedialny system rozrywki i łączności MZD Connect (z ekranem 8,8")
  • System nawigacji Mazda oraz Apple Carplay & Android Auto
  • Ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne)
  • System audio z radiem FM, radiem cyfrowym (DAB) i portem USB/MP3 (8 głośników)
  • Zestaw głośnomówiący Bluetooth®
  • Koła 205/60/R16 na felgach aluminiowych Silver (16") (hatchback i sedan z silnikiem SKYACTIV-G)
  • Koła 215/45/R18 na felgach aluminiowych Grey (18") (hatchback z silnikiem SKYACTIV-X)
  • Koła 215/45/R18 na felgach aluminiowych Silver (18") (sedan z silnikiem SKYACTIV-X)
  • Przednie reflektory diodowe (LED) oraz światła do jazdy dziennej diodowe (DRL LED)
  • Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH) (SKYACTIV-X)
  • Tylne światła diodowe (LED)
  • Spryskiwacze reflektorów przednich
  • Spryskiwacze zintegrowane z wycieraczką przedniej szyby
  • Lusterka boczne podgrzewane, sterowane i składane elektrycznie
  • Przyciemniane tylne szyby (SKYACTIV-X)

Wyposażenie pozostałych wersji opisaliśmy w tym miejscu: Nowa Mazda 3 - cennik 2019. Już w standardzie bardzo bogato wyposażona

Nowa Mazda 3 jest dostępna jako hatchback oraz sedan. Trójka w nadwoziu hatchback mierzy 4459 mm długości (+6 mm), 1797 mm szerokości i 1440 mm wysokości. Sedan na długość urósł o 77 mm do 4662 mm i stał się o 5 mm wyższy. Mazda chwali się rozstawem osi, który wynosi aż 2725 mm i plasuje nową Mazdę 3 w samej czołówce segmentu. Dzięki dużemu rozstawowi osi nowa trójka powinna zaoferować wyjątkowo przestronną tylną kanapę.

Polski cennik otwiera wersja 2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT, którą wyceniono na 94 900 zł.

Więcej o:
Komentarze (28)
Mazda 3 - cennik 2019. Nowa Mazda 3 z silnikiem Skyactiv-X wjeżdża do salonów. Wiemy, ile kosztuje
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • pawelmacha

    Oceniono 2 razy 0

    W tej cenie jedynie aktywny tempomat i asystent pasa jest atrakcyjny. Ogolnie to bieda, manualna Klima?! A silnik to boje sie że rewolucji nie ma, konstrukcyjnie mazda lubi isc pod prad, ale osiągi sa słabe. Do nowych tsi (tych co juz nie biorą oleju)nie ma nawet co porównywać.

  • zycietowiecej

    Oceniono 5 razy -1

    oferta ciekawa ale na ile ten silnik jest pewny to dopiero czas pokaze. życze wszyskim fanom mazdy aby tak bylo. Wydaje mi się że Mazda robi swietne auta.
    Polecam wyjątkowy artykuł: Ale Auto! znajdziesz na: ZycieToWiecej

  • goostuff

    Oceniono 3 razy 3

    Fajnie podają podają istotne dane na stronie: Pojemność bagażnika (Tryb 2-miejscowy)
    719 litry.
    "Tryb 5-miejscowy" najwyraźniej jest nieistotny... Albo oryginalny sposób na ukrycie niewygodnych danych...

  • Gość: lisza

    Oceniono 2 razy 2

    nie mogę się doczekać jak będzie działać z wyposażeniu "gałka dźwigni zmiany biegów" hehe

  • Gość: mazda_owner

    Oceniono 7 razy 7

    najciekawsze jest to ze nigdzie nie ma podanych osiagow ciagle tylko o spalaniu mowa... ciekawe czy tak slabo czy tak dobrze jedzie ,,

  • Gość: BRT

    Oceniono 6 razy 4

    czarna podsufitka... porąbało ich z tymi czarnymi - to tak jak 15 lat temu był okres ze kupno białej lodówki było wyzwaniem.... - nie kupie tego auta bo nie znosze czarnego nad głową...

  • Gość: gosciu

    Oceniono 4 razy 2

    Cena jak za premium a to jednak nie ta klasa jeszcze. Silnika jestem ciekawy, za to na tylne siedzenie ciężko wsiąść i 182 cm facet się nie jest w stanie wyprostować. Auto oryginalne i ładne ale trochę niepraktyczne i b. drogie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX